Spørgsmål

Billedudfald på 4K TV-boksen

Jeg oplever dagligt billedudfald på 4K TV-boksen. Det starter med korte udfald af lyd og billede, brøkdele af et sekund udfald, som bliver hyppigere og hyppigere og længere og længere - og efter nogle minutter er der sort skærm. Afbrydelse på on/off knappen og genstart af boksen løser altid problemet, men når boksen slukkes og så tændes fx næste dag, så er problemet der igen. Og igen kan jeg løse det ved at afbryde boksen, vente lidt og så tænde igen. Tidskrævende og møgirriterende! Nogen her der har oplevet lignende og/eller har erfaringer her?

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke noget der kan genkendes, så hvad det kan skyldes.? Dårlige kabler, en fejl på boksen.?
Det må nok fejlmeldes.

Jeg oplever samme problem og vil derfor gerne høre om ebosol har fået løst sit. Jeg har fået byttet Humax 4000 to gange.  Bruger de originale kabler, der følger med boksen. Tilslutter boksen til Tv`ets HDMI2 stik ( jer YouSees egen anbefaling). Der er billed- og/eller lydudfald fra et til flere sekunders varighed 15-20 gange i en udsendelse af 1 times varighed. Problemet løses ved genstart af boksen, enten ved at slukke boksen eller genstarte via indstillingsmenupunktet, men problemet viser sig igen efter måske en times forløb. Jeg har ikke med sikkerhed kunnet konstatere, om det er en fejl i boksen, hdmikablet eller tv. Problemet har dog aldrig vist sig ved streaming fra nettet direkte til tv, men kun under programvisning eller streaming via boksen. Tv er et helt nyt LG oled C9. 

Har nogen viden/erfaring?

Omdømme 7
Badge +7

Det er totalt underordnet hvilken HDMI port der bruges. Angående udfald, hvad er sigal/styrke på de kanaler hvor det forkommer.? Det kan skyldes et problem med der indkomne signal.

Ad radiomandens kommentar: jeg kender ikke noget til signalstyrken på de enkelte kanaler, men billed/lydudfald optræder på alle kanaler. Jeg glemte en vigtig oplysning. Udfaldene sker på den Box/tv som er tilsluttet YouSee`s indgangsstik. Herfra fordeles signalet til 2 andre tvboxe, YS2000. På ingen af disse tv er der billed/lydudfald. Mht. tilslutningen af YS4000 til LG`s HDMI2 fremgår det af YouSees vejledning vedr. HDCP og sort skærm, at tilslutning til 4K tv skal være til HDMI2.

Omdømme 7
Badge +3

Hos mig er det kun på boksen der er udfald og kun på få kanaler (3sat og Viasat golf), men ser jeg dem uden boksen er der ingen udfald, hel slem er det med Euro News på boksen og den kan jo ikke ses uden boks...hos mig.

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Du kan prøve at slukke for dit TV på stikkontakten.

Skulle nulstille dine HDMI Kilder. er jo et forsøg værd om det hjælper.. 

Omdømme 5
Badge +5

:relaxed:

Brug HDMI2-indgangen

Har du et tv med 4K eller ultra-HD kvalitet, bruger tv'et det signal, der kaldes HDMI2-standart med HDCP 2.2. Din tv-boks leverer signalet i HDMI2 standard med HDCP 2.2. 

Dit HDMI-kabel sætter du i tv-boksen, og sætter den anden ende ind i din HDMI2-indgang på tv'et.

De fleste tv har flere HDMI-indgang, men dog oftest kun én, der hedder HDMI2. 

På nogle tv står der ikke, hvilken indgang, der er HDMI 2. Men tænd for dit tv og tryk på din source eller input knap på fjernbetjeningen til dit tv, og find frem til HDMI2-indgangen derinde. 

Opdatér softwaren

Det kan også være en god idé at opdatere softwaren i dit tv. Det kan afhjælpe nogle af fejlene i lyden og billedet. Er du i tvivl om, hvordan du opdaterer dit tv, kan du finde hjælp i manualen til tv’et eller ved at gå ind på producentens hjemmeside.https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/hdcp-problemer-sort-skaerm/humax/art

Omdømme 7
Badge +3

Jag har et Samsung TV, jeg kunne forstå hvis det var alle kanaler jeg ikke kunne se, men det er kun 2-3 kanaler der er problemer med, og kun indenfor de sidste 2-3 uger det har været sådan...

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Jorn- Hansen er det undersøgt, at det ikke er ude fra kassen eller kablet fra kassen og ind.

Kender en som ikke kan se DR1 skyldes kablet ude fra og ind. og efter sine skulle DR1 krave mest signal. hæng mig ikke op.. Henviser til alm TV ingen boks.

Omdømme 7
Badge +3

Det med DR1 forstår jeg ikke, sorry… jeg har lige tjekket det er kun med min Humax 4000 boks der er problemer med de 3 kanaler, først fandt jeg 3Sat på tvet var ukodet, så tilvalgte jeg den på boksen, men der var der udfald i lyden...kan det være fordi boksen er ret gammel?

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Når ok har du hørt youSee, om hvad det kan skyldes Jorn- Hansen 

Omdømme 7
Badge +3

Ja, jeg spurgte hvorfor der er problemer med 3Sat på boksen, men har glemt hvad de svarede. :o

Men det er bedre med lyden nu, kun Euro News jeg ikke kan se, der er billedet næsten væk… men alle de andre kanaler kan jeg til efter Påsken se på TVet. :)

Omdømme 7
Badge +3

Jeg prøvede at slukke TVet og skifte boksens HDMI kabel til stik nummer 2, nu virker feks Viasat Nature på TVet også, før var der bare flimmer på tvet, virker også på boksen nu...

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Ok Jorn- Hansen kan være du har, fået nulstillet dine HDMI Kilder. skulle sker hvis man slukker for sit TV. 

På stikkontakten et øjeblik. Godt det virker

Omdømme 5
Badge +5

https://youtu.be/ZSORTQ2_MtA  youSee video :slight_smile:

Besvar