Spørgsmål

hvorfor tysk/norsk/svenske kanaler

Det er mig en gåde hvorfor vi skal trækkes med x antal tysk/norsk/svenske kanaler i grund pakken som INGEN ALDRIG nogensinde ser🤔🤔🤔🤔 i hvert fald ikke her i huset.

Og inden folk råber op om at "jamen så vælg en anden tv udbyder".... er lidt låst der da vi bor i leje lejlighed hvor vi ikke kan fravælge grund pakken... uanset hvad vi vil vælge så er grundpakken en del af vores husleje så ja vi vælger at have den store bland selv pakke... 

Kunne godt tænke mig at det var danske kanaler der lå i grund pakken (meget fint vi får tv3 puls dernede nu) 

Er der en forklaring fra yousee HVORFOR der SKAL være x antal udenlandske kanaler i grund pakken???

Tak

Denne tråd kan ikke kommenteres

22 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +5

Hej er svært at svare på her inde i Bruger Forum, 

Hvordan og hvorledes at youSee, vælger at sammesatter Grundpakken,

Og er jo sikkert en del som ser de kanaler du nævner.

Er link her omkring valg af TV Udbryder.  

Der er så nogen forskellige regler. er et link her. https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/aftaler-og-abonnementer/faelles-tv-forsyning/ 

God dag, 

Omdømme 7
Badge +7

Det er meget vigtigt at bide mærke i at der er INGEN forening der kan tvinge en lejer/medlem at aftage TV. Det er ikke lovliget at nægte en opsigelse af levering.

Omdømme 7
Badge +7

Vi er meget glade for nabokanalerne i grundpakken. 

Omdømme 7
Badge +7

Nogen kan bruge det, og andre kan absolut ikke, IMO er de eneste brugbare kanaler DR og dem fra TV2. De mindst/slet ikke brugbare er dem fra NENT og TV4 (Sverige).

Jeg ser dem flittigt, faktisk ligger svt1&2 liger efter dr i min kanal-sortering, de tyske ser jeg også næsten dagligt.

Derimod ser jeg stort set aldrig tv2 og tv3, så dem må de gerne fjerne for min skyld.

Sådan er vi så forskellige :-)

Omdømme 6
Badge +5

Jeg ser nok mere og ofte de Tyske kananler. mere end TV2 og DR. 

TV2 Erne er ret enes de, samme de faktisk, de sender programmer på alle deres kanaler. 

Og DR er ikke meget bedre. Jeg så derimod gerne at, der blev frigivet flere kanaler.

I Grundpakken som lovet, Men det er åbenbart gået i stå, :relaxed:

Om ikke andet hvis man valger TV2 Play,  Hvor det jo ganske smart at de samme kanaler blev frigivet i Grundpakken. Bare en tanke.

God dag

Omdømme 7
Badge +3

En løsning på det problem, at nogle brugere ikke kan bruge grundpakken til noget, og andre brugere bruger den meget, kan være at fjerne grundpakken helt fra bland-selv abonnementerne (bortset fra YouSees servicekanaler), så kun fastpakkebrugerne får den. Alle kanalerne skal så lægges ind som bland-selv kanaler, så ingen mister noget uden selv at fravælge det. Bland-selv 10, 20 og 36 skal så forøges med pointantal, svarende til nuværende grundpakkekanaler, bortset fra YouSees servicekanaler og nabolandskanalerne. Da nabolandskanalerne er mere eller mindre gratis skal de kunne vælges i bland-selv til 0 (nul) point (således som man gør det hos YouTv). Det kan overvejes om dyre sportskanaler skal koste mere end 1 point.

Omdømme 7
Badge +7

Det er vist et drømme ønske, men du har ret sådan burde det være.

Omdømme 6
Badge +5

I starten kunne jeg bla se fidusen i Bland Selv. 

Det ved jeg ikke rigtigt om jeg kan mere for flere af disse Kanaler er efterhånden flytte ned.

I Grundpakken og sidder tilbage med nogen Franske osv. Jeg aldrig for brug for.

Jeg har 36 Ponits har brugt 33 og aner faktiske ikke hvad jeg skal bruge dem til.

Men det gav mening hvis man vælger TV2 Play, at de samme kanaler blev frigivet.

I Grundpakken, ellers nar man vil endeligt sig selv, Utroligt at youSee ikke kan se.

Komikken 

God dag, 

Omdømme 7
Badge +7

Det er ret ligegyldigt med langt de fleste TV kanaler da de er kommercielle, det er bedre med Streaming.

Omdømme 6
Badge +5

Ja jeg overvejer også selv den løsning, 

Når efterhånden der er flere Kanaler i Grundpakken som i Bland Selv. 

Så er fidusen lidt væk. Jeg fik fjernet min VOX Kanal i Bland selv. Begrundelse at ikke mange så den. Det synes jeg er grove løjer idet Den givet ikke koster meget. 

Målet med Bland Selv jo må være, man hver især skal kunne vælge hver især hvad man vil se. Synes jeg ikke længere er tilfældet.

Jeg ser sjælen TV3 Puls eller TV3. Så det er jo blot fyld i min Grundpakken. 

God dag

Omdømme 7
Badge +7

Det er også kanaler jeg ikke på nogen måde vil betale for, der er ikke nødvendigvis noget galt med det der sendes, men det er måden det gøres på. Sådan er det med de fleste kanaler, og det er = en værdi på 0 kroner.

Omdømme 6
Badge +5

Det er også kanaler jeg ikke på nogen måde vil betale for, der er ikke nødvendigvis noget galt med det der sendes, men det er måden det gøres på. Sådan er det med de fleste kanaler, og det er = en værdi på 0 kroner.

Ja i min Grundpakke har jeg Gavn af DR Og de Tyske. resten er faktisk overføldig her. 

Så er Grundpakken for dyr efter min mening, men det frie udvalg af frigivelse af Grundpakken. 

Er desværre udblevet Radiomanden. Sådan er det jo så.

Jeg tror faktisk at flere kunder så frem til dette. 

Omdømme 7
Badge +7

Ja Grundpakken er for dyr, er ret sikker på at det skyldes de kommercielle kanaler, som ligeledes ret sikkert er ret ligegyldige for de fleste.

Omdømme 7
Badge +3

Jeg ser meget NRK 1 og de 2 SVT kanaler om vinteren, men knap så meget nu Viaplay har skiing Rettighederne til det meste...

Omdømme 7
Badge +7

Der nok mange som er ret ligelade med det meste i Grundpakken.

Omdømme 7
Badge +3

Nok 400-600.000 ser DR og 600-800.000 ser TV2 i weekenden eller flere, så nogen ser det, men det var ikke hvad spørgsmålet gik ud på...

Omdømme 7
Badge +3

Det var måske en løsning at afmelde TV fra YouSee og så købe abonnement på YouTv i stedet for. Dog er der nogle kanaler hos YouSee, som YouTv mangler, og man kan vist ikke optage programmer hos YouTv. Man kan se kanaludbuddet og mulighederne på YouTv’s webside før man beslutter om eventuelt køb af abonnement. For at se YouTv skal man bruge en iPad / tablet, en smartphone, en computer eller nogle typer smarttv. Der er ingen bindingsperiode, ingen TV-bokse og der skal kun være adgang til internet.

Omdømme 6
Badge +5

Det var måske en løsning at afmelde TV fra YouSee og så købe abonnement på YouTv i stedet for. Dog er der nogle kanaler hos YouSee, som YouTv mangler, og man kan vist ikke optage programmer hos YouTv. Man kan se kanaludbuddet og mulighederne på YouTv’s webside før man beslutter om eventuelt køb af abonnement. For at se YouTv skal man bruge en iPad / tablet, en smartphone, en computer eller nogle typer smarttv. Der er ingen bindingsperiode, ingen TV-bokse og der skal kun være adgang til internet.

Hej MS-ERIK  Ja var være at overveje,  YouTV. 

Jeg under mig blot over at den gammel Dirktør. tilbage i 2020. i flere medier.

Udtalte der skulle være mere valgfrihed i Grundpakken. Det kan man jo selvfølgligt også sagtens love når man så efterfølgende går af.

Det have jeg nu ellers set frem til. Da jeg ikke bruger mange i Grundpakken. 

Tak for info og God dag, 

Omdømme 7
Badge +7

Nok 400-600.000 ser DR og 600-800.000 ser TV2 i weekenden eller flere, så nogen ser det, men det var ikke hvad spørgsmålet gik ud på...

De kanaler skal være der, der er dem der bruges aller mest i den pakke, alt andet er unødvendigt fyld.

Omdømme 7
Badge +7

Det kan ikke betale sig 20 mix Kr. 399, af det de tilbyder kan jeg bruge 17 mix, jeg har allerede, hvad jeg vil have af det de tilbyder, billigere. Ligeledes er deres arkiv elendigt, kun få dage, og ingen TV2 Play.

En løsning på det problem, at nogle brugere ikke kan bruge grundpakken til noget, og andre brugere bruger den meget, kan være at fjerne grundpakken helt fra bland-selv abonnementerne (bortset fra YouSees servicekanaler), så kun fastpakkebrugerne får den. Alle kanalerne skal så lægges ind som bland-selv kanaler, så ingen mister noget uden selv at fravælge det. Bland-selv 10, 20 og 36 skal så forøges med pointantal, svarende til nuværende grundpakkekanaler, bortset fra YouSees servicekanaler og nabolandskanalerne. Da nabolandskanalerne er mere eller mindre gratis skal de kunne vælges i bland-selv til 0 (nul) point (således som man gør det hos YouTv). Det kan overvejes om dyre sportskanaler skal koste mere end 1 point.

Yousee har i et lille års tid testet det, der muliggør den løsning, eller en variant af den. Hvis ikke de præsenterer noget i år, så i forbindelse med starten af 2023...