Spørgsmål

Forsinkelse fra TV-boks tændes til der oprettes forbindelse til kablet internet...

Hej Forum

Jeg har min TV-boks (Humax YS-4000, firmware opdateret) forbundet til internettet med kabel for at få stabil forbindelse. Men når jeg starter TV-boksen (fra dvale med knappen på fjernbetjeningen), så går der ca. 1-2 minutter før der er internetforbindelse. Hvis jeg f.eks. i mellemtiden vælger “Film” i menuen, så får jeg beskeden “Der er ingen internetforbindelse. Det er ikke muligt at tilgå menu uden adgang til internettet.”. Efter et par minutter etableres forbindelsen, og så virker alt, som det skal.

Netværkskablet fra TV-boksen går til en gigabit switch, som er forbundet til min router. Alle andre enheder, der er forbundet til den samme switch (TV, Apple TV, Sonos, ChromeCast, AV-receiver, ...), fungerer upåklageligt og uden forsinkelser. Jeg har skiftet rundt på portene og kablerne til switchen uden effekt.

Hvad kan dette skyldes?  På forhånd tak for hjælpen. 

Denne tråd kan ikke kommenteres

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

For at udelukke at det skyldes switchen, så tilslut 4000 direkte, eller prøv at bruge Wi-Fi.

Hej Radiomand

Ved direkte kabling til router (uden om switch) er der præcis samme forsinkelse. Ved wifi er der derimod derimod forbindelse i løbet af et par sekunder. Så det lader til at være et problem med netværksindgangen på TV-boksen(?)

Bemærk i øvrigt: Hvis jeg slukker TV-boksen (stand-by) og tænder den igen inden for en rimelig tid (ca. en times tid), så er der trådet netværksforbindelse med det samme. Efter længere tid er der forsinkelse igen. Går TV-boksen i “deep sleep” på et tidspunkt?

bh Jørgen

Omdømme 7
Badge +7

Det tyder på at du skal kontakte teknisk support og forklare dem problemet så de kan se på det.