Spørgsmål

Delvist manglende undertekster på Viaplay

Jeg ser Viaplay via boksen (Bland selv). På alle fire Viaplay-kanaler mangler underteksterne delvist gennem alle udsendelser. Det er cirka hver tredje undertekst, der mangler, og jeg kan nogenlunde forudse, hvornår det sker efterhånden.

Jeg skal lytte godt efter og selv få fat i, hvad der mangler, da teksterne ellers er mere forvirrende end hjælpsomme. 

Jeg har ikke smart-tv, hvis det har nogen betydning.

Hvordan får jeg mon alle tekster på Viaplay?

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der kan prøves at slukke TV boks, Slukke Router/Modem, tænd igen for Router/modem efter et minuts tid, når det så er klar igen, fandt TV boks, hjælper det ikke, så kan man som bruger ikke gøre mere.

Tak for svar. Det er desværre prøvet mange gange uden succes. Bare mærkeligt, hvis der kun mangler tekster hos mig.

Omdømme 7
Badge +7

Der er ikke mere du kan gøre, kan ikke efterprøve det, har V Play, men ikke You See TV, tekster bruges ikke, de forstyrrer kun.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Fruesko187 

Det lyder irriterende og det vil jeg gerne følge op på. 

Er det på alle tidspunkter af døgnet det sker eller hvordan?

Hej Kasper

Det er på alle tider af døgnet. Jeg tror ikke, at jeg har konstateret et tidspunkt, hvor det rent faktisk virkede normalt.

Omdømme 7
Badge +7

Hej igen 

Jeg har testet lidt på det nu her til formiddag og der synes jeg ik, at der er problemer med underteksterne. 

Er det primært om aftenen eller?

Nej, det er som sagt altid.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Fruesko187 

Lige for at runde af her for en god ordens skyld, så har jeg haft testet lidt på det på en Humax tv-boks herinde fra. 

Jeg har prøvet at teste lidt på de forskellige Viaplay kanaler og jeg synes ikke, at jeg sådan lige kunne se, der skulle være noget unormalt med underteksterne,  da jeg lige kiggede lidt på kanalerne. Jeg har dog ikke siddet og kigget på dem længe, men hvad jeg lige kunne se, så kørte de fint.

Hvis det bliver ved at drille, så kontakt os evt. nærmere på facebook eller anden kontaktindgang, så må vi prøve at lave en fejlmelding på det på baggrund af dit abonnement. 

God dag.

Hej Kasper

Jeg har desværre ikke haft tid til at gøre mere ved det, men tak for din tilbagemelding.

Jeg er ved at lave en lille log over de forskellige fejl på boks/tv og kontakter jer, når jeg har noget mere konkret. Der er mange ting, der ikke virker rigtigt …

Også god dag til dig.

Omdømme 7
Badge +7

Det er ikke normalt at Kasper eller andre fra Admin er på forummet, så der kan ikke skrives til dem direkte her.

Er det undersøgt om det benyttede TV-apparat kan være skyld i problemet? Hvis teksterne ikke er brændt ind som en del af billederne, kan TV-apparatets undertekstfunktion måske gribe forstyrrende ind. Check TV-apparatets indstillinger for indstillinger vedr. undertekster. Måske skal undertekster være slået fra for ikke at forstyrre de tekster, der kommer via TV-boksen. At problemet kun optræder ved Viaplay-serier og film kan skyldes Viaplays måde at udsende tekster på.

Omdømme 7
Badge +7

Tekst indstillingen på TVet er totalt underordnet, da det ikke er Tuneren i det der bruges, men en extern enhed.

Tekst indstillingen på TVet er totalt underordnet, da det ikke er Tuneren i det der bruges, men en extern enhed.

Der er intet skrevet om brug af tuneren i TV’et. Undertekster forekommer i mange andre situationer end i live-TV. Må ikke forveksles med tekstTV, som er noget andet.

Omdømme 7
Badge +7

Når det er fra Humax boksen, så er det underordnet med hvordan tekst er stillet på TVet, det gør ingen forskel om det er til eller fra. Det slås til/fra på den pågældende App der bruges, i dette tilfælde V Play App'en, det er kun når TV Tuneren bruges at det gør en forskel.

Er det fra App på Humax, så er det tekst indstillingerne på den. Netflix undtaget, da det vælges i App'en.

Et anderledes, måske mere forståeligt argument: HDMI-signalet kan ikke bære løse undertekster. Dvs. boksen skal brænde teksterne ind i billedet, inden signalet sendes til fjernsynet.

Omdømme 7
Badge +7

Der kan kun fås TTV på Flow, ikke på optagelser, der skal man bruge anden tekst funktion. det er naturligvis ikke problemer når der bruges Hardmatting som f.eks på film/serier fra DR og TV2.

Besvar