Fodbold kvalitet

Hej,

Kvaliteten når man ser fodbold virker til at være ret dårlig. Rundt om spiller og bold flimrer billedet meget, hvilket jeg ikke tidligere har prøvet da jeg havde Stofa.

Fjernsynet er et 4k fjernsyn, så det burde vel ikke være det?

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +8
Kunnerup skrev:
Hej,

Kvaliteten når man ser fodbold virker til at være ret dårlig. Rundt om spiller og bold flimrer billedet meget, hvilket jeg ikke tidligere har prøvet da jeg havde Stofa.

Fjernsynet er et 4k fjernsyn, så det burde vel ikke være det?
Har bl. a. også et 4k, men ikke noget flimmer.

Omdømme 7
Badge +7
 Jo, det kan meget vel være TVet, da det jo har en meget høj opløsning, og derved vil det være tydeligere at se fejl i et komprimeret billede. Hvis det er en SD kilde er det endnu mere udpræget.

Omdømme 7
Badge +8
Jeg må helle tilføje til mit indlæg, at når jeg ser TV på 4k, så er det via den nye boks fra YouSee.

Er det generelt, at du ikke kan se bold uden flimmer eller er det på en eller flere bestemte kanaler. Hvis du melder tilbaage, vil jeg prøve uden boksens hjælp.

Tilføjelse: Havde overset, at der er tale om DSL TV.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/faa-hdtv-med-yousee-tv

Og du mener rent faktisk dsl tv og ikke coax tv?

Er der nogen løsning til dette?
Har også lige købt et Samsung 4K tv, som her under EM tydeligt flimrer rundt om spillerne når de løber, når der bliver zoomet ind på en spiller. Det er også via Yousee-box. Jeg har aldrig oplevet dette før. 

Omdømme 7
Badge +3

Ser du det på V Ultra HD kanalen på boksen?

Men kvaliteten her ved EM er dårligere end feks. ved Dansk Super Liga bold…

Ser du det på V Ultra HD kanalen på boksen?

Men kvaliteten her ved EM er dårligere end feks. ved Dansk Super Liga bold…

Nej det er faktisk bare på DR1, at jeg lige umiddelbart har lagt mærke til, at den er gal?

Omdømme 7
Badge +6

Ovre hos Bo på digitalt.dk snakkes der om billedforstyrrelser af og til på UHD signalet.

Hvis det er det samme signal som DR benytter sig af, hvor de så konverterer det om til 1080i, så følger de billedforstyrrelser også med.

Hej Persen M,

ok, det giver mening. Vil det sige at man bare skal leve med det, eller er der evt. en løsning på problemet?

Omdømme 7
Badge +3

Jeg har set en del kampe på V Sport UHD kanalen, syntes det ser OK ud, selv om det er lidt ringere kvalitet end andet fodbold, men måske det er bare mig…

Omdømme 7
Badge +6

Hej Persen M,

ok, det giver mening. Vil det sige at man bare skal leve med det, eller er der evt. en løsning på problemet?

Ikke lige umiddelbart, man kan kun håbe på at det bliver bedre. Det er også noget at der holdes godt øje med af både Bo og de andre.

Ellers kan man prøve at se om det skulle være bedre på ARD og ZDF.

Besvar