Svar

Gratis påske kanaler.....

"I påsken åbner vi løbende op for masser af nye tv-kanaler, som I kan se fra 3.-17. april". Har autoindlæst kanaler uafbrudt siden 3. april. Løbende? Hvor ser jeg status?

icon

Bedste svar af Radiomanden 4 april 2020, 11:28

Kanalerne ligger på pladser OVER 100, da de pladser er til bland selv kanaler, pladser UNDER 100 er til de faste pakker. Det er dem over 100 krypteringen er fjernet på. Hvilke pakke haves der normalt.? Er det f.eks kun Grundpakke, så er der blokeret for de øvrige fastpakke kanaler.

Her er en liste over de kanaler der er åbnet. https://digitalt.tv/yousee-oversigt-disse-kanaler-er-aabne-for-alle-fra-3-17-april/

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Link her hvis dette er brugbart. https://mustsee.yousee.dk/tvkanaler 

Fast tv-pakke uden tv-boks, bør de kunne findes fra kanalplads 100 og opefter 

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler

Tak for kommentaren. Jeg får skam ganske mange af de tv kanaler vist på de første 100 kanalpladser, dem de giver os kvit og frit. Men jeg kan ikke se dem?

Omdømme 7
Badge +7

Kanalerne ligger på pladser OVER 100, da de pladser er til bland selv kanaler, pladser UNDER 100 er til de faste pakker. Det er dem over 100 krypteringen er fjernet på. Hvilke pakke haves der normalt.? Er det f.eks kun Grundpakke, så er der blokeret for de øvrige fastpakke kanaler.

Her er en liste over de kanaler der er åbnet. https://digitalt.tv/yousee-oversigt-disse-kanaler-er-aabne-for-alle-fra-3-17-april/

Mange tak til radiomanden :thumbsup:

Jeg har FULD PAKKE, INGEN TV-BOKS, og har også genindlæst programmer uden held (og ringet kundeservice uden det har ændret noget) .

JEG KAN IKKE SE DE GRATIS PÅSKE KANALER PÅ TV HVOR PROGRAMGUIDEN LÆGGER PROGRAMMER I YOUSEE BESTEMT RÆKKEFØLGE.

FEJLEN ER AT KRYPTEREDE PROGRAMMER IKKE LÆNGERE KAN VISES I TVGUIDEN. 

KATEGORI 'GRATIS KANALER'  og 'ALLE DVB-C kanaler' giver samme søgeresultat: - KUN såkaldt gratis tv (det der hører til den pakke man har valgt) og INGEN KRYPTEREDE. (Det er IKKE en TV-fejl da problemet ses på begge vores nyere Panasonic enheder).

Tidligere (før 2020?) kunne jeg se også de krypterede programmer i Guiden (selvfølgelig uden at kunne se selve programmet).

DET ER YOUSEE DER STYRER FUNKTIONER I GUIDEN (efter programsøgningen virker guiden anderledes end den gjorde før påske) 

JEG MISTÆNKER AT DET ER OS MED FASTE PAKKER DER HAR PROBLEMER (NETVÆRKS-ID 100) - BLANDSELV-TV KUNDER BRUGER ANDET NETVÆRKS-ID OG DERVED MULIGHED FOR ANDRE TVGUIDE FUNKTIONER.

Mit 19 år gamle SONY TV der IKKE understøtter 'YOUSEEs TV-GUIDE' men har alle programmer liggende på fortløbende nr (EFTER FREKVENS?) har jeg oversigt over ALLE programmer.

Dvs her kan jeg GODT SE DE GRATIS PÅSKE PROGRAMMER.

DET ER DERFOR KLART AT DER ER FEJL PÅ DE SIGNALER DER VISES PÅ YOUSEES GUIDE FOR TV-PAKKE KUNDER (OG UDEN TV-BOKS?).

YOUSEE har jo i de seneste år arbejdet hårdt på at få kunder til at investere i TV-bokse og skifte til BLAND-SELV TV - mit gæt er at de kunder ikke har problemer med at se de gratis påske programmer!!!! 

Omdømme 7
Badge +7

Alle kan se de kanaler der er givet fri, de ligger på pladser over 100, og da krypteringen er fjernet så vil de kunne ses uden kort i TVet, der skal søges med ID 100.

Til Radiomanden

Det du siger er noget sludder - hvis du har læst grundigt hvad jeg har skrevet vil du se at Yousee tv-guiden IKKE tilladerat vise de krypterede kanaler.

Jeg har for et par dage siden talt med en meget flink og hjælpsom medarbejder fra kundeservice der fortalte hvor påskekanalerne ligger, det gør de bare ikke hos mig. Siden da er jeg blevet klogere, har erfaret at mit oldgamle tv uden yousee-guide kanal rækkefølge godt kan vise programmerne da alle her vises efter frekvens og ikke Yousee programpladsnummer.

Vedhæftede foto er fra min tv-guide efter 'vent en time, sluk og tænd' råd fra kundeservice. 

Bemærk "Alle DVB-C kanaler" i højre øverste hjørne og at de krypterede kanaler over 100 mangler. 

Omdømme 7
Badge +6

Du skriver at du har et Sony TV, men poster så et billede af et Panasonic TV.

Hos mig ligger de krypterede således på mit Panasonic TV fra 2012 med start fra kanal 106.

Jeg har bare ikke foretaget en fuld kanal søgning for at få fjernet krypteringsnøglen hos de kanaler vi har fået ukodet påsken over, fordi at det også vil slette hele min favorit liste og den orker jeg ikke at skulle oprette igen.

I stedet brugte jeg bare den liste at YouSee sendte en mail ud om at vi fik til at hitte dem og så bare tilføje dem der lød interessant til min favorit liste, de kanaler kan så ikke lige ses på dette billede, da de befinder sig meget længere nede på favorit listen.

For at foretage en fuld kanal søgning skal jeg i hvert fald på mit Panasonic gå denne vej i menuen:

Indstilling => DVB-C indstillingsmenu => Autosøgning

Her skal disse justeringer så foretages:

Kanal valg: Alle kanaler

Søgning: Hurtig

Frekvens: 450,00 Mhz

Symbol-rate: Automatisk

Netværk ID: 100

Det skal dertil tilføjes at jeg har en fast TV pakke hos min antenneforening, den fulde pakke, og det gør ingen forskel på kanal placeringen. Ekstra kanalerne, Bland Selv eller hvad folk kalder dem, liger alle over kanal 100.

Jeg kan desuden i EPG’en når jeg går ind i den se samtlige af de kanaler der er tilføjet til min favorit liste, både kodede og ukodede kanaler.

Persien M, tak for din interesse og at du tog dig tid til at svare. 

Jeg HAR lavet en fuldscanning (Panasonic fra 2015) med de korrekte parametre men får stadig ikke de krypterede programmer frem på TV guiden (har ingen favoritliste men opdagede at alle mine HDD program 'bestillinger' blev slettet så det skal man være opmærksom på hvis man har en HDD koblet til Tvet) .

Til gengæld ændrede guiden funktioner efter scanningen:

Før forsvandt lyden når jeg åbnede guiden samtidig med at det senest sete program vises i lille vindue. Når jeg klikkede på aktuelt program viste det straks på stor skærm. 

Efter denne scanning er der nu lyd på guiden, og når jeg vælger et andet program markeres 'blokken' og det nye program vises i lille vindue. Ved tryk nr to på det andet program skiftes til fuld skærm. 

Dvs. det er Yousee der fastlægger hvordan funktionaliteten i guiden er - hvorfor de også ved-en-fejl? har fjernet muligheden for at vise krypterede kanaler på min 'type' guide. 

Som tidligere nævnt kan jeg se påskeprogrammerne på mit 19år gamle Sony tv hvor ALLE programmer ligger i den rækkefølge de er hentet ind uanset kryptering eller ej, eller om der findes et aktuelt program fra nr 001 til 352. Det er åbenbart det antal kanaler der er til rådighed for yousee tv programmer ialt. 

I Yousee understøttede guider får vi programmerne fra yousees 'favoritliste' rækkefølge/nummerering og åbenbart også om krypterede kanaler kan vises. Det har de kunnet tidligere, men ikke mere. 

Faktum er at jeg ikke kan se de gratis-krypterede påskeprogrammer på mine to Panasonic enheder, dvd-optager fra 2014, tv fra 2015.

Sony tv fra ca 2010 KAN vise programmerne pga at de ligger som 'rådata' og ikke er

sorteret i en guide - her skal jeg aldrig genindlæse programmer da de alligevel ikke sorteres og rækkefølgeordnes af yousee (tv er for gammelt til at 'forstå' yousee guideopsætning). 

Vedhæftet et eksempel på min Sony programoversigt hvor der ses kanaler med programmer der er lukkede og 'ikke krypterede' programmer i yousees pakker. 

Dvs alle signaler ligger i mit kabel men yousee guiden forhindrer mig i at se dem. 

Omdømme 7
Badge +6

Lyder besynderligt, når jeg godt kan få dem frem på mit Panasonic.

Så prøv i stedet for at glemme YouSee’s parametre og så foretager du en fuld scanning af hele frekvensområdet efter kanaler:

Kanal valg: Alle kanaler

Søgning: Fuld

Frekvens: Automatisk

Symbol-rate: Automatisk

Netværk ID: 0

Du skal være obs på at det kan tage 20-30 minutter at søge hele frekvensbåndet igennem, men der efter skulle den liste ALT op hvad den overhovedet kan hitte af kanal ID’ere på YouSee’s net, også de TV2 regions kanaler (eks TV2 Bornholm) som du ikke kan modtage hos dig.

Du skal også være obs på at efter søgningen ligger kanalerne ret rodet, fordi at TV’et vil lægge dem ind i den rækkefølger som det finder dem, men så kan du bare oprette en favorit liste lige som jeg har gjort på mit Panasonic.

Persien M, mange tak for det udførlig forslag.

Jeg var lidt loren ved at lave ny scanning på Tvet da jeg så skal genindstille mine 15 timer-optagelser (på tilsluttet HDD).

Så tænkte jeg at jeg istedet ville eksperimentere lidt med min DVD optager hvor jeg pt ikke har mange timerindstillinger.

1) Brugte ca samme parametre som til TVet:

Alle kanaler 

Søgning "hurtig" ("fuld" på TVet) 

Frekvens 143 MHz 

Symbolrate "auto" (kunne ikke vælge nr på TVet) 

NetværksID 100

Resultatet blev at EPG stadig kun viser 'gratis tv' selvom Kategori 'alle kanaler' er valgt. 

I setup menuen 'channel list' kan jeg 'se' alle kanaler men ikke vælge dem ('ok' vil 'skjule' programmet). 

2) Dernæst gentog jeg programsøgningerne med flg ændring:

Symbolrate sættes til 6875 istedet for 'auto'. 

Og hokuspokus 😀 så lå ALLE programmer som de burde i EPGen. 

Hvis sidste oplagte forsøg ikke havde virket var jeg klar til søgning med dine parametre (godt at have hvis jeg en dag får brug for alternativ programsøgning) .

Nu kan jeg så endelig se påskeprogrammerne på 'hovedalteret' ved at bruge dvd-optagerens tuner. 

Dine input var til stor hjælp da det inspirerede mig til at tænke kreativt og lave en systematisk fejlsøgning. Igen tak for din tid og input. 

Omdømme 7
Badge +7

Frekvensen er IKKE 145 Mhz, det er 450 Mhz.

Det ER også 450 MHz jeg har BRUGT.

BEKLAGER, JEG HAVDE DESVÆRRE SKREVET FORKERT AF FRA MINE NOTER.  

Frekvensen på Dvd-optageren INDEN jeg genindlæste for første gang (i dag) var 143 MHz.

Forskellen på programudbuddet ved de to frekvenser var bare at der ved 143 MHz manglede nogen gratis programmer (da flere fik nye pladser ifm frekvensændringen til kanalnumre jeg ikke havde - sjovt nok har jeg automatisk fået ALLE gratis programmer på TVets EPG UDEN at genindlæse ved 450 MHz).

Begge Panasonic apparater havde autoindstillingerne fra 1. opstart/køb i hhv 2014 (DMR-BCT84) og 2015 (TX-50CX800E) - og har ikke været genindlæste før 'nu'.

Jeg gætter at de krypterede programmer forsvandt fra mine EPGer ifm frekvensændringen/fjernelse af de analoge signaler.

(Begge EPGer har ændret funktionalitet/udseende (men forskelligt) efter skift til 450 MHz - udover selvfølgelig at div. programmer har skiftet placering) .

RADIOMAND:

Hvorfor duer symbolrate 'auto' ikke ifm YOUSEE-EPGen ? - i TV manualen foreslås ved programsøgning: 'auto' frekvens og 'symbolrate' kan ikke ændres manuelt. 

De krypterede programmer ER 'på' TVet', kan ses på 'Kanallisten' via 'setup' indstillingerne - og der kan jeg ikke vælge programmer 'at se', kun "hide" dem. 

Stadig en del mystik..... 

Omdømme 7
Badge +7

Hvorfor duer symbolrate 'auto' ikke ifm YOUSEE-EPGen ? - i TV manualen foreslås ved programsøgning: 'auto' frekvens og 'symbolrate' kan ikke ændres manuelt. 

Det ved jeg ikke, har også Panasonic, men der er ikke indlæst kanaler, det er kun en Monitor for tilsluttede enheder.

Omdømme 7
Badge +6

Jeg har desværre heller ikke nogen forklaring på det besynderlige fænomen, da det hele fungerer perfekt på mit eget Panasonic TV med at finde alle de kodede kanaler og også se deres EPG.

Besvar