Svar

Chromecast virker ikke for DR-kanaler


Badge

Mit gamle Philips TV har ikke YouSee-app. Derfor bruger jeg Chromecast i en HDMI-indgang.

YouSee-appen kører fint på både mobil og tablet.

Med Chromecast kan jeg få alle kanaler vist på TV - med undtagelse af alle Danmarks Radios kanaler, fx DR1 og DR2.

Hvad er der så specielt ved DR-kanalerne?

Når jeg starter casting af en DR-kanal, vises den i en brøkdel af et sekund på Tv'et, hvorefter der skiftes tilbage til den grønne skærm med "youSee Klar til at caste".

Jeg har opdateret YouSee-appen.

Nogen løsningsforslag?

icon

Bedste svar af Louise 10 November 2022, 11:34

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Indtil der kommer en løsning på problemet, så kan der jo bruges DR’s egen App til de kanaler.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Helge_SeeYou 

Velkommen til YouSee Forum. 

Vi er i gang med at undersøge dette problem - det kan nemlig ikke genskabes på alle Chromecasts, og lader for til kun at ramme nogle modeller/firmwareversioner. Jeg kan f.eks. genskabe det på min egen personlige Chromecast, men ikke på vores test-Chromecast. 

Vi skal bruge nogle informationer fra dig, og jeg har derfor sendt dig en privatbesked som jeg håber at du vil vende tilbage på. 

Ha’ en god dag. 

Jeg har nøjagtig samme problem, men kun for National Geographic Wild - alle andre programmer kan vises via Chromecast.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @John S 

Det var da mystisk. 

Jeg havde én anden henvendelse i sidste uge tror jeg, hvor jeg måtte fejlmelde det, for hun havde det samme problem nemlig. 

Har du den nyeste version af iOS og er din Chromecast og det hele opdateret? Vi kan nemlig ikke genskabe fejlen herinde fra.

Ja, det er mystisk. Især fordi det virkede indtil for omkring en tre ugers tid siden.  Al software er opdateret. Jeg har tjekket Chromecasten på begge mine TV-apparater med samme resultat.

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Har du også sikret dig at vores app er helt opdateret? Hvis ja, så må du gerne følge Louises instruktioner, som skulle være sendt på privatbesked, hvis du altså ik allerede har gjort det😊

Yep opdateret. Har ikke modtaget privatbesked fra Louise.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @John S 

Jeg har nu prøvet at sende dig en privatbesked med instruktioner til, hvordan vi kommer videre med sagen😊 Jeg håber du kan se den. 

God dag.

Omdømme 7
Badge +9

Klik på din Avatar øverst til højre, så kan du se om der ligger en PM.

Hello

Jeg har samme problem som @JohnS. 
Eneste kanal jeg ikke kan caste er National Geographic. 
Var der en løsning?

 

Besvar