Spørgsmål

BBC kanaler fejler på 4. uge

Samtlige BBC kanaler fejler på mine tv. Både billed og lyd hakker fælt i det - især billede er way off.

Jeg har fuldpakke via min antenneforening og har kabel direkte i 2 (3) forskellige tv. Ingen boks.

Det startede for ca. 4 uger siden. Alle andre kanaler udover BBC kanalerne virker fint. På web-tv på PC virker BBC kanalerne også upåklageligt.

Genindlæsning af kanaler gør ingen forskel. BBC kanalerne indlæses som forventet men er stadig så hakkende at de er ubrugelige.

Da problemet opstod benyttede jeg dette som undskyldning til at udskifte mit ene tv (et 6 år gammelt Sony - deres første Android tv) til nyeste Sony OLED model. Alle kanaler blev indlæst som de skulle på det nye tv - også alle BBC kanalerne i fuldpakken - men problemet er det samme ... BBC kanaler er ubrugelige :-(

Alle kabler i installationen er (var ihvertfald for et par år siden da der senest blev ændret lidt på indretningen i stuen) af god og "YouSee-godkendt" kvalitet. 

What to do?

6 Kommentarer

:relaxed: Hej lyder ikke godt SONY er jo det bedste TV. 

Jeg ville tænke først at  det var kablet idet du skriver hakker. Men du skriver det er ok.

Men er du sikker har du prøvet, at teste med et andet kabel. Blot et forslag.

Tænker er software osv opdatet til nyeste i TV.et . Blot en tanke til. 

Du kan prøve at tage dit TV Fra i kontakten 5 minutter og sætte det til igen.

Mit næst sidste forslag er dit HDMI kabel ok og sætte det rigtigt. Måske er den gal der. lyd og billede hakker,, 

Er også et link her hvis det er brugbart.. https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler/sony   

Måske andre Bruger har forslag.        

Omdømme 7
Badge +7

Det tyder da kraftigt på at der er en fejl på de kanaler, hvad kan der udlæses af styrke og bitfejl på kanalerne.?

Er TVet tilsluttet direkte i vagstikket uden fordeleren af nogen art.?

Jeg ville tænke først at  det var kablet idet du skriver hakker. Men du skriver det er ok.

Mit næst sidste forslag er dit HDMI kabel ok og sætte det rigtigt. Måske er den gal der. lyd og billede hakker,, 

Er også et link her hvis det er brugbart.. https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler/sony   

Der er ikke noget hdmi kabel involveret. Begge tv er tilkoblet med antennekabel direkte fra stik i væg. Det ene tv er et ældre Sony med proprietær software og det nye er et Sony XR-65A90J Google TV med nyeste opdatering - monteret på væg i sidste uge hvor det erstattede et 6 år gammelt Sony (deres første Android model, ligeledes opdateret med nyeste Android version). Jeg har indlæst kanaler på ny på alle 3 tv men problemet med kanalerne er det samme på alle 3 tv.

Det tyder da kraftigt på at der er en fejl på de kanaler, hvad kan der udlæses af styrke og bitfejl på kanalerne.?

Er TVet tilsluttet direkte i vagstikket uden fordeleren af nogen art.?

Er ikke helt klar over hvorledes jeg kan udlæse styrke og bitfejl?

Installationen er foretaget af Dansk Kabel TV da huset blev bygget. Signal kommer ind i huset fra boks i skel hvor det føres igennem splitter/forstærker på loft ned til vægstik i alle rum. Til begge tv der p.t. er monteret i hhv. stue og værelse går der antennekabel direkte fra vægstik ind i tv.

Har i dag talt med både YouSee og Dansk Kabel TV som er servicepartner i min antenneforening. De sender en tekniker for at måle systemet igennem, da de også synes det er mystisk, at det ud af små 50 kanaler kun er lige præcis de 3 BBC kanaler i abonnementet som har problemet. Alle øvrige kanaler fungerer perfekt på alle 3 tv.

Opdatering følger efter teknikerbesøg .....

Omdømme 7
Badge +3

Det er nok noget der kun vedrører dig, ellers ville vi have hørt mere om det her og på Facebook, jeg har kun BBC World News der virker fint, det samme gør 2 andre BBC kanaler…

Der er ikke noget hdmi kabel involveret. Begge tv er tilkoblet med antennekabel direkte fra stik i væg. Det ene tv er et ældre Sony med proprietær software og det nye er et Sony XR-65A90J Google TV med nyeste opdatering - monteret på væg i sidste uge hvor det erstattede et 6 år gammelt Sony (deres første Android model, ligeledes opdateret med nyeste Android version). Jeg har indlæst kanaler på ny på alle 3 tv men problemet med kanalerne er det samme på alle 3 tv.

Hej ok så er det muligt, at  det er som Radiomanden er inde på. og er jo tænkeligt at det kan være en sikring eller andet ude i kassen  som driller .altså blot en tanke. 

Forsæt god dag, 

Besvar