Spørgsmål

"Hør YouSee Musik på dit tv med YouSee Tv"


Titlen på dette indlæg svarer ordret til titlen på en instruktionsvideo fra YouSee, som kan ses på https://www.youtube.com/watch?v=lFaIARyhwzw

En venlig kvindestemme oplyser i videoen indledningsvis [citat] "Har du adgang til YouSee Musik, kan du også benytte YouSee Musik på dit tv" [citat slut] - altså helt kategorisk og uden forbehold.

Der er kun lige det problem, at instruktionsvideoen ikke med et eneste ord oplyser, at denne app ikke kan bruges af alle med adgang til YouSee Musik.

Eksempelvis har jeg måttet konstatere, at jeg ikke har adgang til den, selvom jeg hos YouSee har alt: fibernetforbindelse med coax videre til tv, Humax boks, to mobilabonnementer, bredbåndsabonnement og den store tv-pakke. Og jeg har først fået bekræftet dette efter flere langvarige opkald til YouSee support. Så vidt jeg - uden større teknisk indsigt - kan forstå, så er det vist kun de, som har kobberforbindelse og/eller en Cisco boks, der har adgang til denne app. Det kunne - og burde - YouSee vel have informeret om i den nævnte instruktionsvideo? Det ville have sparet mig for megen tidsspilde. Jeg må derfor nok desværre betegne instruktionsvideoen som misinformerende, og jeg opfordrer YouSee til at få den korrigeret, så mange kunder ikke ledes på vildspor.

Jeg er siden hen blevet opmærksom på, at denne problemstilling for 11 måneder siden er behandlet i en tråd med titlen "Human boks musik app?" oprettet af JanieP - se: https://forum.yousee.dk/udstyr-og-andet-41/humax-boks-musik-app-101512/index1.html#post125479, som jeg nu også har bidraget til.

I den tråd har en medarbejder i "YouSee Forum Team" ved navn Ozcan for 11 måneder siden leveret følgende "fyldige" kommentar til, at vi er nogle - formentlig rigtig mange - der ikke har adgang til app'en: "Det er ikke noget jeg vil udelukke vi får en dag i fremtiden, men heller ikke noget jeg kan garantere." Det svar fra en autoritativ enhed, som jeg gætter på, at "YouSee Forum Team" er, kan vist næppe gøre sig fortjent til betegnelsen imponerende.

"... en dag i fremtiden ..." må jo mildt sagt siges at være noget svævende - for nu ikke at sige helt hen i vejret. YouSee må da være i stand til at oplyse, om man er opmærksom på og anerkender problemet, om man overhovedet arbejder på at løse det, og i bekræftende fald angive en tidshorisont for, hvornår der kan forventes at foreligge en løsning. Det er da næppe raketvidenskab, vi har med at gøre.

Jeg kender godt - og gør hyppigt og med glæde brug af - de øvrige adgange til YouSee Musik: via mobiltelefon og hovedtelefoner eller anlæg i bilen, via stationær PC og anlæg, via tablet eller laptop og anlæg. Men vi er altså - når det nu er muligt på nogle af YouSee's bokse - mange, som ved afspilning af spilleliste eller cd også gerne ville kunne vælge via app'en at se det fulde YouSee Musik skærmbillede (helt ligesom på en PC) på en stor tv-skærm, som også viser de kommende numre og mange flere informationer, f.eks. hvis man har gæster, så gæsterne ikke alle hver for sig og hele tiden skal hen og se på det mere gnidrede skærmbillede på en tablet.

@JanieP @Ozcan

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Hej moj1948

Jeg har desværre ikke noget nyt at bidrage med, men jeg synes alligevel, at du skal have et svar i denne tråd.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have mulighed for at bruge YouSee Musik integrationen på din tv-boks, som jeg fornemmer er en Humax boks.

Som du desværre har måtte erfare, så er softwaren (og dermed funktionaliteterne) mellem Cisco tv-boksen til Humax-boksen forskellige.
Det er for nuværende kun Cisco-boksen, der programmeret til at kunne køre YouSee Musik, men som min kollega Özcan har skrevet, så er det ikke utænkeligt, at Humax-boksen får adgang til YouSee Musik. Det er bare ikke noget vi kan stille udsigt pt. Derfor er svaret desværre også noget ukonkret. Det må vi jo anerkende at det er. Men vi lover heller ikke noget, vi ikke kan holde. Det er jo heller ikke godt :)

Man kan måske godt argumentere for, at videoen ikke fremhæver hvilke tv-bokse, der kan bruges YouSee Musik på, omend fjernbetjeningen til Cisco tv-boksen vises i videoen. Det er et input, der er værd at tage med videre.

Du skal have tak for dine input, som jeg gerne vil tage med videre til den afdeling, der sidder med ansvaret for vores tv-bokse.

Tusind tak for din feedback og fordi du vil være med på YouSee Forum 🙂
Kære Kasper fra YouSee Forum, tak for din udførlige - om end umiddelbart lettere udsigtsløse - kommentar.

Det er da konstruktivt, at du vil tage mit input med videre til "den afdeling, der sidder med ansvaret for vores tv-bokse", men kan du ikke give et tilsagn om, at du vil vende tilbage med en mere konkret redegørelse, når du får en tilbagemelding fra denne afdeling, som vi almindeligt dødelige jo ikke har nogen mulighed for at gå i direkte dialog med? Herunder, om det er et meget kompliceret eller omkostningskrævende problem at løse? Og om tidsperskeptivet?
Omdømme 4
Badge +8
Hej moj1948

Vi kan ikke rigtigt sige noget mere specifikt end det min kollega Kasper har skrevet. Vi vil som sagt ikke udelukke at Yousee musik på et tidspunkt kommer til Humax boksen, men det er ikke noget vi kan garantere. Jeg ved det er samme besked, som du nævner, at jeg har skrevet før, men status har ikke ændret sig siden.

Özcan, Yousee forum team
Jeg spørger mig selv: Hvad sker der, når YouSee Forum Team "tager mit input videre til den afdeling, der sidder med ansvaret for vores tv-bokse"?

Svaret fra Kasper og Özcan kunne godt tyde på, at vedkommende afdeling blot skriver problemstillingen på en lang liste med 127 andre hængepartier uden nogen form for tilbagemelding til YouSee Forum Team.

Man kunne vel også forestille sig, at vedkommende afdeling fremkommer med en eller anden form for reaktion over for YouSee Forum Team, som team'et kunne videreformidle til brugerne, eksempelvis hvilken prioritet problemstillingen har, og (som jeg har skrevet oven for) om det er et meget kompliceret eller omkostningskrævende problem at løse.

I modsat fald må informationsniveauet fra YouSee Forum Team efter min opfattelse desværre vurderes som lavt.

@Kasper @Ozcan

Hmmm.... Jeg kan så tilføje at jeg på min Technicolor Cisco boks, ikke LÆNGERE kan benytte mig af musik App'en, kan det være en bug inden sidste firmware opdatering????

 

Morten

Omdømme 7
Badge +9

Det er ingen fejl, den tjeneste har været lukket meget længe, og kommer ikke tilbage.

@Radiomanden  det er efterhånden ved noget op ad bakke 😳  højere priser for dårligere service 

Omdømme 7
Badge +9

Der er stadig Musik via Telefon abonnement, med den tjenesten er for længe siden lukket på de gamle DSL bokse.

@Radiomanden  Ja bruger flittigt min tjeneste på tlf, men syns de skærer på indholdet i tv boks samtidigt med at prisen stiger, er ret træt af det.

Er det fordi båndbredden ikke er kraftig nok på dsl? 

Omdømme 7
Badge +9

Det blev udfaset af den grund at det ikke virkede ordentligt, måske grundet de gamle DSL bokse. Der er heller ikke den funktion på Humax boksen som også har erstattet de gamle DSL bokse.

Man kan jo Chromecast, fra Musik appen og til TV.

Aner ikke hvor meget jeg fik den\Det brugt, i tilfald  den en dag kom i  Humax YS4000.

God aften, 

Omdømme 7
Badge +9

Det er selvfølgelig også muligt at tilslutte en Telefon/tablet til dit anlæg/Blutooth højtaler og høre det på den måde.

Det er bare rart at det er tilgængelig for alle i huset, så man ikke er afhængig af at skulle åbne telefon

:relaxed: Ja er selvfølige rigtigt,Som Radiomanden nævner.er noget som Blutooth er efterhånden meget udbredt. Kan kobles til det hele PC Og Mobil osv. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det skal være så alle kan bruge det, så er det løst med at forbinde enheder til et BT system/højttalere, de forstyrrer ikke hinanden da enhederne parres til BT enheden.

LooL!!!
Og den dag i dag, stadig et problem… åååh… 

Jeg syndes det er utroligt! (og for ringe) at et så stort et firma som YouSee. Der taget i betragtning af at de selv “udbyder” en musik-tjeneste, forhindre deres kunder i at bruge deres egen musik-tjeneste.#!?


For så lige at gøre det hele lidt mere underligt, så vælger mand ikke og udbyde, sin egen musik-tjeneste, på et produkt som mange, hvis ikke alle, ville kæde sammen med netop musik lytning..

 

Og fik jeg nævnt, at det er kunder. Der i forvejen har muligheden og som betaler for denne tjeneste, der her rammes.

 

Ja, mand kan da bruge sin telefon/Tablet og så streame til sit TV. Men det er som ofte en dårlig løsning, hvis man vil have en god lydkvalitet.. Og igen har du et apparat stående, i forvejen, som burde kunne denne funktion.

 

???

Omdømme 7
Badge +9

Hvad er det du prøver at skrive, kan ikke få en mening fem i det.

Hvad er der i vejen med You See musik.

Besvar