Dårligt signal

Efter flere måneder med et skærmbillede som dette 75% af tiden, mener jeg ikke jeg får leveret det jeg betaler for. Efter første klage for måneder siden, fik jeg at vide, at jeg skulle skifte kabel og TV. Fredag 18.6.21 bankede en teknikker på, om jeg også har signalproblemer, da flere i nabolaget har klaget. Ja, jeg har haft signalproblemer i flere måneder og gider ikke mere spilde tid og penge på, at få at vide at jeg skal købe nye kabler eller et nyt TV, som de også har foreslået.
Efter teknikerens arbejde i fredags, var ovenstående foto, hvad vi kunne se af søndagen Formel 1 løb i Frankrig.
​​​Eftersom jeg nu har opgivet at YouSee nogensinde vil være i stand til at rette fejlen og levere et ordentligt signal til deres kunder, uden at pumpe dem for flere penge, så vælger jeg derfor at opsige mit abonnement og vil så fremover streame nyheder på nettet.
MVH en skuffet YouSee (snart ex-)kunde.

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

En ikke videre læsbar tekst, så her er den i læsevenlig udgave.

Efter flere måneder med et skærmbillede som dette 75% af tiden, mener jeg ikke jeg får leveret det jeg betaler for. Efter første klage for måneder siden, fik jeg at vide, at jeg skulle skifte kabel og TV. Fredag 18.6.21 bankede en teknikker på, om jeg også har signalproblemer, da flere i nabolaget har klaget. Ja, jeg har haft signalproblemer i flere måneder og gider ikke mere spilde tid og penge på, at få at vide at jeg skal købe nye kabler eller et nyt TV, som de også har foreslået.
Efter teknikerens arbejde i fredags, var ovenstående foto, hvad vi kunne se af søndagen Formel 1 løb i Frankrig.
​​​Eftersom jeg nu har opgivet at YouSee nogensinde vil være i stand til at rette fejlen og levere et ordentligt signal til deres kunder, uden at pumpe dem for flere penge, så vælger jeg derfor at opsige mit abonnement og vil så fremover streame nyheder på nettet.
MVH en skuffet YouSee (snart ex-)kunde.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Dorte Frost 

Jeg er ked af at læse, at du stadig har signalproblemer efter teknikerbesøg. 

YouSee Forum er et bruger til bruger forum, hvor andre kunder kan hjælpe med svar, men i dette tilfælde, der vil jeg nok anbefale at kontakte supporten på tlf. 70704040, så vi eventuelt kan prøve at kigge på det en ekstra gang. 

Jeg forstår til fulde Dorte Frosts frustrationer over dårligt TV signal. 

YouSee er en stor og tung organisme der ynder at lade som om de hjælper med ofte ubrugelig hjælpelinks der stort set alle konkluderer at fejlen er kundens! 

Jeg har også pludselig fået signal problemer for tre kanaler TV3+, TV2 fri og TV3sport. 

7/8-21 var signal garanteret ok (check af senest USB optagede UDSENDELSE) men formentlig også ok langt senere,

8/11-21 opdagede jeg fejlene... (både TV og HD optager) 

Da der havde været TDC arbejde i området 1/11-21 hvor bla TV-signal forsvandt og jeg måtte genindlæse (og genstarte) for at få programmerne tilbage -  fandt jeg det logisk at ringe til kundeservice for at høre nærmere om hvad de havde lavet - men da påstod yousee medarbejderen at der da slet ikke havde været arbejde i mit område - så bliver jeg altså vældig "træt"... . 

Der blev jeg ikke meget klogere af. 

Har set at andre yousee kunder med fejl på signaler har kunnet se(?) at flere programmer lå på samme frekvens og at det kunne medvirke til dårligt signal. 

Derfor ville jeg gerne vide om omtalte tre programmer ligger således tæt/samme frekvens, - det er altså besynderligt at i alle de 6 år dette Panasonic TV og HD optager har været tilsluttet har jeg ikke set de fejl - og en uge efter et ??? arbejde opdager jeg fejlene (pixellering, frysninger mm der gør det umuligt at se de tre programmer). 

På en del svar i forum'et ser det ud som om yousee selv har egne folk til at svare - i så tilfælde er resten af mit indlæg dedikeret yousee selv - hvis I "kigger med". 

Jeg vil stadig gerne vide hvad der blev lavet i Allerød 1/11-2021? 

Og også have en frekvensliste (ikke programoversigt - guidenumrene har jo intet at gøre med hvilke(n) frekvens programmerne ligger på (så dum er jeg heller ikke) - prøv at vise med handling hvis I mener I har god kundeservice (?). 

Personligt har jeg desværre kun dårlig erfaring (seneste år), alt for mange ved telefonerne er ikke tilstrækkeligt uddannede og er rådvilde/laver unødvendige fejl til stor irritation. 

Jeg har været TDC kabeltv kunde siden det startede.... men jeg er som så mange andre blevet dødtræt af yousee. 

​​​

TV 2 Fri, TV3 Sport og TV3+ ligger på samme frekvens i mellem- og fuldpakken. Kanalerne forstyrrer ikke hinanden, fordi de deler frekvens. Sammenhængen er, at hvis noget ødelægger denne frekvens, så bliver alle tre kanaler ødelagt.

Hvis et luftbåret signal med samme frekvens finder vej ind i kablet, så er balladen der. Utætheden kan ligge to steder: I dit hjem eller udenfor.

Forummanden - godt og klart svar der giver mening.

Hmm ville være så interessant at vide hvad TDC "lavede" inden fejlen på ? frekvens opstod.

Diverse trådløse apparater kan de ikke også interferere (hvis utæt inde)?

Hvis du kender frekvensen hvor de tre ødelagte programmer ligger vil jeg meget gerne kende den. 

Omdømme 7
Badge +3

Hej,

Ca. 15-20 klager dagligt over dårligt net eller TV på FB, betyder det at de ca. resten 999.080 har ok signal? Selv har jeg ikke haft problemer, siden Yousee for en del måneder siden lige måtte skifte noget ude i vejen og TV og net var nede i under 10 minutter…

Btw, Vil man have noget der virker, skift til Stofa Fiber eller som mig have det i reserve, mit Stofa har i løbet af 11 år været nede 2 x 30 minutter i 2 nætter...

Omdømme 7
Badge +7

Hvis du kender frekvensen hvor de tre ødelagte programmer ligger vil jeg meget gerne kende den. 

Signal tilstand og frekvens kan ses både på TV boks og TV.

Du kan godt få listen, som den ser ud hos mig. Grupperingen af kanaler er altid den samme i alle områder, men selve frekvenserne kan godt se lidt anderledes ud hos dig.

546 MHz: FOLKETINGET, SVT1, TV4, NRK1, Paramount Network
562 MHz: Fynbo, Lokal, TV2Fyn, TV Syd
570 MHz: dk4, RTL, NDR, ZDF, Xee
578 MHz: Xee, DR Ramasjang
586 MHz: ARD, DR1, DR2, SVT2
594 MHz: TV 2 Charlie, TV 2 Danmark, TV3
602 MHz: Trailerkanalen, Eventkanalen, Infokanalen
642 MHz: Disney Channel, TV 2 Sport, TV 2 Zulu
658 MHz: TV3 MAX, TV3 Puls
666 MHz: TV 2 Fri, TV3 Sport, TV3+
674 MHz: V sport ultra HD, TV 2 News
738 MHz: MTV, V film family, V film premiere
746 MHz: V film hits, BBC Earth, BBC World News, Disney Junior
754 MHz: V sport golf, C More Stars, V film action
762 MHz: National Geographic, Cartoon Network, C More Series
770 MHz: VH1, Nick Jr., Nickelodeon, CNN
778 MHz: C More Hits, C More First, BBC Brit
786 MHz: Boomerang, National Geographic Wild, Nicktoons, V series

Når trådeopretteren skriver,at der er  flere i nabolaget som har klaget.

Tænker jeg om det er et fællesanlæg eller noget.

Jeg synes det tyder, på at flere oplevet problemet. 

Til lordfynbo

Jeg skrev ikke at det var andre kunder i nabolaget der også havde problemer med dårligt signal (det ved jeg ikke noget om) - men at andre yousee kunder (læst her på forum... ) havde tilsvarende problem.

Mange tak Forummanden for frekvenslisten - nu ved jeg at det er 666MHz der er problemer med. 

Til lordfynbo

Jeg skrev ikke at det var andre kunder i nabolaget der også havde problemer med dårligt signal (det ved jeg ikke noget om) - men at andre yousee kunder (læst her på forum... ) havde tilsvarende problem.

Mange tak Forummanden for frekvenslisten - nu ved jeg at det er 666MHz der er problemer med. 

Nej det synes jeg nu hellere ikke jeg skriver noget om,

Jeg læser det som Trådeopretterne skriver D.20/06/2021. https://forum.yousee.dk/members/mid-248210

Mener er du Trådopretter. :relaxed:

Til lordfynbo

Undskyld, jeg havde overset at tråden gik så langt tilbage 😜

Jeg har undersøgt de tre programmer med stikprøver (seneste ca. 12 timer) hvor jeg har observeret fejl (alle 3 prgm på 666MHz):

Signal styrken varierer!

Kl 14:40 progr vises fejlfrit

Kl 16:30 prgm vises fejlfrit

Kl 21:40 FEJL på alle 3 prgm

Kl 2:15 prgm vises fejlfrit

Kl 4:25 FEJL på alle 3 prgm + "svagt signal" 

Så jeg har varierende signal styrke - men hvorfor....?

Det er et forholdsvis nyt problem... 

Til lordfynbo

Jeg har undersøgt de tre programmer med stikprøver (seneste ca. 12 timer) hvor jeg har observeret fejl (alle 3 prgm på 666MHz):

Signal styrken varierer!

Jamen det, er helt i orden, :relaxed: God dag,

Omdømme 7
Badge +7

Til lordfynbo

Signal styrken varierer!

Der er et eller andet der forstyrrer på den frekvens, det kan være hos dig selv eller udefra kommende.

Besvar