fejlsøgning for tvkunde uden bredbånd

fejlsøgning for tvkunde uden bredbånd ?

Det kan da ikke passe at YouSee ikke vil lave fejlsøgning på signal !

Billede pixellerer og lyd forsvinder midlertidigt, gør det på alle kanaler.

2 tv’er i husstand. Begge tv’er er helt nye.

JEG ER ER SUR OG FRUSTRERET.

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Har du set om der står noget på Driftsinformation?

https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation

Har Yousee ikke spurgt ind til, hvad du bruger af kabler og signalsplittere i dit hjem? De fleste gange ligger problemet nemlig her.

Omdømme 7
Badge +7

Det er vigtigt at kabler, stik og hvad der eller bruges i signalvejen er korrekt monteret og at de hele er HF tæt, så der ikke kan komme støj ind og ødelægge signalet, så skriv lidt om hvordan der er fordelt mellem dine TVer.

Hvis det viser sig at problemet er udefra kommende, (ikke i din installation), så er der You See der skal kontaktes.

For lige at uddybe: De plejer at spørge ind til det, og evt. sende et godkendt kabel med posten, som man kan teste med - før de sender en tekniker ud. Hvis fejlen ligger i hjemmet, skal man nemlig betale for teknikeren.

Angående Driftsinformation: ingen fejl i området. Problemerne med signalforstyrelse har stået på

i længere tid.

Antennekablet til det primære TV er et kabel fra YouSee (YouSee og Stofa godkendt) . Antennestik

til det primære TV er af ældre dato nok tilbage fra 1990. Både det primære TV og tv’et i køkken er helt nye Samsung SmartTV.

Omdømme 7
Badge +7

Har det virket med de nuværende kabler og stik? 

Angående om det har virket med de nuværende kabler og stik !

NEJ DET HAR DET IKKE !

Omdømme 7
Badge +7

Så skal der findes ud af hvor fejlen ligger, hos dig i dit setup, eller på den anden side (You See).

Omdømme 7
Badge +6

Et skud i tågen er at det måske kan være antennedåsen, da den er af ældre dato og derfor ikke er skærmet godt nok af inde i, hvilket medfører at diverse signaler i luften forstyrrer kabel tv signalerne.

Det er noget som vi har haft oplevet her i huset for flere år siden, hvor at Taxa Odense (nu Taxa Syd) pludselig boostede deres signal styrke på deres hovedmast ikke særlig langt fra hvor jeg bor, hvor at deres signal pludselig skabte signal forstyrrelser på  vores TV’ere og der skiftede vi vores to gamle antennedåser ud til nogle nyere modeller fra Triax som der løste problemet.

Omdømme 7
Badge +7

Det kan da være der problemet er, men før der høres mere fra trådstarter, så er det svært at hjælpe videre, han har jo ikke været videre aktiv med at få det løst.

Hej Persen M og Radiomanden

Jeg har taget kontakt til den lokale antennemand som plejer at varetage installationer og vedligeholdelse i boligen. Vil få ham til at udskifte antennestik/antennedåser til nye.

Så jeg arbejder på sagen !!

Jeg vil ikke tilkalde YouSee teknikker, hvis det ikke er nødvendigt, de er for dyre.

Omdømme 7
Badge +7

Det koster kun hvis problemet er hos dig, hvis det er på den anden side af vægdåsen, så er er der ingen omkostninger.

Antennemand har været og målt i formiddag, begge fjernsyn, været på loftet, fint signal herinde, så det er ude det er galt.

SÅ NU SKAL YOUSEE PÅ BANEN !!!

Omdømme 7
Badge +7

Lad nu være med at bruge 2 tråde, det er kun med til at forvirre, KUN et opslag om samme emmne.

Det står også at læse i Guidelines for forummet.

Omdømme 4
Badge +3

Hej @JBN52 

Forum er som udgangspunkt bruger til bruger forum, men vi holder øje med alle tråde og indslag og byder ind hvor vi kan, men hvis det drejer sig om fejl og fejlsøgning, så er dette ikke det rette platform. Jeg vil foreslå at du kontakter vores kundeservice på 7070 4040, så de straks kan undersøge og finde frem til hvor fejlen er, så vi kan finde en løsning på det. 

Omdømme 7
Badge +7

@Ozcan 

Der er en anden tråd om samme emne, hvor der skrives at You See bør se på det.

Besvar