Spørgsmål

Humax YSR-2000 SCART udgang?

Hej Yousee

Jeg har bestilt udskiftning af min Humax YSR-2000 box til nye Humax YS-4000 box og fik af den venlige kundeservicemedarbejder at vide, at jeg skulle nævne en dato for aktivering af YS-4000 boxen, da jeg fra den dato ikke længere ville have adgang til min YSR-2000 box og dermed de optagelser, der ligger på den.

indledningsvist: er det korrekt, at jeg ved ikrafttrædelsesdatoen for anvendelse af den nye YS-4000 ikke længere har adgang til mine opagelser på YSR-2000 boxen? 

Der er flere - især sportsoptagelser - som familien ser igen og igen, ligesom gamle VHS-optagelser, som jeg har fået halvt digitaliseret. Det piner derfor familien og undertegnede derfor at skulle sige “farvel” til gamle optagelser på YSR-2000 boxen een gang for alle.

Jeg har lagt mærke til SCART-tilslutningen på YSR-2000 boxen.

Er det at forstå som en udgangs-port?

Og kan jeg benytte denne til at overføre optagelserne til min NAS-server? (Ligesom jeg tidligere har gjort med en mpeg4 PCI optager af jeres co-ax-signal, denne der dog nu desværre defekt, derfor blev YSR-2000 boxen hurtigt fyldt)

Hvis det er tilfældet, er det fint nok for mig med et mpeg2-signal (jeg forlanger ikke FullHD-signal ved optagelse), som signalet jo må blive gennem SCART.

Eller konverterer YSR-2000 boxen ikke FullHD optagelser til mpeg2-kvalitet og kan man kun trække evt. mpeg2 optagelser på boxen ud (der er sandsynligvis ikke mange...).

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7

Hej stenovitz

Du mangler et svar - det får vi lige lavet om på.

Det er en Scart-udgang, der er på den boks, og den bør virke. I det øjeblik vi aktiverer din nye boks, vil din gamle boks stoppe med at virke - den bliver simpelthen deaktiveret herfra.

Stefan, YouSee Forum Team

Hej Stefan

Tak for svar.

Men det, jeg gerne ville vide, var om jeg kan overføre alle optagelserne der ligger på min YSR-2000 box, dvs. incl. de HD-optagelser, der ligger (som udgør langt hovedparten)?

Eller kan jeg kun overføre optagelser, der ligger i SD-format?

Jeg er med på, at slutproduktet bliver MPEG2 under alle omstændigheder, hvilket er helt fint for mig.

Omdømme 7
Badge +6

På konventionel kopi metode næppe, da der nok er kopibeskyttelse på alle optagelserne som eks. at BD/HDD optagere og de ældre DVD/HDD optagere vil reagere på og nægte at optage.

Der skal man have fat i et 720x576 video capture kort af ældre dato og tilfældigvis, der har Amazon faktisk sådan et af de gamle PCI-e capture kort fra Hauppauge på lager:

https://www.amazon.de/Hauppauge-ImpactVCB-computer-Express-Pentium/dp/B0053WPNR0/

Ignorer det med at der står TV-Tuner, for det har det her kort ikke, det er et rent video capture kort

Omdømme 7
Badge +7

Hej Stefan

Tak for svar.

Men det, jeg gerne ville vide, var om jeg kan overføre alle optagelserne der ligger på min YSR-2000 box, dvs. incl. de HD-optagelser, der ligger (som udgør langt hovedparten)?

Eller kan jeg kun overføre optagelser, der ligger i SD-format?

Jeg er med på, at slutproduktet bliver MPEG2 under alle omstændigheder, hvilket er helt fint for mig.

Hej @stenovitz 

Det er desværre ikke muligt at trække optagelser ud af YSR2000 boksen, og der er også noget indholdbeskyttelse på materialet.

Hej - beklager mit sene svar.

Det går fint med at trække optagelser ud via SCART-udgangen til min PC.

Dette både med optagelser i gammeldags mpeg2-format (720x576 ) samt live-optagelser, hvor 1080i HD-signalet godtnok bliver konverteret til det lavopløselige format.

Mht. video-capture, tror jeg at jeg har brugt 10-15 forskellige de seneste 15 år - det seneste halve år har jeg benyttet Diamond VC500 om capture device (SCART-til-USB - jeg købte det for ca. 1 år siden og mener altså ikke, jeg var Jorden rundt på f.eks. Amazon for at anskaffe mig det, men via dansk forhandler) og EZ Grabber som capture software. Det er suverænt det nemmeste capture software, jeg har haft med at gøre gennem årene. Både til VHS-digitalisering og udtræk fra den gamle Samsung box - og nu YSR-2000 boxen.

Jeg ville blot melde tilbage i tilfælde af, at andre kunne bruge det.

(Så tråden kan godt “lukkes” nu, hvis det bruges her.)

/Steen

Besvar