Spørgsmål

Hvorfor er det så dyrt at få streaming med bland selv?

Hvorfor er det så dyrt at få streaming med bland selv? F.eks. hvis jeg opretter et års abonnement hos HBO MAX koster det 50,-pr. måned. Abonnement med betaling  pr. mån koster 79,-. Hvorfor koster det så 157,- med bland selv? Hvad er meningen med, at det skal koste 78-107 kr, at få lov til at skifte kanaler 1 gang om måneden, når du kan gøre det samme online via streamingskanalernes hjemmeside, uden at betale ekstra?

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3

Hej, har man og betaler de 36 points koster Max sådan set ikke ekstra og slet ikke så meget som du nævner…

Omdømme 7
Badge +3

Jeg giver vist ca. 275 kr for 36 points i Bland Selv incl. Grund pakke…

Omdømme 7
Badge +7

Kan det være rigtigt, det er pænt under listeprisen for Grundpakken alene.

Omdømme 7
Badge +3

Jeg så jeg betaler lige under 900 kr. til Yousee i kvartalet, men betaler vist noget til min Antenne forening også for at være medlem…husker ikke hvor meget…

Omdømme 7
Badge +7

Det er et utroligt billigt abonnement for en bland selv 36, det kan enkelt aftagere ikke få Grundpakken for.

Badge

Ved TV & Streaming fra Yousee gennem antenne-foreninger kan man få gode rabatter.💰 Derudover kan du få flere rabatter med flere typer abonnementer hos Yousee.

I mange tilfælde, så er det billigere med Bland Selv fra Yousee end direkte ved streamingtjenesterne.
For hver kunde er der så også forskellige krav og behov. Nogen vil gerne have det meget ligetil med en TV-boks og en fjernbetjening end Yousee TV-app’en - eller de fordele der er ved en TV-boks. Alle TV-kanaler samlet et sted. Nogen vil gerne nøjes med at betale bare ét sted end 5 forskellige steder. Osv. Hvad der er bedst, afhænger af hvilke krav og behov man nu har.

På billedet herunder har jeg udregnet, hvad priserne for streamingtjenesterne koster gennem Yousee. Forklaring følger:

• Med Grundpakken betaler man for et udvalg af TV-kanaler, 1 TV-boks der i mange tilfælde leverer bedst udsendelseskvalitet og kan bruges uden bredbåndsabonnement samt muligheden for at vise Netflix, Yousee Premiere, adgang til TV-Arkivet, Pause • Spol • Optag • Start forfra, adgang til Yousee TV & Film App’en.

• Point-pris er beregnet ud fra prisen som lægges oven i Grundpakken. Fx koster TV med Bland Selv 10 point, 210kr.
    Dermed vil 1 point svarer til 21kr. for denne “Bland Selv pose”.

Grøn farve indikerer hvornår prisen er billigst gennem Yousee.

*Kommentar: Jeg har valgt at inddrage 3 Viasat kanaler, som er de mest benyttede ift. sportsrettigheder. Hovedårsagen til Nent vælges af kunder, skyldes særligt fodbold-rettigheder og så kommer vi tættest på Viasat Total (udover Golf og 4K kanalen er fravalgt samt livestreaming af sport på Viaplay hvilket ikke kan vælges gennem Yousee). Priserne for kanalerne, som er lagt oven i Viaplay Film & Serier, har jeg valgt ud fra prisen for at vælge kanalen hos Norlys. TV3+ (99kr/md.), TV3Sport (49kr), TV3MAX (39kr). Viaplay Total med TV-kanaler koster 549kr/md.

Og hvis man vil spare de fordele, der nu følger med Grundpakken. Så vil jeg anbefale YouTV https://youtv.dk/

Omdømme 7
Badge +7

Det er billigere ikke at have You See TV, grundpakke Kr. 319, , kun 4 kanaler i den har interesse, så alt alt for dyrt.

Har DRTV, det er gratis, TV2 Play + Paramount Kr 179, V Play On Demand Kr. 129, HBO Max Kr 50. det er en samlet månedes pris på Kr. 358.

Så der kan fås en del flere tjenester for man når prisen på Bland selv 36. Så der er godt nok sparet penge ved ikke at have en TV pakke.

Badge

Med priserne angivet, så kan man som nævnt også få visse rabatter hos antenneforeninger og hos Yousee selv, med flere typer abonnementer m.m.

Som jeg skrev, så for hver kunde, er der så også forskellige krav og behov/interesser. Og hertil er der også forskellige løsninger til forskellige prisklasser - og det kan godt blive billigere end hos Yousee.

At du kun finder interesse for 4 kanaler i Grundpakken samt ikke har noget imod at skifte ml. TV/streaming-services for at se dem, er jo det interessebehov du har. Og andre har brug for noget andet. 😊

For at sammenligne med noget andet. Så personligt kan jeg fx godt købe en Chromecast til at streame til mit TV med, end et dyrere Apple TV. Men jeg foretrækker Apple’s brugerflade og de fordele som følger med dertil.

Omdømme 7
Badge +7

Har Chromecast, den er integreret i Android TV bokse, og de fås billigere end æblemandens enheder, og de er fuldt på højde med dem.

Angående TV, har på ingen måde, og får på ingen måde nogen interesse i kommercielle kanaler, de kan kun og vil kun afbryde udsendelser flere gange i timen, ligeledes er de kommercielle, så skal de være gratis.

Badge

Har Chromecast, den er integreret i Android TV bokse, og de fås billigere end æblemandens enheder, og de er fuldt på højde med dem.

Og sådan er vi så forskellige. Og det helt fint 😊

Jeg kan godt se at der er fordele ved at have 36 points. Nu har jeg ikke så meget at rutte med, så har 10 points, hvilket ikke er en fordel når jeg gerne vil bruge dem på streaming kanaler.

Jeg overvejer nu at få de 36, mit spørgsmål er så, hvis jeg bruger bland selv til Netflix (som jeg har betalt direkte til i årevis), vil jeg så beholde “Min liste”, bedømmelser og hvor jeg er kommet til i serier osv? Eller bliver alt nulstillet?

Omdømme 7
Badge +7

Det vil være samme konto. Det vil være samme E Mail og navn. Opsigelsen skal være i kraft før der kan oprettes igen med You See som betaler.

Med bland selv 36 vil Netflix premium så koste Kr. 97,50/måned.

Omdømme 7
Badge +3

Har man 36 points og betaler for dem, kan forøvrigt se jeg skulle betale 350 kr. vil jeg sige jeg har feks TV 2 Play gratis, jeg måtte bare skippe 10 kanaler, selvom det vist var C More jeg skippede og nogle kanaler, man skal jo alligevel betale for de points…

Når det gælder Netflix, er det ikke nødvendigt at opsige før man overgåt til betaling med Bland selv :)

Viaplay skal opsiges først...

Besvar