Svar

ingen kanaler med Yousee Play

Har store problem med vores nye Yousee TV-boks.

Har netop modtaget boks sammen med abonnement på Yousee Play, men får konstant en fejl om at der ikke er antenneforbindelse (hvilket er korrekt da den udelukkende skal bruges med Play).

boksen er forbundet med Ethernet kabel direkte til Yousee Router og det er også muligt at streame arkiv så der er fin net adgang , men der er ingen live kanaler tilgængelig. 

Har ligget ind på Yousee Play app’en samt direkte på nettet og kan fint få adgang til alle vores kanaler herfra. Det gælder både via app’en på tablet samt smart TV.

Min konklusion er at boksen af en eller anden årsag ikke registrerer at der skal logges på Yousee Play og søger derfor i stedet konstant efter kanaler via antenne (som ikke er tilgængelig). Har 2 bokse og det er samme problem på begge.

Nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre. Har forsøgt at nulstille begge bokse til fabriksindstillinger flere gange uden held :-(.

håber på hjælp…

icon

Bedste svar af Radiomanden 3 November 2022, 21:46

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Har du TV via Coax, så skal der bruges en Antenneforbindelse, da der jo så uden den ikke kan vises Flow TV.

Det er KUN hvis det er Fiber eller DSL at der IKKE skal bruges den forbindelse, da den jo ikke bruges på de platforme., De platforme bruger en ren IP boks, 5000. På Coax er boksen 4000 kun delvis IP,  da Flow TV er via antenne.

Hej 

tak for svar…

Vi har bestilt Yousee nye produkt Yousee Play som jo er ren streaming da vi har brug for TV bokse uden adgang til antenne. Så vidt jeg er orienteret skulle alle de nye bokse understøtte ren streaming uden antenne. Eller har jeg misforstået noget ?. 

Omdømme 7
Badge +10

4000 boksen er til Coax, og den skal også have en Antenneforbindelse, det er ikke udelukkende en IP boks som 5000 boksen er, nej du kan ikke bruge den på Coax, kun 4000.

Så ja der er en total misforståelse.

Ok men så burde 5000 boksen vel kunne klare det eller hvordan ?.

Jeg skal have etableret en løsning hvor jeg får alle flow kanaler og streaming tjenster leveret via bredbånd da jeg ikke har coax tilgængelig. 

Omdømme 7
Badge +10

Som jeg skrev, så kan man på Coax IKKE bruge 5000 boksen den er udelukkende til Fiber DSL, forstår ikke hvorfor du kan få TV leveret uden at have adgang til Coax eller Fiber.

Når det nu er sagt, så kan man få det på Streaming Only, men så kan der udelukkende bruges Play App’en, på udvalgte TVer eller på Android eller iOS enheder og Web.

Du vil som skrevet IKKE kunne bruge 4000 boksen da Flow TV er via Coax.

Perfekt - giver mening. Tak for hjælpen 👍

Hej - hopper lige ind her - da jeg tror jeg har samme problem som MadsFrank. 
Jeg har netop stoppet mit flow tv abonnement og skiftet det ud med YouSee Play - i den forbindelse sagde jeg ja tak til en boks. 
De sender mig 4000 boksen - men som jeg forstår ovennævnte, så virker den ikke til Play abonnementet som jo udelukkende er streaming. Og ja, kan ikke se live tv på den. Kun arkiv udsendelser. 
Så Youseee burde have sendt mig 5000 boksen (hvis jeg forstår det korrekt)?

vh. Brian 

Omdømme 7
Badge +10

Det forstås ikke korrekt. På Coax anvendes 4000, TV kanalerne er via Coax, på Fiber/DSL anvendes 5000, den er ren IP.

Play er lidt en misforstået størrelse, som Radiomanden også er inde på. Man kan slet ikke få boksen, hvis ikke man har adgang til deres normale tv-signal. Det signal er DVB-C ved coax (Humax 5000 kan ikke modtage dette signal) og ip multicast ved dsl/fiber.

Det kunne have været rart at få de informationer fra YouSee sælgeren inden jeg accepterede. Men skidt - boksen returneres bare. Men ærgerligt.

tak for svar

Omdømme 7
Badge +10

Play kræver ikke en TV boks, den kan fås til det, men den er ikke nødvendig, da det kan fås på streaming, enten via App på TV, eller på bærbare enheder samt på Android TV enheder, ATV og på Web.

Besvar