Hej Yousee
Jeg har bestilt udskiftning af min Humax YSR-2000 box til nye Humax YS-4000 box og fik af den venlige kundeservicemedarbejder at vide, at jeg skulle nævne en dato for aktivering af YS-4000 boxen, da jeg fra den dato ikke længere ville have adgang til min YSR-2000 box og dermed de optagelser, der ligger på den.
indledningsvist: er det korrekt, at jeg ved ikrafttrædelsesdatoen for anvendelse af den nye YS-4000 ikke længere har adgang til mine opagelser på YSR-2000 boxen?
Der er flere - især sportsoptagelser - som familien ser igen og igen, ligesom gamle VHS-optagelser, som jeg har fået halvt digitaliseret. Det piner derfor familien og undertegnede derfor at skulle sige “farvel” til gamle optagelser på YSR-2000 boxen een gang for alle.
Jeg har lagt mærke til SCART-tilslutningen på YSR-2000 boxen.
Er det at forstå som en udgangs-port?
Og kan jeg benytte denne til at overføre optagelserne til min NAS-server? (Ligesom jeg tidligere har gjort med en mpeg4 PCI optager af jeres co-ax-signal, denne der dog nu desværre defekt, derfor blev YSR-2000 boxen hurtigt fyldt)
Hvis det er tilfældet, er det fint nok for mig med et mpeg2-signal (jeg forlanger ikke FullHD-signal ved optagelse), som signalet jo må blive gennem SCART.
Eller konverterer YSR-2000 boxen ikke FullHD optagelser til mpeg2-kvalitet og kan man kun trække evt. mpeg2 optagelser på boxen ud (der er sandsynligvis ikke mange...).