Svar

Clint 3 spørgsmål

Omdømme 1

Jeg har en Clint 3 boks med YouSee kort til bland selv. Jeg har det problem at boksen er så laaangsom til at indlæse de programmer som er kodede. Når jeg starter boksen og scroller gennem programmerne kommer der en meddelelse "intet signal" eller "kodet signal"

Efter et stykke tid er programmerne der og alt virker som det skal.

Er der noget man kan gøre for at speede processen op?????

icon

Bedste svar af Persen M 27 May 2021, 02:21

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6

Der er kun en ting at gøre og det er at anskaffe dig en nyere og hurtigere boks, for den du har er et for længst udgået produkt der ikke kan gøres noget ved for at forbedre den.

Men markedet i Danmark er ekstremt skrabet for modtager bokse der har en DVB-C tuner og CI, for det er ikke rigtig noget at de Danske forhandlere har lyst til at fokusere på.

Så der er man nød til eks. at kigge på det Tyske marked og der finde en boks der kan bruges, men her skal man tit være obs på at de bokse typisk er for de mere nørdede, da de nærmest også er en form for mini computere der benytter Linux som operativ system og priserne kommer typisk også op på over 2000 kr for sådan en modtager.

På det felt kan jeg i hvert fald selv anbefale en Vu+ Uno 4K SE:

https://www.hm-sat-shop.de/receiver/sat-receiver/2793/vu-uno-4k-se-1x-dvb-s2x-fbc-twin-tuner-pvr-ready-linux-receiver-uhd-2160p?number=13119-200

Lad dig ikke forvirre af linken, den med DVB-C tuner skulle blive vist, ellers kan man selv vælge DVB-C på siden. Her er det også mugligt at vælge om man vil have den med indbygget harddisk, så at man også kan anvende boksen til at optage med.

Omdømme 7
Badge +7

Du kan jo også leje You See´s egen boks. Så er der en masse extra med.

Omdømme 1

Lige en opdatering af problemet. Jeg fandt en softwareopdatering på nettet og installerede den, herefter fungerede boksen tilsyneladende ok, alle kodede kanaler kom op når jeg valgte dem. Jeg satte derefter min harddisk i, og så var jeg tilbage igen med boksen, ingen kanaler når jeg valgte dem, og når de endelig blev indlæst gik det laaaaangsomt. Det måtte så være harddisken det var galt med, så jeg udskiftede den men en anden og så forsvandt problemet, nu er der ikke andet at gøre end krydse fingre og håbe det var løsningen.

Besvar