Spørgsmål

0 % signalkvalitet på 570 Mhz

Lige nu har jeg 100 % signalstyrke på 570 MHz, men 0 % signalkvalitet på: Dk4, ZDF, NDR og NDR. Altså ser jeg intet på disse kanaler, hverken på mit Sony eller B&O fjernsyn.

DVB skifter ustandselig mellem QAM 16, 32, 64, 128 og 256.

Problemet opstod efter jeg via en Triax Antennefordeler - 5 MHz til 2500 MHz koblede en udendørs FM-antenne på TV-signalerne efter mit 205 MHz filter, som skiller Internet og Tv-signaler.

Da youSee fjernede FM til fordel for Internet, tilbød youSee blot en simple dipol stue-antenne. Den gav et meget støjfyldt signal på de DR kanaler, som kunne opfanges. Med den nye udendørsantenne kan jeg høre et hav af lokalstationer i god kvalitet.

TV/radiosignalerne bliver fordelt til to antennedåser til Tv/radio via en passiv antennefordeler.

youSee “kundeservice” kender intet til mit problem.

Jeg kan se, at der tilbage i tiden har været tilsvarende problem for de 4 kanaler på 570 MHz.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

De frekvenser som bruges på FM, bliver hos You See brugt til Bredbånd, så det vil skabe forstyrrelser i deres net, så det givet det der er årsagen.

Det har ikke haft betydning for kvaliteten af mit Internet, at jeg har koblet FM-antennen på efter 205 MHz dele-filteret. Min hastighedstest viser stadig på den gode side af 300/60 Mbps.

Jeg er ikke helt klar på, hvordan 205 MHz dele-filteret virker. Ned sender dele-filteret jo ikke under 205 MHz til de to antennestik. Men er du sikker på at FM-signalet (omkring de 100 MHz) kan “kravle baglæns” og forstyrre noget i de komplette signaler, som youSee leverer?

Som skrevet, har jeg i dette forum set, at der tidligere har været problemer med netop kanalerne på 750 MHz. Men jeg fandt ikke nogen forklaring.

Omdømme 7
Badge +7

Det ligger jo klart at der er noget som forstyrrer den frekvens, hvis ikke det er grundet det du har lavet, så kan det være andet i din installation, der forårsager det, har ikke set andre i den seneste tid som har skrevet om det problem. Så om det ligger hos dig eller hvad der kan ikke siges. Der kan altid ske en henvendelse til teknisk support og fejlmelde.

Jeg har fjernet FM signalet fra antenne-”fordeleren” som samlede Tv og radio i et coax-kabel. Nu er de 4 kanaler på 570 MHz igen i orden.

Men er der ikke nogen, som kender en løsning, hvor jeg kan få både Tv- og radio-signalet gennem samme coax-kabel ud til antennestikkene med separat Tv og radio-udtag? Dette kunne jo lade sig gøre i de gode gamle dage!

Omdømme 7
Badge +7

Det var naturligvis i orden dengang der blev leveret FM signaler i kablerne, men det er jo slut, skal der høres radio, så skal det være en seperat antenne, via DAB eller Internet radio.

Besvar