Spørgsmål

Humax box lyser gult og kan ikke starte

• Deltager
  • 1 kommentar

De sidste 2 uger har boksen stået med gult lys i statusdioden når man ikke har brugt den i et stykke tid.

Jeg har prøvet at slukke og tænde den flere gange uden det hjælper. Jeg har også både slukket for boksen og modemmet. Efter mange ganges sluk og tænd kommer boksen endelig til live men det er meget irriterende at skulle gennem dette blot for at se TV. Boksen er tilsluttet gennem en switch fra modemmet og TV er tilsluttet samme switch. Der er altid netforbindelse på TV, selvom net ser ud til at være forsvundet fra boksen

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det kunne tyde på at det er grundet at der anvendes en Switch, brug Wi-Fi, eller seperat kabel til enhederne.

Det har virket fint siden 2019 og indtil nu. Boksen prøver nogle gange at starte op og når på skærmen op til 97 % inden den går i stå. Gul lampe blinker under opstart og går så i fast gul og signalet forsvinder til TV 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @IH1 

Der kan være noget galt med tv-boksen, så jeg har sendt en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen og få boksen fejlmeldt eller ombyttet😊

Det samme her. Bruger ½-1 time hver anden dag på at starte TV boxen, hvilket inkluderer at tage strømmen fra routeren. Det er blevet meget værre på det sidste. Prøver at ringe til jer en af dagene

Omdømme 7
Badge +7

Hej @K Flensborg 

Sådan skal det ikke være. 

Du er velkommen til at ringe ind men vi kan også tage den via mail f.eks. - så skal jeg bare lige vide det, så sender jeg en privatbesked med instrukser til at komme videre til mailen😊​​

Hej, jeg har samme problem. Efter jeg har skiftet router fra TDC til Fibia - så kan jeg ikke connecte med wifi på TV-Boksen, den lyser gul. Og kan ikke hente mine brugerindstillinger fra YouSee.
Har som de andre genstartet både router og tv-boks flere gange uden held.

Jeg har fået opdateret Netværks indstillinger på mit Samsung TV. Og kan bruge både Netflix og TV2 Play. 

Hvad kan der gøres? Tak for hjælpen. 

Hej Kasper,

Det er rigtig pænt af dig. Tror du har hjulpet mig tidligere

Kan du se min email-adresse/profil fra ‘tråden’? Jeg vil sætte rigtig stor pris på email hjælp hvis det er muligt.

Takker

Mvh

Karsten

Omdømme 7
Badge +7

Hej, jeg har samme problem. Efter jeg har skiftet router fra TDC til Fibia - så kan jeg ikke connecte med wifi på TV-Boksen, den lyser gul. Og kan ikke hente mine brugerindstillinger fra YouSee.
Har som de andre genstartet både router og tv-boks flere gange uden held.

Jeg har fået opdateret Netværks indstillinger på mit Samsung TV. Og kan bruge både Netflix og TV2 Play. 

Hvad kan der gøres? Tak for hjælpen. 

Hej @PIM11 

Det lyder ikke optimalt - det skal vi have set nærmere på i systemet. 

Jeg sender dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen😊

Omdømme 7
Badge +7

Hej Kasper,

Det er rigtig pænt af dig. Tror du har hjulpet mig tidligere

Kan du se min email-adresse/profil fra ‘tråden’? Jeg vil sætte rigtig stor pris på email hjælp hvis det er muligt.

Takker

Mvh

Karsten

Hej Karsten 

Jeg har sendt dig en besked også😊

Besvar