4K TV-Boks : Fejl og mangler

Vis første besked

92 Kommentarer

Omdømme 3

Bruger 4K TV-boksen altid HDCP 2.2 eller er det kun når den er indstillet til UHD? Det har betydning for om boksen kan anvendes af brugere med et lidt ældre TV, også selv om det har HDMI-tilslutning.

Boksen bruger altid HDCP 2.2, også selvom du stiller den til 720p, 1080i eller 1080p, og som EVETOSSEN skriver i indledningen, så er der problemer med at få billedet gennem en receiver med HDMI, også selvom receiveren er af nyere dato og understøtter HDCP 2.2, ja, det virker faktisk slet ikke.

Mvh.
Michael.
Omdømme 3
Badge
Så fik jeg også min Humax YS-4000 (4k) TV boks i dag.

Da jeg først startede den op og fik den opdateret, skrev den inde under information:
Ultra HD (4k) ENABLET

Efter at jeg havde Zappet lidt rundt, bla. nå Netflix skrev den nu:
Ultra HD (4k) DISABLED

Genstart giver ingen forskel.
Er dette mon en fejl ?
Min søn har samme problem med at han får besked på at hans tv ikke understøtter HDCP 2.2
Også koblet til tv via AVR receiver, akkurat lige som den foregående boks!
Så boksen er ubrugelig for ham.
Fjernbetjeningen virker heller ikke når den står med det skærmbillede, så han er nødt til at slukke den bagpå.
Er der nogen som har et bud på hvornår Yousee retter det?

Benny
Omdømme 7
Badge +8
De nævnte kanaler kan ikke optages på den nye boks og ganske rigtigt det kan de på Humax YSR-2000.
Har kort i mit TV og nu har jeg sat mit TV til at optage de nævnte kanaler. Vender tilbage i morgen med resultatet.

Kunne godt optage kanalerne på mit TV.
Omdømme 2
Badge
Jeg får også denne "This content can not be displayed because your TV does not support HDCP 2.2" på ny 4K boks.

Tv-boksen er nu sat direkte i et ledigt HDMI stik i tv´et: YS-4000 -> Philips 55PFL8008 og nu skal jeg finde et ekstra optisk kabel for at få Surround Lyd fra TV til receiver.

YS-4000 -> Denon X4300H Receiver -> Philips 55PFL8008 TV
Omdømme 7
Badge +7
Ja, den skal direkte til TVet, og et Toslink fra Humax 4000 til Reciver.
Omdømme 2
Badge
Der er adskillige både indgange og udgange, alle HDMI-forbindelserne bruger muligvis ikke HDCP 2.2, kun dem der har HDCP 2.2 kan bruges. Kan der være en indstilling til receiveren, hvor HDCP 2.2 er slået fra?

Denon skriver selv " 8 HDMI inputs (incl. 1 front) with full HDCP 2.2 support" Link om X4300H. Ingen problemer med en Nvidia Shield.
Omdømme 7
Badge +8
Det er ikke en sammenligning, at henvise til Samsung boksen.
Jeg har ikke et TV, der er så gammelt, men et 4K TV, hvor der kun er en HDMI indgang HDCP2.2.Til at begynde med, havde jeg bare sat boksen til og billedet/lyd var OK, men kunne ikke se Netflix 4K fra boksen, men kun direkte fra mit TV. Skiftede så om på mine HDMI, så boksen fik et med HDCP2.2 og så kom der gang i 4K.
Normalt bruger jeg lyden fra min soundbar (der er koblet op på mit TV via HDMI (kun lyd). I særlige tilfælde bruger jeg den digitale udgang fra boksen til min soundbar. Det virker fint.
Omdømme 7
Badge +8
Inden jeg fik de nye bokse, havde jeg flere Samsung bokse. Jeg havde YouSee Plus, men boksene havde jeg købt - fra før de kunne lejes - og derfor beholdt jeg mit YouSer Plus i form af kortet Det bruger jeg i mit TV, så jeg kan se alle kanaler incl. C More uden boks. Kan godt lide at gå med livrem og seler.?
Syntes ikke at jeg kan se mine optagelser på Android tv appen? Er der andre der kan det?
Omdømme 7
Badge +7
Ja da, det er der ingen problemer med, de er som på boksen på Min Side.
Humax YS-4000 boksen virker hos min ex sammen med et ældgammelt Pioneer 43 t plasma der kun er HD ready - det har en del år på bagen må man sige.

Benny
Ja da, det er der ingen problemer med, de er som på boksen på Min Side.
Mærkligt, på mit Sony tv er der intet på "Min side"
Selv om der er ikke er nogen 4K kanal endnu. Kunne det godt se ud som om der testes 🙂
Hej.

Lige sådan til almindeligt info. Der er jo ikke noget der virker bedre end det svageste led i en kæde.
Hos mig spiller det hele som det skalmed følgende udstyr.
DENON AVR X44000H, LG OLED65E7V og Humax YS-4000
På de andre tv bruger jeg Google Chromecast Ultra og Google Nexus Player. Der er der heller ingen problemer over hovedet.
Så lader det til at man, eller i det mindste jeg, ikke mere kan pause, og spole i udsendelser der er optaget.
Hej.

Lige sådan til almindeligt info. Der er jo ikke noget der virker bedre end det svageste led i en kæde.
Hos mig spiller det hele som det skalmed følgende udstyr.
DENON AVR X44000H, LG OLED65E7V og Humax YS-4000
På de andre tv bruger jeg Google Chromecast Ultra og Google Nexus Player. Der er der heller ingen problemer over hovedet.

Når du skriver at det hele spiller, mener du så at du kører HDMI fra Humax til Receiver og videre til Tv uden problemer?

Mvh.
Henrik
Jep. det gør det.
Ok. Jeg fik den nye boks for 2 dage siden. Den kører fint via min gamle Onkyo 608 receiver og op til mit tv som er et ældre Sharp HD tv.
Men.....fik min nye Denon ARV-X3400H receiver idag, og nu fik jeg også problemet med sort skærm og kun lyd, og fejlbesked om mit tv ikke supporterer HDCP 2.2 ?
Tanken var jo at jeg snart vil skifte til nyt 4K tv.....men er nu i tvivl om skift til et nyt LG B7 vil virke eller man er begrænset af tv/receiver valg når man vil have 4K fra Yousee boks via HDMI til receiver???
Så fik jeg også skiftet til nyt LG 4k Tv, og nu virker alt.
Så min konklusion er, at Yousee boksen oftest fejler med at Tv ikke supportere HDCP 2.2, hvis du du køre HDMI fra boksen til en 4k understøttet receiver og videre til et Tv som ikke understøtter 4k/DHCP 2.2.

Her burde boksen virke på samme måde, som hvis både receiver og Tv ikke var 4k understøttet (det svageste led i kæden) og sende signalet fint igennem uden 4 k understøttelse.
Jeg har løst problemet med denne, virker perfekt, har sat den mellem YS-4000 og min Yamaha RX-V481D forstærker:

https://www.amazon.com/dp/B004F9LVXC?ref_=pe_2640190_233158700_shiptrack_e_304_dt_1
Nogen der ved hvad nyeste opdatering 27/2 på 4K boksen går ud på?

Benny
Omdømme 7
Badge +5
Nogen der ved hvad nyeste opdatering 27/2 på 4K boksen går ud på?

Benny
Hvilken version har du da ?
Mener du de kanaler der bare viste sort skærm indtil boksen blev genstartet?
Var jeg nødt til 4 - 4 gange om ugen.

Version 2.106.00

Benny
Omdømme 7
Badge +7
FW 2.106.00 har som det ses på billedet rettet det sort skærm problem ved kanalskift, på de bokse som har haft problemet.

Besvar