Fjernbetjening virker ofte ikke i LG TV appen

Omdømme 1
Badge +1

Det er godt nok blevet meget besværligt at skifte kanal i TV appen.

Flere gange om dagen oplever jeg, at appen ikke reagerer på fjernbetjeningen når man ser live tv.

Dvs man kan ikke skifte til et andet program, få til menuen eller noget andet, hvis man har siddet og set et program i en times tid.

Det er kun lydstyrke og andre tv-funktioner som virker (incl home knappen).

Eneste mulighed for at skifte kanal er at lukke yousee appen (med langt tryk på tilbage knappen) og starte den igen via home knappen. Det er både besværligt og langsommeligt.

Det er hamrende irriterende, at Yousee ikke tester deres apps bedre før release.

Yousee Play 2.0.21 på LG TV fra 2021.

Denne tråd kan ikke kommenteres

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mrots 

Velkommen på YouSee Forum😊

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind. 

Oplys gerne modelnummeret på dit tv, så vil jeg gerne sende din feedback videre.

Er det via p+/p- du oplever problemer med kanalskiftet?

Omdømme 1
Badge +1

Det er alle taster - incl. piltaster, ok, back, osv der ikke virker - altså appen er helt umulig at styre.

Kun lyd og home knappen virker - men de går nok ikke til appen, men til TVet selv.

Eneste mulighed er at lukke og genstarte appen.

Mht P- P+ så virker de slet ikke på noget tidspunkt (som beskrevet i en anden tråd)

TV model: LG OLED EVO 55G16LA

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mrots 

Tak for uddybningen og modelnummer - det tager jeg med som feedback herfra. 

VI undersøger det nærmere. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er alle taster - incl. piltaster, ok, back, osv der ikke virker - altså appen er helt umulig at styre.

Kun lyd og home knappen virker - men de går nok ikke til appen, men til TVet selv.

Eneste mulighed er at lukke og genstarte appen.

Mht P- P+ så virker de slet ikke på noget tidspunkt (som beskrevet i en anden tråd)

TV model: LG OLED EVO 55G16LA

Hej igen 

Jeg har netop fået at vide at problemet med brug af fjernbetjening nu er anerkendt som en fejl, der er meldt ind til vores udviklere. Jeg melder tilbage i tråden, når fejlen er rettet. 

Vi understøtter fint tv fra 2021.

Omdømme 1
Badge +1

Hej Kasper

Tak for svaret. Jeg ser frem til at “fjernbetjening lockup” bliver fixet.

Mht P- P+ knapperne så har jeg ikke fået dem til at virke før, men nu virker de pludselig  - jeg ved ikke om det er tilfældigt eller hvad der er sket.

Jeg observerede dog noget underligt, da jeg havde trykket 4-5 gange på P+ knappen: så hoppede Appen konsekvent ud af programmerne (tilbage til oversigten) med en besked om at jeg havde for mange aktive TV i gang (jeg havde kun det ene tændt). Jeg prøvede P+ og P- et par gange mere med samme resultat. Efter en lille pause fik jeg dog lov at se TV igen.

Men 1-9 knapperne virker stadig ikke til at skifte til en bestemt kanal (i min kanal-rækkefølge) som man kunne den gamle app. Det ville være kanon at få den funktion tilbage.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mrots 

Tusind tak for den feedback - det sender jeg også videre😊

Ha’ en god dag.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @mrots 

Det du oplever er fejlmeldt og vi arbejder på en løsning. 

Såfremt du bruger stop-knappen i appen, så brug i stedet tilbage-knappen i forhold til at stoppe udsendelser. Det kan være en workaround alt efter brug af appen. 

Jeg beklager generne som følge af dette.

Omdømme 1
Badge +1

Hej @mrots 

Det du oplever er fejlmeldt og vi arbejder på en løsning. 

Såfremt du bruger stop-knappen i appen, så brug i stedet tilbage-knappen i forhold til at stoppe udsendelser. Det kan være en workaround alt efter brug af appen. 

Jeg beklager generne som følge af dette.

Når det sker, så er det kun et langt tryk på tilbage, der virker - for det lukker yousee appen.

Jeg har dog endnu ikke set det med 2.1.1 versionen af appen.