Spørgsmål

Ekstra antenneudtag

Ifm. en mindre renovering af stuen, vil jeg i samme ombæring få ryddet op i den nuværende antenneinstallation.
Hvilken er to nedenstående muligheder, er vejen frem (modemmet er er et Sagem 3890V2)?

1)

2)

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6

Løsning 1, for Triax’s dåse med data udtag (TD241e) er ikke en sløjfedåse iflg. Triax selv, så derfor ser det ud til at løsning 2 ikke vil kunne fungere.

Løsning 1 er egentlig også meget lig med den tv og data splitning at der er i stuen hos min far, hvor at Dansk Kabel TV i sin tid bare satte en anderledes udseende tv/data splitter op der hvor at signalet kommer ind i huset.

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden 

Er det ikke også noget med, at hvis der sidder en forstærker i husstanden (med returvej) og antennemateriellet ude i værelserne har data-terminal, at der så kan tilsluttes router direkte her. 

Der findes flere typer af installationer - og det er da spændende at få dem drøftet her i tråden:relaxed:

Her er en tredje løsning, hvor jeg har tilføjet et patch panel samt en antenneforstærker. Vil den kunne fungere?

Omdømme 7
Badge +6

Løsning 3 kan jeg ikke svare på, men jeg går ud fra at det drejer sig om at anvende selve stikkene foran på TV/Data dåsen til den løsning?

Besvar