4K TV-Boks : Fejl og mangler



Vis første besked

92 Kommentarer

Hvad kan man se i 4k?
Omdømme 7
Badge +7
Netflix.
Ok. Ved da at viasat sender fodbold I 4 k, så kan det jo ikke være værd at bruge penge på
Omdømme 7
Badge +7
Der skal da nok komme noget UHD på et tidspunkt, der er jo stort set ikke andet end nogle enkelte Demo kanaler.
Omdømme 2
Badge
Ville teste Netflix i 4K på YS-4000 boksen.
Får det ikke til at virke.

Test 1:
Efter 4 minutter skriver Netflix overlay 4.10 Mbps / 1080
Testet på House of Cards og Beller Call Saul, der skulle være 4K

YS-4000 skæm er sat til 2160p (4K)
Ultra HD (4K) viser DISABLED (lyder forkert)
HDCP 2.2 Support viser ENABLED
HDCP Status viser NODEVICE (lyder heller ikke rigtigt)

YS-4000 --> Denon X4300H Receiver (HDMI 2.0a) --> Philips 65OLED873 4K TV
HDMI til TVs indgang HDMI 1 ARC/MHL
HDMI kabler er dem der kom med YS-4000, hvilket jeg antager er HDMI 2.0
Netflix: Abonnementet til kr. 129 incl. Ultra HD
Internet: 300/60 Mbit

Test 2 (direkte YS -> TV = 2160):
Efter 4 minutter skriver Netflix overlay 15,26 Mbps / 2160
Testet på House of Cards og Beller Call Saul

YS-4000 skæm er sat til 2160p (4K)
Ultra HD (4K) viser DISABLED
HDCP 2.2 Support viser ENABLED
HDCP Status viser OFF

YS-4000 --> Philips 65OLED873 4K TV
HDMI til TVs indgang HDMI 1 ARC/MHL
HDMI kabler er dem der kom med YS-4000, hvilket jeg antager er HDMI 2.0
Netflix: Abonnementet til kr. 129 incl. Ultra HD
Internet: 300/60 Mbit

Har haft strømmen fra hele kæden flere gange for at gennemføre HDMI-tjek.

- Nogen bud, erfaringer?
Ville teste Netflix i 4K på YS-4000 boksen.
Får det ikke til at virke.
Efter 4 minutter skriver Netflix overlay 4.10 Mbps / 1080
Testet på House of Cards og Beller Call Saul, der skulle være 4K

YS-4000 skæm er sat til 2160p (4K)
Ultra HD (4K) viser DISABLED (lyder forkert)
HDCP 2.2 Support viser ENABLED
HDCP Status viser NODEVICE (lyder heller ikke rigtigt)

YS-4000 --> Denon X4300H Receiver (HDMI 2.0a) --> Philips 65OLED873 4K TV
HDMI til TVs indgang HDMI 1 ARC/MHL
HDMI kabler er dem der kom med YS-4000, hvilket jeg antager er HDMI 2.0
Netflix: Abonnementet til kr. 129 incl. Ultra HD
Internet: 300/60 Mbit

Har haft strømmen fra hele kæden flere gange for at gennemføre HDMI-tjek.

- Nogen bud, erfaringer?
Har talt med yousee teknisk support angående hardware oplysningen "Ultra HD (4K) DISABLED
Boksen er ikke klar endnu. De er først ved at rulle 4k ud nu, så det må tolkes at det ikke virker endnu.
I hvertfald hos mig.
Håber det bliver klar til VM forbold hvor TV2 tilsyneladende vil sende nogle kampe i 4K.
Ved ikke om det kun er igennem boksen det kan lade sig gøre.
Omdømme 7
Badge +7
Hej micsan08

Der er desværre en visningsfejl, som bevirker at der står disabled ud for 4k, men det kan reelt godt vise 4K alligevel. Det bliver rettet. Vi anbefaler selvfølgelig at bruge et 4K HDMI kabel, f.eks. det der fulgte med boksen 🙂
I dag opdagede jeg at optagelser siden i lørdags mangler lyd. Det samme hvis jeg via arkiv prøvede at afspille samme program, f.eks Grayzone afsnit 6 fra i går/søndags. Fint billede...men ingen lyd.
Hvis jeg går ind i indstillinger og Lyd og Lydspor står lyd til surround, som jeg indstillede det til fra starten, og har ikke før haft problemer med at afspille optaget programmer med lyd.
Hvis jeg skifter Lyd til Stereo får jeg igen lyd på de optagelser jeg har.
Er det andre der oplever det samme ?
Dvs. man kan ikke afspille optagede programmer med lyd, hvis lyd under indstillinger står til surround.
Jeg har prøvet at genstarte boksen, men det hjælper ikke. Så bliver nød til at køre med Stereo lyd 😞
I dag opdagede jeg at optagelser siden i lørdags mangler lyd. Det samme hvis jeg via arkiv prøvede at afspille samme program, f.eks Grayzone afsnit 6 fra i går/søndags. Fint billede...men ingen lyd.
Hvis jeg går ind i indstillinger og Lyd og Lydspor står lyd til surround, som jeg indstillede det til fra starten, og har ikke før haft problemer med at afspille optaget programmer med lyd.
Hvis jeg skifter Lyd til Stereo får jeg igen lyd på de optagelser jeg har.
Er det andre der oplever det samme ?
Dvs. man kan ikke afspille optagede programmer med lyd, hvis lyd under indstillinger står til surround.
Jeg har prøvet at genstarte boksen, men det hjælper ikke. Så bliver nød til at køre med Stereo lyd :-(

Efter at have slettet nogle optagede programmer samt en genstart af boksen, denne gang via genstart funktionen og ikke som sidst via sluk/tænd knappen bag på boksen, virker det fint igen.
Dvs. ændrede efterfølgende lyd til Surround, og kan igen høre lyd på optagede programmer.
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke noget jeg har været ude for.
I 2160p tilstand skifter farverummet til Rec.2020 i følge mit LG tv's OSD, også for SDRindhold så som tv kanaler og ikke HDR udsendeler i Netflix.

Hvad er grundet til det? Alle tv kanaler i Danmark anvender mig bekendt Rec.709 farverum, som er optimeret til HDTV standarden, og normalt er det ikke optimalt tvinge Rec.709 ned i en Rec.2020 container.

S.U.

Mvh
Anders
Har talt med yousee teknisk support angående hardware oplysningen "Ultra HD (4K) DISABLED
Boksen er ikke klar endnu. De er først ved at rulle 4k ud nu, så det må tolkes at det ikke virker endnu.
I hvertfald hos mig.
Håber det bliver klar til VM forbold hvor TV2 tilsyneladende vil sende nogle kampe i 4K.
Ved ikke om det kun er igennem boksen det kan lade sig gøre.


For at kunne se fodbold i fuld 4K HDR-kvalitet skal dit tv understøtte HLG (Hybrid Log Gamma)
Ellers bliver det bare lavet om til HDR signal.
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1523336237
Efter sidste firmware opdatering (som kom lige inden VM i fodbold) har jeg problemer med at se Netflix.
Hvis jeg har set Netflix, og slukker for Tv og Yousee boks har jeg problemer med at få startet Netflix næste gang jeg tænder Tv og boks.

Her vil Netflix stå og roterer i opstarten med det store Netflix logo, og efter 1-2 minutter komme med en fejlbesked om, at der ikke er internet forbindelse. Dette hænger dog ikke sammen, da alt andet funktionalitet på boksen virker fint. Dvs. optage programmer og se optagede programmer. Det eneste der virker, for at kunne se Netflix igen, er at genstarte boxen via “opdatere Tv-Boksen” under indstillinger eller ved brug af sluk og tænd knappen bag på boksen.
Herefter virker alt fint igen indtil boksen slukkes/går i standby, og bliver tændt igen.
Det er samme oplevelse uanset om bokse står til Lav eller Normal i Strømbesparelse under indstillinger.
Er der andre der oplever det samme?
Omdømme 7
Badge +7
Det kan ikke genkendes, Netflix starter op med det samme når der gås ind på det via "App'en"
Jeg ser Netflix via kanalnummer. Jeg kan godt huske, at jeg før har set en App. Sektion med Netflix og Radio. Denne App. sektion kan jeg dog ikke se mere, og har heller ikke brugt den, da jeg bruger kanal 45 som Netflix kanal.
Omdømme 7
Badge +7
Netflix ligger sammen med de øvrige Streaming tjenester under Menu/kanaler.

Besvar