Svar

Forfærdelig opdatering af Yousee App på LG TV


Omdømme 2
Badge +1

I dag har Yousee App’en til LG TV fået et helt nyt layout - ala netflix og TV2 play. 

Før kunne jeg komme i gang med at se mine favoritkanaler med et par tryk til højre tryk på fjernbetjeningen. Nu skal jeg navigere op og ned og til højre og venstre flere gange før kanalen er klar.

Det virker heller ikke længere at skifte kanal ved at trykke op og ned på kanal knappen og man kan heller ikke bruge kanal nummer længere. Kæmpe tilbageskridt!

Så flow tv supporten i den nye app er totalt fraværende. Det var besværligt og langsommeligt nok allerede, at skulle starte yousee appen for at se TV, men nu er det da helt håbløst. Det er en ommer yousee.

icon

Bedste svar af Kasper 22 September 2022, 14:41

Se original

56 Kommentarer

Badge

Deres nye layout er fuldstændig håbløst, jeg har skrevet til deres support på Messenger, håber der er flere der gør det samme..

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mrots og @Skvulp 

Først og fremmest tak for jeres feedback - den er meget brugbar for os. 

Appen er opdateret, så vi kører samme design på web, iOS og Android, men vi arbejder naturligvis løbende på at forbedre oplevelsen med vores app og jeg sender derfor også denne tråd videre til designerne på appen. 

Jeg kan foreslå at gå ind på web altså tv.yousee.dk (direkte link) og derinde lave en kanalsortering, som vil slå igennem på appen til dit tv også. Så ligger de kanaler du ser mest, som de første i kategorien “Mine tv-kanaler” samt i tv-guiden. 

Ha’ en god dag. 

Omdømme 2
Badge +1

Hej Kasper

Tak for,forslaget, men jeg har selvfølgelig sorteret mine kanaler allerede.

Det er bare så elendigt, at MINE KANALER ligger i bunden af alt det andet skrammel, som Yousee åbenbart mener skal være i Appen.

Før skulle jeg trykke Højre, Højre, Enter og så var jeg klar til at se TV.

Nu skal jeg trykke Ned, Ned, Ned, Ned, Ned, Ned, Ned, Ned, Ned, Ned, Ned, Højre, Enter for at se TV.

Og derefter kunne jeg trykke på 29 for at se Viasat Explorer - nu skal jeg trykke mindt 32 gange på Ned, Ned, Højre, Højre, …, Enter for at se samme kanal. Eller rode rundt i alle mulige menuer.

Som sagt virker Kanal op/ned knapper heller ikke mere - men i stedet skal man trykke på 5 forskellige knapper for at gøre det samme som man kunne med en knap før.

Desværre er min TV skærm ikke med touch, så ideen om at bruge samme App og navigation på alle platforme burde være skrinlagt fra starten.

 

Kunne man ikke som minimum flytte MINE KANALER op som det øverste på menuen - så ville det da være lidt mere tåleligt?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mrots

“Mine kanaler” skulle meget gerne kun ligge i omegnen af ca. 3 tryk ned altså i 3. række. 

Der arbejdes på at få p+ og p- til at virke i den nye app og foreslaget med at flytte “Mine kanaler” højere er godt og bragt videre😊

Ha’ en god dag.

Badge

Hej Kasper,

 

det undre mig at i gang på gang sender de her håbløse opdateringer ud.

igår var jeg vidne til hvordan min gamle far kæmper med at finde ud af hvor han skal navigere hen for st se flow TV.

det er en kæmpe ommer ligesom ved tidligere forsøg.

 

bh Michael.

Jeg er enig i at i den nye opdatering er det lidt sværere at finde frem til flowtv

en anden problematik er jo altså at app’en lukker ned eller bliver sort skærm. Som om at mit wifi lige pludseligt ikke er stærkt nok på mit smart TV. 
og det er jo jo en YouSee router jeg bruger. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej  @Oerbyfuglsang 

Det er naturligvis ikke meningen at der skal opstå sort skærm mens man sidder og ser noget. 

Der er sendt en ny opdatering ud til appen - har du opdateret til version 2.4? 

Tak for svar, Louise.

Jeg har opdateret til 2.4. Og jeg har ikke oplevet at app'en har frosset i sort skærm siden (som om jeg blev “fanget”, i bevægelsen fra ét valg til et andet).

Det jeg oplever mest nu, er at kvaliteten svinger meget. Som om at Bufferen ikke er stor nok. Det tager tid at få fuld kvalitet, som så svinger ned i sløret billede og tilbage i god kvalitet. Og nogle gange så langt ned i kvalitet, at jeg får vist hvilken kanal jeg har valgt.

Jeg kan ikke sige om hvor lang tid det fortsætter. Nogle gange lang tid. Men øjenene og hjernen adapterer til det.

Omdømme 2
Badge +1

Jeg oplever stadig, at 2.4.0 versionen af appen hænger på mit LG med en grøn cirkel, der ikke - eller næsten ikke - drejer rundt. Især efter at have brugt en anden app og så går tilbage til yousee.

Det sker ret ofte,, at live tv stopper kortvarigt med grøn cirkel - men kommer igang igen efter nogle sekunder. Jeg har også oplevet at den går ned i opløsning kortvarigt.

Men det sker også jævnligt, at live tv billedet fryser permanent (uden grøn cirkel). Det kan ofte reddes ved at trykke tilbage og så vælge kanalen igen, men jeg har også været nødt til at genstarte appen nogle gange (ved langt tryk på tilbage og starte forfra). 

Så stabiliteten halter stadig - men om det er appen eller yousees servere som er sløve (og får appen til at hænge) kan jeg ikke sige - for det er trods alt blevet bedre.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Oerbyfuglsang og @mrots 

Jeg vil gerne lige undersøge om det i oplever er konstateret som et generelt problem - hvis ikke, så skal vi have jer fejlmeldt hver især til rette afdeling.

Jeg vender tilbage i tråden her.

Badge

Følger lige med her, da jeg har samme problemer.

Omdømme 2
Badge +1

Her til morgen er stabiliteten helt i skoven.

Live tv stopper med grøn cirkel efter få sekunder - og hvis man venter går skærmen i sort. 

Drtv appen kører live tv uden problemer.

I går aftes crashede play appen igen på mit LG tv - og tvet genstartede af sig selv.

Alt andet streaming virker perfekt - det er kun yousee play der har problemer. FÅ DET NU LØST!

Jeg oplever samme problemer på LG CX TV med app version 2.4.0 og alle tidligere udgaver af den nye app (sløv buffer, jævnlig grøn cirkel, TV program stopper og hopper til hovedmenu, app lukker helt ned og i går aftes en besked om manglende internet i appen). Al anden streaming på TV’et (Netflix, Disney+, HBO, Viaplay, TV2 Play, YouTube, DRTV apps samt AirPlay og Chromecast) fungerer upåklageligt.

Jeg oplever samme problem på et LG C1 tv. Det har tidligere fungeret uden problemer, men for et par uger siden begyndte det at blive ustabilt.

I dag virker det slet ikke. Den grønne cirkel står bare og kører rundt indtil skærmen bliver sort. Hvis det virker en sjælden gang imellem, så stopper den afspilningen efter nogle minutter og siger “Der opstod en fejl..."

 

App. v. 2.40

Samme problem her på et LG G1 OLED 2021 TV. Yousee app 2.4.0.

Oplever tit at live stream stopper med sort skærm. Og så må man genstarte app. Jeg har kablet netværk og har 1000/500 mbit Yousee fiber Internet. Dvs. ingen wifi problemer her.

live TV kanal oversigt er ikke brugervenlig. Man roder rundt for at finde en bestemt kanal. Det er en ommer YouSee!

Men vigtigst må være at få gjort app’en stabil. Ellers må man snart skifte til et Apple TV. Det virker som om at der ikke er så stor fokus på LG app’en.

Omdømme 2
Badge +4

Vi er opmærksom på at der er  nogle udfordringer med vores app til Smart-tv på nuværende tidspunkt, og det er noget som der er stor fokus på hos vores udviklere.

De fejl vi oftest ser er følgende.

  • Sort skærm når man starter appen
  • Appen går i sort i menuen eller når man ser en udsendelse.
  • Appen er langsom at navigere rundt i

Disse fejl er nogle som kan afhjælpes ved at tvangslukke appen på ens tv. Dette gøres på de fleste tv ved at holde “Tilbage/exit” knappen nede indtil appen lukker. 

Den mest sete fejl på LG CX hos mig er, at jeg får “hjulet” midt i programmer, som herved pauser og enten kører videre efter 20-30 sekunder eller hopper helt ud i forsiden. Herudover selvfølgelig det langsomme interface og langsom buffer.

Vi er opmærksom på at der er  nogle udfordringer med vores app til Smart-tv på nuværende tidspunkt, og det er noget som der er stor fokus på hos vores udviklere.

De fejl vi oftest ser er følgende.

  • Sort skærm når man starter appen
  • Appen går i sort i menuen eller når man ser en udsendelse.
  • Appen er langsom at navigere rundt i

Disse fejl er nogle som kan afhjælpes ved at tvangslukke appen på ens tv. Dette gøres på de fleste tv ved at holde “Tilbage/exit” knappen nede indtil appen lukker. 


jeg genstarter app’en tit som du skriver. Håber I kan gøre den stabil. 

Derimod virker appen fint på min iPhone. Så overvejer om man skal skifte til Apple TV.

Omdømme 5
Badge +8

Hej alle 

Der er kommet en ny version af appen - version 2.5 - som gerne skulle løse mange af disse problemer. 

Hvis I stadig oplever problemer på den nye version, så må I meget gerne vende tilbage her. 

Jeg oplever ikke, at opdateringen har hjulpet. Måske en my hurtigere, men ikke meget. Oplever bl.a. stadig programmer der ikke vil starte, at man ikke kan spole i programmer, som er startet forfra, og at man tilfældigt bliver smidt ud i hjemmeskærmen eller helt ud af appen fra programmerne.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @R1C 

I så fald, tror jeg at vi skal have det fejlmeldt. Jeg har sendt dig en privatbesked som du gerne må kigge på 😊

Ha’ en god dag. 

Jeg oplever desværre heller ingen afhjælpning af problemet med den nye version 2.5.0.

 

Det er de samme problemer som tidligere og appen er stort set ubrugelig på LG tv’et. 

 

Jeg er sikker på, at det er et generelt problem med Yousee appen på LG tv som dog ikke virker så overvældende fordi mange formentlig bruger Google eller Apple TV, som virker fint.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Lotte, har i prøvet at slette appen, Slukke for TVet ved stik kontakten i lidt tid og enten hente eller geninstalleret appen? Virker det ikke må de have lavet en opdatering…

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Lige en opdatering på denne tråd. 

Hvis man har et LG tv og har problemer med spolefunktionen i forhold til Arkiv, Start Forfra og optagelser, så er det en fejl vi kender til og arbejder på en løsning til. 

Vi beklager generne imens det står på.

Besvar