Spørgsmål

Humax boks : boksen kan ikke logge på internettet når den tændes - Oplever du det også ?

Vis første besked

33 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +8

Et eksempel: Har man en 2.4 GHz der har navnet Preben, kommer 5 GHz til at hedde Preben_5GHz

Da ikke generelt? Er det sådan det er i Yousees router eller hvad taler I om? På min router kan jeg selvfølgelig kalde mit SSID hvad jeg vil.

Jeg har et moden/router fra YouSee. Der er kun et navn til netværket og en kode. Og uanset om du bruger 2.4 GHz eller 5 GHz. Eneste forskel er, at 5 GHz tilføjes _5GHz.

Sådan står de fleste, og så kan man jo også se forskel

De fleste? Jeg kan kun oprette ét navn.
Omdømme 7
Badge +5
2 stk SSID : "Navn" og "Navn_5Ghz"

Når man kører på "Navn" kører man på det gamle og mest brugte 2,4 Ghz og når man kører på .....
Omdømme 7
Badge +8
2 stk SSID : "Navn" og "Navn_5Ghz"

Når man kører på "Navn" kører man på det gamle og mest brugte 2,4 Ghz og når man kører på .....

Nøjagtigt, som jeg har beskrevet, men det er ikke muligt at lave mere end et navn. _5GHz kommer automatisk efter navnet, som er identisk med navnet på 2.4 GHz. Du kan ikke oprette to forskellige navne. Det var muligheden for selv at fastsætte navn på 2.4 GHZ og et andet navn på 5 GHz, der var det egentlige.
Vi to er som sædvanlig enige - dog ofte med flere omveje.:D
Omdømme 3
Badge
Oplever samme problem ca hver 3-4 dag at den ikke vil gå på nettet, når jeg tænder for den. De fleste gange er en genstart nok til at løse det, men andre gange er jeg nød til taste koden. Favør i procent 80% / 20%

Hvorfor er det nødvendigt for boksen at have netforbindelse for at tilgå "avancerede indstillinger" ?

Det er jo dejligt nemt at genstarte boksen via fjernbetjeningen i stedet for at skulle ned bag på boksen.
Omdømme 7
Badge +5
Oplever samme problem ca hver 3-4 dag at den ikke vil gå på nettet, når jeg tænder for den. De fleste gange er en genstart nok til at løse det, men andre gange er jeg nød til taste koden. Favør i procent 80% / 20%

Hvorfor er det nødvendigt for boksen at have netforbindelse for at tilgå "avancerede indstillinger" ?

Det er jo dejligt nemt at genstarte boksen via fjernbetjeningen i stedet for at skulle ned bag på boksen.

Giver du den lige et minut inden du vælger noget på boksen ? Har på fornemmelsen, at den klods i det, hvis man anvender de forskellige funtioner
Omdømme 7
Badge +5

Giver du den lige et minut inden du vælger noget på boksen ? Har på fornemmelsen, at den klods i det, hvis man anvender de forskellige funtioner

Jeg har stort set ikke haft problemet længe, men rigtigt, den kan ikke genkende PW når den ikke har adgang til nettet, og sluk kontakten må bruges bagpå
Omdømme 3
Badge

Ja i dag stod den i 20 minutter og fandt ikke nettet før jeg genstartede den bag på boksen. I den periode var jeg inde 3 gange for at se om jeg kunne genstarte via fjernbetjeningen
Omdømme 7
Badge +8

Ja i dag stod den i 20 minutter og fandt ikke nettet før jeg genstartede den bag på boksen. I den periode var jeg inde 3 gange for at se om jeg kunne genstarte via fjernbetjeningen

Når du tænder boksen, er det så fra STB eller har den været helt slukket?

Besvar