Spørgsmål

Pris stigning? hvad med Bland Selv?

Omdømme 7
Badge +3

Ifølge BT stiger prisen på Yousee kanaler/tv pakker næste år med 10-40 kr

Men hvad sker der i Bland Selv, vides det nu?

https://digitalt.tv/yousee-prisen-for-tv-stiger-med-10-og-40-kroner-i-2022/

88 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Da Mellempakke stiger, så vil bland selv vel naturligt nok ligeledes stige, Mellempakken stiger med Kr. 40/måned, der er 10 kanaler den, det er det samme som den mindste bland selv. Regnet fra at det er 10 Points, 1 point for en kanal.

Bland selv stiger ikke nødvendigvis i pris (ud over grundpakken). De har varslet en ændring i pointsystemet, som måske vil sluge stigningen på 40 kr.

Omdømme 7
Badge +7

OK, hvordan mon det vil komme til at være.?

Hvis man vælger de dyre kanaler, vil man få færre kanaler.

Omdømme 7
Badge +7

Så med andre ord slut med 1 Point for en kanal på udvalgte kanaler. Det bliver dyrt.

Det bliver i hvert fald spændende at se løsningen præsenteret.

Den tidligere chef, Jacob Mortensen, fortalte om det på deres regionsmøde tidligere på året (uden at gå i detaljer).

Omdømme 7
Badge +7

Ja, Har du læst i mit opslag hvad der måske kan forventes i 2023, Moms på Rettigheder. Derudover kommer udbyderne jo sikkert også igen med deres egne stigninger.

Omdømme 7
Badge +3

Man kunne tro HBO Max stiger i antal points, vi må nok vente og se hvad i points de kommer til at koste…andre kanaler…

Omdømme 7
Badge +7

Et Svar på FB fra You See på spørgsmålet om prisstigning på Bland selv.

Vi kan bekræfte, at alle vores tv-løsninger vil stige i pris fra 1. januar 2022. Langt størstedelen af vores tv-kunder - omkring 80 pct. – vil opleve prisstigninger på mellem 10 og 40 kr. Alle vores kunder vil modtage brev eller mail med information om, hvor meget netop deres tv-pakke stiger. Informationen sendes ud i oktober og november.

Ajla

Omdømme 7
Badge +6

Bare en smule underlig at Grundpakken også stiger, selv om at de har planer om at gøre pakken mindre og åbenbart lave de kanaler om til Bland Selv kanaler.

Så kan man undre sig over hvilke kanaler det er som de har i tankerne om at droppe i Grundpakken.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis det skulle vise sig at det er Nabo kanalerne som de vil sløjfe i Grundpakken, de koster ikke meget, og da de vides at TV2 News kommer i Grundpakken, så kan jeg godt få det til at passe med en stigning på Kr. 10 i den pakke. Det lyder logisk.

Det med bland selv i grundpakken bliver et helt andet produkt (hvornår det så end bliver lanceret). De kan nemlig ikke bare uden videre indføre kryptering i den eksisterende grundpakke.

Omdømme 7
Badge +7

Det kan man jo nok, så længe at DR kanalerne og TV2 ikke bliver krypteret, da de må anses for at være faste kanaler.

Omdømme 7
Badge +3

Jeg håber det også bliver muligt at fravælge TV2…

Cirka 25% af deres kunder er klargjort til krypteret tv. Resten er ikke. Dvs. lige nu kan de ikke “bare” gøre det.

Omdømme 7
Badge +7

Jeg håber det også bliver muligt at fravælge TV2…

Den er public service, så den må anses for værende fast.

Omdømme 7
Badge +6

Cirka 25% af deres kunder er klargjort til krypteret tv. Resten er ikke. Dvs. lige nu kan de ikke “bare” gøre det.

Måske en fremtidsvision med TV2’s kanaler, hvor det så køres lige som hos Boxer (Nordlys pr. 5 Oktober), for det er egentlig også nogle halvdyre kanaler når det kommer til stykket med 49 kr om måneden for TV2 og 39 kr pr. stk for de andre.

Men evt. dropning af ARD, ZDF og NDR rammer mig ikke hårdt, for dem har jeg i forvejen via parabolen og det helt gratis sammen med en masse andre Tyske kanaler som YouSee aldrig har haft lyst til at tilbyde kunderne.

Lige ang. TV2, det er vist ikke en public service kanal, den rettighed mistede de vist nok, de da de hos TV2 begyndte at forlange betaling for den og smed kryptering på kanalen.

Omdømme 7
Badge +7

Dette kan vel godt høre hjemme i denne tråd.

Der blev stillet følgende spørgsmål på You See FB side.

Hvornår begynder YouSee at tilbyde TV-pakker uden Sportskanaler?

F.eks. Grund-, Mellem- og Fuld pakke med og uden Sportskanaler, på den måde bliver det lettere at vælge eller fravælge Sport.

You See svarede.

Vi arbejder løbende på at sikre mere fleksibilitet i vores produkter, så vores kunder nemt kan til- eller fravælge indhold.

Dette bliver mere og mere relevant, når særligt sport stiger eksplosivt i pris, mens det ikke er alle, der har interesse i at betale for det.

Derfor kigger vi bl.a. ind i at kunne tilbyde vores kunder en mindre grundpakke og samtidig indbygge mere valgfrihed i vores nuværende grundpakke, som i dag er en fast tv-pakke.

Så med tiden, ser det ud til at vi kommer nærmere det du faktisk ønsker her 🙂

Dan

Det afslører ikke noget, men mon ikke at der vil være en sandhed i det på et tidspunkt.? Det vil i hvert fald være godt.

Alle grundpakke-kanalerne ligger lige nu i en ekstra, krypteret udgave i nettet. Jeg kan kun komme i tanke om et formål: en ny grundpakke med valgfrie kanaler.

Omdømme 7
Badge +7

Det er jo lige hvad det lugter af i det svar som You See har givet.

Det kan også få mig tilbage som TV kunde, har ikke brug for Grundpakken i den nuværende udgave.

De har også snakket om det før, at det er en løsning, de gerne vil tilbyde deres kunder. Og for nogle måneder siden begyndte de så at lægge kanalerne ind.

Omdømme 7
Badge +7

Gad vide om det er noget der allerede vil blive indført til årsskiftet.? Det vil da være glædeligt.

Omdømme 7
Badge +3

Alle grundpakke-kanalerne ligger lige nu i en ekstra, krypteret udgave i nettet. Jeg kan kun komme i tanke om et formål: en ny grundpakke med valgfrie kanaler.

Det vil formentlig muliggøre at det kun er fastpakkekunder, der får grundpakken (samt evt. mellempakken og fuldpakken), hvorefter bland-selv-kunder slet ingen grundpakke får, men skal vælge alt via bland-selv (måske undtagen DR, som alle jo betaler til via skat/licens). Man kan så forestille sig at de almindelige kanaler (d.v.s. ikke sport) vil koste 1 point, sportskanaler 2 point og nabolandskanaler 0 point (som det kendes fra mixkanalerne i YouTv). De nuværende bland-selv 10, 20 og 36 må korrigeres, så der bliver plads til de hidtidige grundpakkekanaler, eller en del af disse.

For at muliggøre mindre priser kan det overvejes at indføre abonnementer til lavere pris med reklamer i lighed med TV2 Play, så der vises reklamer ved afspilning fra arkivet og optagelser, og i yousee.dk samt yousees app til telefon, tablet og smartTV. Der skal naturligvis fortsat være mulighed for abonnementer uden reklamer, som så vil koste lidt mere.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis der skal være så svinsk at det skal til for man kan se TV, så skal jeg ALDRIG have noget, der prøves med djævlens vold og magt at undgå det. Kan TV kanaler ikke opføre sig som TV2 kanalerne så kan de godt forsvinde.

Besvar