Svar

App’en på LG er afsindig langsom - kan det ikke blive bedre?

Badge

Kan nogen mon hjælpe på rn løsning på et vanvittigt irriterende problem med App’en, som bare kører SÅ langsomt, så man bliver gasblå i hovedet til sidst.

Noget så banalt som at skifte mellem kanaler/programmer er tidskrævende. “VenteCirklen” står og snurrer i FLERE MINUTTER…man tror det er løgn.

Vores tv er et LG OLED55 vel 3-4 år gammel. Vi kabler direkte på routeren og vi har det hurtigste bredbånd, der kan købes 1000/1000…!!

Ligenu kører vi youSee app version 2.3.0 /SSK version 3.0.0.

Hvem/hvad kan hjælpe - vi bliver sindsyge af det her..

icon

Bedste svar af Kasper 1 November 2022, 12:19

Se original

32 Kommentarer

Hos mig tager det “kun” et halvt minut at skifte kanal (Samsung/version 2.3.0). 😀

Hvad kan hjælpe… En app, der er programmeret bedre, tænker jeg. 🙂

Omdømme 1
Badge +1

Vi oplever det samme på vores LG fra 2021 - og det bliver værre og værre for hver dag.

Skift af kanal fejler nu 9 ud af 10 gange og eneste måde er at slå yousee appen ned og starte forfra.

Det har også været nødvendigt at slukke TVet helt et par gange for at få liv i yousee.

Vi oplever også ret konsekvent at hvis vi skifter til en anden App (fx DRTV) og tilbage til yousee, så hænger den og skal slås ned for at komme videre.

Hastigheden har været et problem siden den nye App erstattede den gamle, men den sidste uges tid er det blevet helt utåleligt.

Omdømme 7
Badge +10

Ikke LG TV, men jeg har den nye Yousee Play app på min Media boks, her ville den slet ikke starte op, blev bare ved at vise Yousee logoet, det er nok pga. fodbold i aften, for det plejer at virke…

heldigvis kører jeg med en gl. version app på mit Samsung TV.

Omdømme 7
Badge +10

Men jeg har før foreslået at gå tilbage til en gl. version af appen der virker, men det kan vist ikke lade sig gøre?

Omdømme 7
Badge +10

Den App er som det er forstået ophørt og erstattet af Play App’en. Den ligger ikke længere i hverken Android Play butik eller iOS App Store

Omdømme 7
Badge +10

I min Android/google Play butik er nyeste version jeg kan hente til min Samsung tv version 1.5.7, jeg finder slet ikke den nye med nummre 2.x.x

Omdømme 7
Badge +10

Samsung bruger Tizen OS, ikke Android.

Omdømme 7
Badge +10

Men får de engang lavet en opdatering der virker skal den ud i Play butikerne, derfor kan de vel også få lagt en gammel version ud indtil det virker…

Omdømme 7
Badge +10

Det er en Beta version af Play app’en der ligger på Play Butik, og det betyder jo at det ikke er den endelige udgave.

Med hensyn til den gamle App må der jo være en grund til at den ikke er der mere, nok for at undgå forvirring om hvilken der skal bruges.

Den nye YouSee App (version 2.3.0) er også ubrugelig langsom på LG fra 2022 som vi kører kablet på en 1000Mb fiber.

Jeg målte lige under TO MINUTTER for at starte 21:30 Nyhederne fra TV2 ca. 2 timer efter den var afsluttet. Jeg startede udsendelsen fra TV Oversigten, og ventede jeg 1 minut på at få en ”Start” knap – Ventede derefter 1 minut på at udsendelsen startede.

Næste morgen to samme fremgangsmåde det ”kun” ca. 10 sekunder.

Måske det ikke er et problem med YouSee App’en, men mere et spørgsmål om de servere der skal leverer.

Uanset hvad så er ventetiden uacceptabel.

Badge

… fuldstændig præcis den oplevelse, jeg også har.

Hvordan får vi løftet det her problem op i overfladen, så vi kan få YouSee i tale?

Har du en idé til det?

Det er jo helt vildt.

Omdømme 7
Badge +10

YS er med her på forummet, derudover kan der skrives til dem på deres FB side som andre også har gjort. https://www.facebook.com/youseedanmark/?ref=page_internal

Omdømme 7
Badge +10

De prøver at få det rettet så det går hurtigere, men virker det stadigvæk ringe, er det nok ikke løst endnu…

Omdømme 7
Badge +10

De har vist sagt det er mere eller mindre løst med Samsung TVs, der skal man prøve at slette appen, slukke tvet på stikkontakten, vente lidt, tænd TVet igen og hent Yousee Play appen igen i Play store.

Ved nok i nok før har prøvet det, men prøv igen…

Omdømme 7
Badge +10

Et råd er købt ikke et LG TV næste gang, men da der er eller har været problemer med Samsung ved jeg ikke hvilken mærke TV der er bedst? Men jeg har uden større problemer haft Samsung TVer i over 12 år.

Omdømme 7
Badge +10

Jeg har et Panasonic, er der mange App’s på det, nej det er der ikke, da det ikke er vigtigt hvad der er vigtigt er at kvaliteten er i orden, det smarte, som er smartere end et TV leveres af en Android TV boks.

Omdømme 7
Badge +9

De prøver at få det rettet så det går hurtigere, men virker det stadigvæk ringe, er det nok ikke løst endnu…

Hej Alle 

Som der skrives her, så arbejdes der på en løsning i forhold til, at det tager lang tid at starte en udsendelse på appen til SmartTv, og som beskrives, som hjulet bare kører rundt. Den er lige om hjørnet. 

Sørg for at holde tv’et opdateret enten via automatisk eller manuel opdatering og så løses fejlen i version 2.3.1, som altså er på vej😊

Jeg beklager generne der har været i forbindelse med fejlen. 

Badge

Hej Kasper.

Tak for din opmærksomhed og opfølgning på det her problem, som godt nok er dybt enerverende.

Jeg vil så glæde mig meget til den næste opdatering.

På forhånd tak.

mvh

Peter

Hej Kasper,

Vi fik installeret 2.3.1 og det hjalp virkeligt på hastigheden (i vores tilfælde)…. Men få dage efter bliv vi så opdateret  til 2.4.0 og nu er den HELT GAL.

Ikke så meget med hensyn til at starte en udsendelse, men TV oversigten siger ”Ingen oplysninger” på alle kanaler, og hvad der er allerværst optagede udsendelser stoppet, minimum 30 sekunder, efter hvert andet minut med ”hjulet” for at ”hente” de næste to minutter. Version 2.4.0 er ubrugelig! Behøver vel ikke at sige at TV2 Play, Netflix osv. kører upåklageligt på vores 1Gb linje.

Omdømme 7
Badge +10

Der er et problem med optagne udsendelser, men virker det at se alm. TV med den 2.4.0?

Almindeligt TV (set forskudt) stopper også, men ikke så konsekvent som optagelserne. Tilgengæld har vi oplevet at almindelig TV (set forskudt) ikke kunne startes igen. Realtime TV virker.

Badge

Enig.

Jeg oplevede også en smule forbedring i stabiliteten med 2.3.1. uden at det dog på nogen måde var prangende. Og så kom 2.4.0 med sine optimeringer i brugergrænsefladen - og sit sæt af underligheder:

Fortsat lange ventetider, når man skifter kanal - ikke så lange som tidligere skal dog siges, men stadig helt uendeligt irriterende og meningsløse…. nogle tidspunkter væsentligt langsommere end andre - og aldrig til at forudse.

Som noget nyt(?), så har vi nu fået ønskede nedlukninger af app’en på arbitrære tidspunkter, angiveligt pga at “app’en skal rense sin cache” ?? Og så kan man starte op igen forfra.

Ustabilt og langsomt er stadig to ord jeg vil knytte på App’en - det er sgu’ irriterende, at man skal bruge tid og energi på det her.

Omdømme 7
Badge +10

Min version 2.4.0 til Samsung virker fint, men jeg ser kun alm. TV, optager ikke, men har i ikke et menu punkt der hedder Kanaler, der kan bare vælges en nyt kanal ved at klikke Back/Tilbage og vælge ny kanal? Virker fint.

Jeg oplever samme problemer med version 2.4.0 af appen på mit LG CX TV. Herudover kan jeg ikke spole i igangværende programmer, hvis jeg starter dem forfra. Forsøger jeg dette starter programmet bare forfra igen.

Desuden savner jeg, at man kan skifte program ved at trykke “program op/ned” på fjernbetjeningen.

Badge

Føljetonen fortsætter skam stadig. Serien af mærkværdige hændelser er ikke afsluttet - selvom vi nu er opgraderet til vers 2.4.0.

Seneste udvikling er nu, at youSee på helt vilkårlige tidspunkter simpelthen selv lukker ned. Slukker. Sort skærm. Og det er ikke muligt at interagere med systemet.
Eneste mulighed er kun at slukke tv’et og starte op forfra.

Det kan ske ca. hver time/hver anden.

Hvad kan det skyldes - kan der være en løsning på den ustabilitet?

Lad høre hvad vi kan gøre.

På forhånd tak..

Besvar