Svar

Fejlfyldt (til det ubrugelige) Yousee app efter update til v. 2.02.21 på LG Tv WebOS 2.0

Er det muligt at få hjælp til yousee app

App’en har tidligere virket rimeligt fint og jeg anvender den ofte på mit LG tv FL650V m. WebOS 2.0 (software version 04.06.75).

Men efter jeg i dag accepterede opdatering til App version 2.02.21 er det gået helt galt

Enten vil den ikke åbne (staller på billedet med stort yousee logo i midten og app.version i nederste venstre hjørne) og hvis det lykkedes at åbne den er der nærmest ingen menuer at scrolle rundt i, udover en menu med topfilm (stort billede der fylder hele skærm og kan swipes til højre med 6 andre billeder/film) samt en menu-linie nedenunder med “mest sete på tv lige nu”. Men det er også alt. hvis jeg klikker længere ned er der sort skærm og der er ingen personlige menuer nogen steder (tidligere var dette i venstre side af skærm)

Ved et tilfælde (aner ikke hvilke tastetryk og skærmen viste ikke noget specifikt) fik jeg åbnet  “søge”-funktionen og søgt et program frem og tændt for det, men her var en vedblivende grøn barre i toppen (i hele skærms bredde og fyldte ca. 10% af skærmens højde) som ikke forsvandt mens jeg så programmet.

På en måde ser det ud som om mit billede er zoomet så jeg ikke kan se alt. Men det er ikke det eneste. Jeg kan heller ikke fremfinde noget ved at prøve at scrolle eller trykke op-ned-højre-venstre. 

Ps. jeg har prøvet at afinstallere app helt samt opdatere TV’ets software. Slukkede også for tv på stikkontakt i over en time før jeg geninstallerede yousee app, men resultat er det samme.

Bemærk at jeg har flere tv’er og der er ikke nogen “boks” tilknyttet dette tv. Dvs. jeg er afhængig af at appen virker via tv’ets WebOS.

icon

Bedste svar af mrots 3 October 2022, 21:43

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

YS skriver dette.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/yousee-play-appen-pa-smart-tv/lg-tv

Der vil heller ikke kunne får en videre god kvalitet, bitraten er på Max. 4,5 Mbps. Der er den samme eller lige under kvaliteten på en DVD. Til HD anbefales minimum 8 Mbps (720p), 10 Mbps til 1080.

argh.. tidligere (kun 3 år siden) skrev YS således: 

Jeg er klar over nye tiltag kan skabe nye krav, men når man installerer en app på smart-tV er der jo en “beskrivelse” og herunder “krav” - der stod intet i krav om at WebOS 4.0 påkrævet, og min gamle (og velfungerende) app bad selv om at blive opdateret… 

Det er virkelig ringe for jeg havde jo en version som virkede fint, og ville naturligvis ikke have opdateret hvis jeg havde vidst det ville medføre end-of-life på dette tv, som iøvrigt kun er 5 år gammelt.

Er der mon nogen mulighed for at installere en ældre version af app’en på tv’et?

Omdømme 7
Badge +10

Play App’en er helt ny, kravet til den gamle App var minimum OS 2.0, men som det er, så er det minimum OS 4.0 der skal bruges til Play. Der er ingen ældre version af Play App’en da den som skrevet er helt ny. Den gamle Film/TV App er helt ude. Findes heller ikke længere i Android Play butik.

Et 5 år gammelt TV er også gammelt hvad App’s angår. Der stilles hele tiden nye krav til dem så de kan fungere optimalt.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @AlexN 

Jeg beklager, at vi ikke længere understøtter dit med vores nye app eller kan garantere, at den virker efter hensigten. 

Det behøver ikke at betyde end-of-life for dit tv, som sikkert er helt udemærket stadigvæk. Du kan evt. overveje en Google Chromecast eller Apple Tv boks, som kan bruges til at få vores indhold på dit tv. Det er trods alt billigere end at skulle investere i et helt ny tv. 

Der er mange modeller på markedet og det er desværre ikke alle vi kan understøtter. 

Omdømme 1
Badge +1

Der var så det andet 65” LG TV i løbet af 2 år, som jeg må kassere pga. at Yousee vælger ikke at understøtte lidt ældre WebOs versioner.

Når netflix og andre store spillere stadig kører på samme TV, så er det for ringe, at Yousee ikke kan finde ud af at det.

Det er en klimamæssigt falliterklæring at Yousee ikke prioriterer det højere!

Ja, Det er faktisk for ringe.

Jeg benægter ikke at nye apps kan have krav som ikke kan implementeres på kun næsten-nye tv…

Men, den gamle app kunne i vel fint have ladet køre videre 5 år mere, så os med næsten nye (omend ikke helt nye) TV stadig kunne bruge dem efter hensigten, uden at skulle besværliggøre livet med eksterne tv-bokse, chromecasts etc… 

Den gamle app virkede jo fint for os og opdateringen kunne vel være programmeret så LG TV med WebOS 2.0 og 3.0  enten slet ikke ville blive tilbudt den, eller med en stor Advarsel om manglende kompatibilitet med vores WebOS, så vi kunne have afvist opdatering og ikke skulle have ødelagt vores kundeoplevelse.

Jeg håber ikke Yousee nogen steder går og blærer sig med at opføre sig “Bæredygtigt”, for dette er ihverfald et eksempel på det stik modsatte og Yousee er “diktatoren” som med sine valg i realiteten tvinger mig til at udskifte mit TV lang tid før det er skrotningsmodent (nb. eksterne bokse er ikke anvendelige i alle bruger-situationer)… 

og ja, som mrots skriver ovenfor så kan de fleste andre store stremingspillere godt finde ud at sikre understøttelse af op til 10-12 år gamle smart-tv.

Omdømme 7
Badge +10

Det kan en extern enhed rette op på, kan fås for under en tusse, så der er ingen grund til et nyt TV, køber selv aldrig et super smart TV, det kan slet ikke betale sig, da de ikke er super smarte så længe, når de ophører med det, så er de ikke afskrevet endnu, deres levetid er meget længere end det er smart. At det er et godt panel, og og kan give korrekt gengivelse er væsentlig vigtigere end det smarte. Et hvert TV kan gøres smart for få penge.

Omdømme 7
Badge +9

Der var så det andet 65” LG TV i løbet af 2 år, som jeg må kassere pga. at Yousee vælger ikke at understøtte lidt ældre WebOs versioner.

Når netflix og andre store spillere stadig kører på samme TV, så er det for ringe, at Yousee ikke kan finde ud af at det.

Det er en klimamæssigt falliterklæring at Yousee ikke prioriterer det højere!

Hej @mrots 

Du behøver overhovedet ikke at kassere dit tv😊

Du er lidt omkring i forskellige tråde om dit problem, men jeg har svaret i denne omkring den fejl du oplever: 

At vores app ikke understøtter ældre modeller betyder ikke, at man er nødt til at kassere det. Hvis man ønsker at kassere det på den baggrund, så er det naturligvis et valg man har lov til at træffe. Der findes fortsat muligheder for at afspille vores indhold til den store skærm.

Ha’ en god dag.​​​​​​

Omdømme 1
Badge +1

Hej Kasper

Ja der er flere alternativer til Yousee appen på ældre TV.

Men det er efter min (og ikke mindst min bedre halvdels) mening nemmest til at styre TV kiggeriet på TVets fjernbetjening og ikke have brug for flere fjernbetjeninger, tablets, casting, etc

Jeg tillader mig stadig at undre mig over at Yousee sætter webos 4 som mindstekrav, når mange andre fortsat understøtter webos 3 (på mit ellers fejlfrie LG OLED65E6V fra 2016).

Men løbet er jo kørt, så lad os lukke den her.

Omdømme 7
Badge +10

Har en extern Android boks på TVet, der bruges kun en Remote, hvad enten det er den til boksen eller den til TVet, begge gør det samme.