Spørgsmål

Android TV app - features/settings

Omdømme 2

Hej,

Jeg har bland-selv med ekstra streaming pakker, som så skal ses gennem YouSee’s TV app. Jeg synes dog der mangler nogle settings i app’en?

Hvordan skifter jeg undertekst sprog? Lige nu er alt med danske undertekster, men vi foretrækker engelske undertekster - hvordan skifter man det? (som man kan i alle andre native apps som Netflix etc).

Hvordan checker man lyd-indstillinger og hvilket format streames lyden i? Jeg prøvede et par afsnit af en TV-serie, men lyden var virkelig elendig. Som om det var et mono-signal sendt gennem en dåse. I modsætning har min native Netflix app Dolby Atmos lyd eller i det mindste 5.1 digital lyd (som går i min receiver).

Hvor høj opløsning sendes billedet i? Igen sender Netflix jo i Dolby Vision og UHD i flere udsendelser, men YouSee så ret tarvelig ud i kvaliteten.

Hvor ser man disse ting og hvordan kan man sætte kvaliteten op?

Mvh

Theis

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

For nuværende er der ikke mulighed for tekster/ændringer, der er ingen indstillinger for udsendelse lyd, Det varierer med Bitraten, den ligger fra omkring 3-8 Mbit/sec.

Omdømme 2

Okay det er godt nok skuffende. For min oplevelse er at kvaliteten er mile-vidt fra rigtige streaming tjenester og så er der jo ingen idé i at vælge det gennem YouSee.

Er lyden ikke engang digital 5.1 lyd?

Og undertekst ændring er også en skuffelse. Det er jo ikke kun danskere der bor i Danmark, og selv jeg som Dansker gider ikke se på de pinlige oversættelser der er lavet. De andre streaming tjenester tilbyder jo de originale engelske undertekster.

Omdømme 7
Badge +7

De fleste TV kanaler bruger Hardmatting, så der kan ikke skiftes, andre bruger DVB tekst, men det kan der ikke stilles på i Appen, kun på TV boksen. Bruger ikke Appen til film, den er ikke tilsluttet andet end en Soundbar på det TV den bruges til, til film bruges Humax boksen, Der er heller ikke alle kanaler der bruger 5.1 lyd, hvilket også er underordnet i almindelighed.

Omdømme 2

Jeg bruger primært app’en fordi jeg valgte at købe streaming tjenester gennem YouSee bland-selv til streaming af serier. Det virker som en dum beslutning, hvis kvaliteten er så dårlig. Så er det vist bedre at købe direkte ved HBO, Amazon og Netflix. Men så er der jo også YouSee’s egen Xee som de reklamerer så meget for. Men hvis kvaliteten er det de leverer nu, er det jo ikke noget værd.

Jeg fandt også officielt på YouSee’s hjemmeside:

https://kundeservice.yousee.dk/Tv/Brug-tv/YS-app-paa-tv/android

“Videokvaliteten er op til 4,5 Mbit/s og lyden er 5.1 surround på de fleste serier. Ellers er der stereolyd på resten af indholdet.”

4.5Mbit og stereo-lyd - det er godt nok ringe!

Jeg så Walking Dead og Handmaids Tale, og lyden var helt forfærdelig. Som om de stod og mumlede med hovedet i en tønde (jeg har digitalt anlæg der kan modtage alle digitale surround signaler).

YouSee lytter I med her? Har I tænkt jer at gøre noget ved jeres streaming kvalitet? I reklamerer så meget for kvalitet, og så er virkeligheden en helt anden?

Og nu hvor Discovery kanalerne også er røget er det ikke meget ved at vælge YouSee mere… :-(

Omdømme 7
Badge +7

DR, TV2 og andre kanaler streames med 8 Mbit/sec på Humax boksen, andre er lavere også på diverse Streaming som  HBO og C More varier det med bitraten, lyd på dem er ikke observeret værende med 5.1.

Omdømme 2

Flatpanels har lavet en oversigt, som dog er med ATV app og ikke Android app:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294

Her er HBO 384kbps AC3 digital lyd mens YouSee er 128kbpc AAC.

Netflix og Amazon er i en helt liga for sig selv på både billede og lyd. Der må YouSee komme ind i kampen. HBO er vist også dårlig på billede i HBO Nordic, men der er håb når HBO Max udkommer.

Jeg tænker bare at når YouSee bryster sig med at være helt i front på teknologi og streaming osv i deres reklamer, og så virkeligheden er at de ligger helt i bunden når det kommer til kvalitet. Det hænger ikke rigtig sammen.

Synes virkelig YouSee skulle læse den forum tråd på Flatpanels og lære hvad folk forventer af kvalitet i streaming apps.

De skriver godt nok at der er 5.1 surround på de fleste serier via App’en. Er der nogle der kan henvise mig til en serie hvor der er 5.1 lyd på ?? 

Og når nu Yousee ikke selv kan levere HBO i den kvailtet som HBO har, så ville det være rart  hvis HBO i “Bland selv” også gav adgang til HBO’s egen App.

Omdømme 1

Hej

Jeg bfduger Netflix appen på mit Samsung qled75" tv og logger ind med samme login som jeg bruger til Yousee login, det samme gør jeg på min Xbox ONE S.

Det samme gør jeg også med viaplay, Tv2 play, Drtv på den måde for jeg udsendelserne, serier og film i fuld billede kvalitet og den lyd filmen er indspillet. 

Reelt behøver man jo ikke at have boksen for at have bland selv, man kan nøjes med et indstikskort og så bruge tvs app eller hvad man ni har hvor der apps på f. Eks en Android tv boks til små 500 kr.

Jeg har et setup med Onkyo 5.1.2 receiver og 7 Dali højtalere hvor af de 2 af dem er opright højtalere 

Plus en 12" dDali sub, så jeg nyder rigtig de mange gode film på Netflix i Dolby Atmos. 

Jeg harl øvrigt  lige prøvet Samsungs 9.1.4 soundbar, fantastisk Atmos lyd næsten som at sidde i biografen, men desværre er der noget galt med bassen spiller næsten ikke er det ikke er Atmos lyd der afspilles, så venter på forretningerne åbner igen så jeg kan få det byttet. 

Hilsen Leif

DR, TV2 og andre kanaler streames med 8 Mbit/sec på Humax boksen, andre er lavere også på diverse Streaming som  HBO og C More varier det med bitraten, lyd på dem er ikke observeret værende med 5.1.

Både HBO Nordic og CMore har 5.1 lyd - hvor får du dine forkerte oplyusninger fra?  

Omdømme 7
Badge +7

Ja fra displayet på SR, der blev ikke indikeret at der var DD 5.1, om der så er det nu kan jeg ikke sige, da der ikke længere haves de tjenester. Tråden er små 2 år gammel. November 2019.

Besvar