Spørgsmål

Danske undertekster på 3SAT og ARTE ?

Hej.
Min far, som er en ældre herre, påstår at der tidligere var danske undertekster på 3SAT og ARTE. Efter udskiftning af boksen er der ikke mere danske undertekster. 
Jeg har fornemmelsen af at han husker forkert ? 
Kan nogen hjælpe med et svar ?

6 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

Hej.
Min far, som er en ældre herre, påstår at der tidligere var danske undertekster på 3SAT og ARTE. Efter udskiftning af boksen er der ikke mere danske undertekster. 
Jeg har fornemmelsen af at han husker forkert ? 
Kan nogen hjælpe med et svar ?

:slight_smile: Hej jeg har ikke oplevet at det er muligt, at sætte  danske undertekster. på 3 Sat eller Arte 

Derimod er det så muligt at sætte Tyske Undertekster på allerfleste Tyske Kanaler  .exempelvis Tyskland T1 150. Side. Tyskland T3 150 Side. Tyskland ZDF 150 Side Tyskland ARD 150. Side Tyskland 3-SAT Side 777. 

Det hjælper så ikke i jeres tilfælde Er blot info.  

Måske andre bruger, herinde ved mere. God dag-

Omdømme 7
Badge +3

Hej,

Jeg tror heller ikke der har været tekster på Arte, nok heller ikke på 3 Sat, men da jeg kan en del tysk, bruger jeg ikke under teksterne.

PS. Jeg skriver ikke så meget mere her, men er stadig Yousee kunde, og godt tilfreds nu vi har fået TV2 Play i Bland Selv. :)

Tak for jeres svar, I bekræfter mig i at min far må huske forkert ( han er 94 år gammel). 
Tyske undertekster kan han ikke bruge længere, igen pga. alderen. 
Venlig hilsen
Kirsten Jensen

Omdømme 5
Badge +5

Tak for jeres svar, I bekræfter mig i at min far må huske forkert ( han er 94 år gammel). 
Venlig hilsen
Kirsten Jensen

:slight_smile: Hej det var så lidt,  Er givet pga  flere Tyske Tv Kanaler svare. til jo vores regionale Tv Stationer.  og måske diveres dialekter. Østrigs osv. At Tyskerne har mulighed for at sætte Tyske undertekster  på Og Givet for de som er Hørehæmmet . Examplemvis er der som oftest  danske undertekster på  ZDF Og ARD og NDR.  

God dag- 

Omdømme 7
Badge +6

Venlig hilsen
Kirsten Jensen

:slight_smile: Hej det var så lidt,  Er givet pga  flere Tyske Tv Kanaler svare. til jo vores regionale Tv Stationer.  og måske diveres dialekter. Østrigs osv. At Tyskerne har mulighed for at sætte Tyske undertekster  på Og Givet for de som er Hørehæmmet . Examplemvis er der som oftest  danske undertekster på  ZDF Og ARD og NDR.  

God dag- 

Navnlig på NDR anvendes der Tyske undertekster, hvilket skyldes at de også har programmer hvor de direkte snakker Plattysk, som mange i de Tyske nordiske regioner ikke forstår.

Men de advarer normalt også om Plattysk ved at skrive “Op Platt” om udsendelsen, bla. har de lavet specielle episoder af serien “Neues aus Büttenwader” hvor der tales rent Platt.

Omdømme 5
Badge +5

Venlig hilsen
Kirsten Jensen

God dag- 

Navnlig på NDR anvendes der Tyske undertekster, hvilket skyldes at de også har programmer hvor de direkte snakker Plattysk, som mange i de Tyske nordiske regioner ikke forstår.

Men de advarer normalt også om Plattysk ved at skrive “Op Platt” om udsendelsen, bla. har de lavet specielle episoder af serien “Neues aus Büttenwader” hvor der tales rent Platt.

Lige præcis Persen M 

Besvar