Svar

Bland selv pakke lukker for kanaler ved optagelse..

Har bland selv (stor pakke). TV (Sony) med digital kort indsat. YouSee boks sidder på et andet TV.
På Sony TV har jeg en USB harddisk siddende til brug for optagelse.
Men når jeg optager på denne USB disk, så kan jeg ikke se de kanaler jeg har i min bland selv pakke (f.eks. TV2 News). Kan godt se alle dem der er i Grundpakken, når jeg optager.
Slukker/stopper jeg optagelsen, så kan jeg godt se alle mine kanaler igen.

Er det sådan det skal virke, når man har et TV med digital kort isat ??

/Jan.
icon

Bedste svar af Radiomanden 30 June 2019, 18:44

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Når der optages en kanal i bland selv, så er der lukket for at se andre kanaler i bland selv da der jo kun kan afkodes en kanal af gangen.
Ok.
Er det det samme hvis man bruger YouSee boksen ?
Lukker den også for alle bland selv kanalerne ?

/Jan
Omdømme 7
Badge +7
Nej den kan optage alle kanaler samtidig. ( Humax 4000).
Så hvis jeg forstår det korrekt, så kan man ikke med et TV med et YouSee CAM modul optage et program og samtidigt se nogle af sine bland selv kanaler.
Dertil skal man bruge YouSee boksen ?

That's sucks.....

/Jan.

@Radiomanden - tak for svarene
Omdømme 7
Badge +7
Et TV har begrænsninger når det er krypterede kanaler, der må man vælge hvad der skal optages og hvad der skal ses på de frie kanaler, det har ikke den store værdi at et TV kan optage, medmindre at alle kanaler er frie, og så alligevel, der kan kun optages en af gangen, selv om TVet har 2 Tunere. Det er jo helt anderledes når man har en TV boks.

Til 'Radiomanden' 

Tusind tak for din gode information angående CI kortlæsere, yousee og HD-optagelser. Der er så mange faldgruber hvis man overvejer at skifte fra fuldpakke til bland-selv (og yousee lever i et oplysningsmørke hvor intet oplyses og de kun er interesserede i at kunderne skal købe/leje deres boks - der er yt da man ikke selv kan vælge start+slut tider på optagelser - rigtig mange programmer er ikke færdige i opgivne sendetid).

For kortlæseren er der så også faldgruber - jeg vidste ikke at der var problemer med at optage med 'alm' youseekortlæsere - så igen tak for info - jeg har nu annulleret min nylige 'bland selv' ordre …

Kan også se i dine svar at man ikke kan se og optage (kodede) programmer samtidig - jeg troede at dekoderen fungerer som et "slags filter" hvor alle programmer er "frie" på TV siden af signalet.

Så er bland selv jo endnu mere tåbeligt (jeg optager ofte 3 programmer samtidig og så ser et med hhv WD My book HD til tv og en HD optager (begge med 2 tunere).

Til slut har jeg et (måske for dumt) CI spørgsmål (hvis bland selv bliver en mulighed for mig...):

Du har sat link ind til "viaccess CI 3.X retail Neotion" hvor forhandleren bergs.dk ikke har dem på lager.

Jeg har fundet forhandleren 'computerland.dk' som viser et foto lig det du anbefalede.

Panasonic forhandleren nbradio har også et lignende? - der står kun viaccess Neotion CAM og der er et billede af en hængelås.

På ingen af dem står der CI... kan begge bruges? 

Det er jo en hel videnskab det her, jeg ville ønske at viden om alt det her var lettere tilgængeligt.

... Tænk at det skal være så bøvlet bare fordi jeg gerne vil se tennis (mangler Tv2sportx og Tv2play)…... men nu har jeg jo undværet det i snart to år så........ 

Yousee får ikke mange point for dette - og rigtig mange tidligere yousee kunder er tilsyneladende enige med mig - kunderne strømmer jo væk, og klart hurtigere de seneste to år efter 'Discovery skandalen' (de sender alle Grand slam turneringerne... ). 

Mvh Anne-Marie Jensen 

Omdømme 7
Badge +7

Der kan sagtens optages på et TV med en USB enhed, men det har begrænsninger, også selvom TVet har Dual Tuner, hvilket de fleste ikke har, og da der ønskes at optage fra flere kanaler samtidig, duer det heller ikke, det bedste er at have en seperat enhed til at optage på. Her er det at You See boksen kommer ind i billedet, den kan optage et ubegrænset antal kanaler op til 250 timer. Så optages der meget og fra flere kanaler der overlapper i tid, så er det den.

Et rigtigt 'yousee' svar....kun boks - halleluja....jeg accepterer ikke 'begrænsninger' af HD optagelser (= kan kun optage prgm fra grundpakken..) jeg fortsætter med egne optagelser med 4 tunere OG streaming af Discovery+.…

På eget udstyr kan jeg redigere, tilklippe, rename og evt. brænde til cd (er lovligt med lavere opløsning).... 

Konklusion: YOUSEE har monopol på de pgrm/streamn der ikke kan ses med en fast pakke. 

PS test af yousee boks af flatpanels.dk viser at boksen også giver et dårligere tv-signal.…('æder' signal? med alle de tunere='tv' der kan optage samtidig?) 

What's to like? 👎

Mvh en engang (før 2020) yousee fan

Besvar