Spørgsmål

Generende danske undertekster på svensk TV

• Anonymous
  • 0 kommentarer

Vi ser meget svensk TV, men er voldsomt generet af de danske undertekster, som jeg forgæves har forsøgt at fjerne (via menu - Tv undertekster - fjern) - Intet hjælper..!

Det er især Quiz programmer (som “Muren” på SVT1) hvor f.eks. spørgsmålene står nederst på skærmen. De danske tekster dækker fuldstændigt for disse..!!! - Hvad er den dybere mening med det?

Vælger man svensk tekst er den meget fornuftigt sat ovenover spørgsmålene, men det fjerner jo ikke problemet med at de danske stadig dækker. Det bevirker at vi slet ikke kan følge disse meget populære udsendelser :-(

Hvordan fjerner man disse danske undertekster helt? Vi forstår udmærket svensk, og ønsker ikke de danske tekster. Vil gerne selv have valgmuligheden. 

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvad skal jeg gøre for at få underteksterne frem?

Hvordan du får de danske undertekster frem på din skærm afhænger af, hvilken tv-distributør du har, da deres systemer er forskelligt indstillet. Langt de fleste tv-distributører tilbyder dog servicen med de danske undertekster på en måde, så de helt automatisk kommer frem på din skærm, når du slår over på et program, der sendes med danske undertekster. Hvis dette ikke sker, så anbefaler vi dig, at du tager fat i din tv-distributør, som så kan hjælpe dig.

De kan ikke fjernes, der leveres med fast tekst.

https://www.nabolandskanalerne.dk/danske-undertekster

Vi ser meget svensk TV, men er voldsomt generet af de danske undertekster, som jeg forgæves har forsøgt at fjerne (via menu - Tv undertekster - fjern) - Intet hjælper!

Det er især quiz programmer (som “Muren” på SVT1) hvor spørgsmålene står nederst på skærmen. De danske tekster dækker fuldstændig for disse !!! - Hvad er den dybere mening med det?

Vælger man svensk undertekst er den meget fornuftigt sat ovenover spørgsmålene, men det fjerner jo ikke problemet med at de danske tekster stadig dækker. Det bevirker at vi slet ikke kan følge disse meget populære udsendelser :-(

Hvordan fjerner man disse danske undertekster helt? Vi forstår udmærket svensk og ønsker ikke danske tekster. Vil gerne selv have valgmuligheden, tak.

Omdømme 7
Badge +7

...

Omdømme 7
Badge +7

PS: Kan se at der er brugt E Mail som brugernavn, det er ikke tilladt, det er i mod GDPR og forummets betingelser, da det er en personlig oplysning, de må ikke fremgå.

Hej. Kan se jeg har lavet en fejl ved at bruge min E-Mail. Er ikke vant til det her, så hvad gør jeg ved det?

Hvordan sletter man sine indlæg?

Omdømme 7
Badge +7

Der skal kontaktes en fra Admin, man kan ikke som bruger selv rette brugernavn.  Der kan kontaktes en fra Forumteamet.

Forum Teamet består af:
@Kasper 
@Stefan 
@Ozcan 
Har du brug for vores hjælp, så hiv endelig fat i os.

Omdømme 7
Badge +3

Hej, hvilken tv har du og bruger du en Yousee boks?

Jeg har testet det, de Svenske tekster kan tilsyneladende ikke fjernes, for det meste...

Omdømme 7
Badge +7

You See har ikke valgfri tekst på de Danske undertekster på Nabolande kanalerne. Med andre ord de er faste, såfremt at kanalerne leverer dem.

Omdømme 7
Badge +3

You See har ikke valgfri tekst på de Danske undertekster på Nabolande kanalerne. Med andre ord de er faste, såfremt at kanalerne leverer dem.

Det er nu ikke altid korrekt med en YS-4000 TV-boks. Lige nu kan jeg slå danske tekster til og fra på den tyske ARD, og i går kunne danske tekster på den svenske SVT1 også slås til og fra. Dog på en besynderlig måde, da det tilsyneladende afhang af hvilken kanal man så inden der blev skiftet til SVT1. Så kom man fra et kanalnummer lige før SVT1 var der danske tekster, kom man fra et kanalnummer lige efter SVT1 var der ikke danske tekster. I øvrigt er de danske tekster på nabolandskanalerne ganske forfærdelige, alt for stor skrift og med fed skrift, og på en sort ugennemsigtig baggrund.  

Omdømme 7
Badge +7

Yousee skriver at når der klages over at der mangler tekster på udsendelserne, så er det fordi de ikke leveres fra den pågældende TV kanal.

Omdømme 7
Badge +3

Lige i dette øjeblik (01-04-2021 kl. 19:40) har svensk SVT2 et program, hvor danske undertekster valgfrit kan slås til eller fra.

Besvar