Spørgsmål

Efter antennestik er sat i boksen er billedet blevet lys på tv

Efter jeg fik YS boks og sætte antennestikket i er billede blevet utrolig lys.Når jeg så efterfølgende bruger Chromecast er der ikke noget.

Det er kun når boksen bliver brugt til at se tv.

Har prøvet at justere farver på mit tv men har ikke hjulpet.

Hvad kan jeg gøre 

Denne tråd kan ikke kommenteres

37 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Et TV kan godt have individuel indstilling for hver HDMI Port.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Radiomanden 

Interessant faktisk! Kan man gøre andet end at prøve at justere farverne på tv’et, hvis man oplever dette? :relaxed: Nu er jeg bare nysgerrig. Det kan vel ik..?

Jeg kan ikke stille farver for hver hmdi port på mit tv 

:relaxed: Du kan prøve at flytte, HDMI stikket over. i anden HDMI Kilde/port Om det hjælper.

hdmi kan sagtes være forskelige  Et bedre til spil andet bedre til tv osv.

, I de tilfalde hvor Portene driller kan du tage TV.et fra i stikkkontakten. 5 minutter og sætte det til igen. 

Derved Nulstilles Dine HDMI kilder,, Blot et forslag,

God dag Desmarenth.

Omdømme 7
Badge +10

Boksen vil til enhver tid vise billedet som det er indstillet, den kan ikke andet. Derudover er det jo ikke kun farve der skal indstilles, det er også lys, kontrast,. farvetemperatur, Backlight, der er flere ting man skal stilles på for at få det korrekte billede.

Der er kun en indstilling der kan bruges, og det er den korrekte.

Omdømme 5
Badge +9

Efter jeg fik YS boks og sætte antennestikket i er billede blevet utrolig lys.Når jeg så efterfølgende bruger Chromecast er der ikke noget.

Hvad kan jeg gøre 

Kan du ikke sætte antennestikket direkte i tv, for det er vel egen antenne vi snakker og ikke coax?

Det hele kan streames alligevel.. ved Chromecast streamer du også, så skifer du bare hdmi / digitv på tv.

Er alle kanaler lyse på tv gennem boks?

Hvad sker der hvis du bytter Chromecast hdmi / boks hdmi?

Omdømme 5
Badge

Uanset om boksen er tilsluttet eller ej på dit tv, så burde du kunne justere lysstyrken på tv. Der skal ikke trykkes på farve. Hvis det er lysstyrken, som er gerende. Måske, at jeg overser noget? :wink:

Omdømme 5
Badge +9

Uanset om boksen er tilsluttet eller ej på dit tv, så burde du kunne justere lysstyrken på tv. Der skal ikke trykkes på farve. Hvis det er lysstyrken, som er gerende. Måske, at jeg overser noget? :wink:

Uanset hvilken source du bruger, skal billede jo ikke være så forskelligt.

Måske noget støj som påvirker signalet.. 

Omdømme 5
Badge

Har du mulighed for at vedlægge billede, så der kan defineres og få løst problemet? Det vil måske være mere behjælpeligt at se forskellen mellem lys og mørk.

Omdømme 5
Badge

Har du mulighed for at vedlægge billede, så der kan defineres og få løst problemet? Det vil måske være mere behjælpeligt at se forskellen mellem lys og mørk.

Beklager 

PeterA4, at jeg lige kommenterede på din kommentar. Glemte lige, at det var indehaveren af indlæg jeg ville henvende mig til.

Omdømme 5
Badge

Hej @Radiomanden 

Interessant faktisk! Kan man gøre andet end at prøve at justere farverne på tv’et, hvis man oplever dette? :relaxed: Nu er jeg bare nysgerrig. Det kan vel ik..?

Hej Kasper

Er det farverne på tv.ets belysning? Eller selveste belysningen på skarpheden? Ethvert tv kan justeres til optimalt :wink:

Omdømme 7
Badge +10

Som jeg skrev tidligere. Det er jo ikke kun farve der skal indstilles, det er også lys, kontrast, farvetemperatur, Backlight, så der er flere ting man skal stilles på for at få det korrekte billede.

Hvad kan jeg gøre 

:relaxed: Jeg tænker lige på, har du en knap på din fjernbetjeninger var du kan leve Billedetilstand om.

På dit TV jeg har en på mit Sony, som hedder THEATRE. der  kan billede laves om kold eller varmt. Osv

Hvis du en ligne knap så kan du se om den er slået til eller fra. Min er slåset fra, 

Er blot en tanke. hæng mig op på om det kan gøre noget.

Omdømme 5
Badge

Som jeg skrev tidligere. Det er jo ikke kun farve der skal indstilles, det er også lys, kontrast, farvetemperatur, Backlight, så der er flere ting man skal stilles på for at få det korrekte billede.

Kan kun være enig. Selv når der fabriksgendannes, så indstilles det automatisk af sig selv. Hvis der menes der skal justeres, så er det op til en selv.

Omdømme 7
Badge +10

Det er en god ting at gå ud fra justering i Biograf tilstand, angående farvetemperatur, så skal hvidt jo være hvidt, så er temperaturen som den skal være, dog kan lys og baggrundslys også have en indflydelse på det, så det skal også være korrekt, kontrast må heller ikke være for meget eller for lidt, den er ret nem at få korrekt, men stadig i forhold til lys og baglys. Det sidste man så gør er at sætte farve på.

Diverse billedforbedring indstillinger, så anbefales det at de er på OFF.

Kan kun være enig. Selv når der fabriksgendannes, så indstilles det automatisk af sig selv. Hvis der menes der skal justeres, så er det op til en selv.

Ja det er rigtigt :relaxed:

Omdømme 5
Badge

Det er en god ting at gå ud fra justering i Biograf tilstand, angående farvetemperatur, så skal hvidt jo være hvidt, så er temperaturen som den skal være, dog kan lys og baggrundslys også have en indflydelse på det, så det skal også være korrekt, kontrast må heller ikke være for meget eller for lidt, den er ret nem at få korrekt, men stadig i forhold til lys og baglys. Det sidste man så gør er at sætte farve på.

Den havde jeg ikke lige set komme, så dette kan også have indflydelse på belysningen. Hvis dette skulle være tilfældet, så forjener radiomanden det bedste svar på løsningen :grinning:

Ja det var også det jeg, tænke på der nemlig flere tilstande Biograf osv.

Har også slået min fra ellers har billede en underlig mat farve :relaxed:

Omdømme 5
Badge

Lordfynbo

Det var dig som kom med en god løsning, så det er nok dig der fortjener. Bedste Svar :grinning:

Omdømme 7
Badge +10

Ja der er flere billedprofiler, men profilen Biograf er at anbefale. Den giver som udgangspunkt også en lige ud af kassen det bedste billede.

Omdømme 5
Badge

Ja der er flere billedprofiler, men profilen Biograf er at anbefale. Den giver som udgangspunkt også en lige ud af kassen det bedste billede.

Jeg har Livagtig (Bruger) På Billedetilstand, som passer hos mig. Det er hverken for lyst eller mørkt.

Omdømme 7
Badge +10

Her er alle andre profiler end Biograf for røde (for varm farvetemperatur.)

Ja Ok jeg har også en Knap, som hedder Scene der er mange tilstande da bruger jeg AUTO 

Omdømme 7
Badge +10

Som skrevet bruger jeg aldrig en af de fra fabrikken indstillede, men indstiller ud fra biograf profilen.

Som skrevet bruger jeg aldrig en af de fra fabrikken indstillede, men indstiller ud fra biograf profilen.

Ja ok