Spørgsmål

Opsætte mail på Huawei P30 Lite

Håber der er nogle som kan hjælpe...

Har en yousee webmail, som kun kan modtage mails på min Huawei P30 Lite, men ikke sende. Har fulgt alle beskrivelser yousee har, og har tidligere haft fat i teknisk support over tlf., men intet hjælper. 

Ved opsætning kommer jeg fint igennem indgående post, men ved udgående får jeg fejlmelding: ‘Kan ikke fuldføres. Der kan ikke oprettes forbindelse til serveren’. 

Ved udgående har jeg 

SMTP-server: asmtp.yousee.dk

Port: 587

Sikkerhedstype: STARTTLS (accepterer alle certifikater)

Kræver login er krydset af

Brugernavn: min mailadresse

Adgangskode: den jeg logger ind med på min mail

Jeg er snart godt træt af at skulle tilgå mail på computer… overvejer om mailabonnement hos yousee helt skal droppes, så nu får det et sidste forsøg i dette forum.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Jeg bruge Mail fra hjemmesiden på Telefon og Chromebook, den satte sig selv op, det er ikke den primære, det er G mail.

Har også G-mail som primær og anvender den pre-installerede mail app til opsætning af yousee mail. Det har tidligere virket, men har faktisk ikke fungeret med at sende mails siden april i år. 

Jeg vælger ‘Andet’ når konto skal tilføjes, ligesom der anbefales. Opsætter derefter alt efter anvisningerne ved Yousee, men virker simpelthen ikke ved udgående mail….

Omdømme 7
Badge +7

Brug Web mail, Jeg logger på med brugernavn og adgangskode, så er den klar.

Jeg bruge Mail fra hjemmesiden på Telefon og Chromebook, den satte sig selv op, det er ikke den primære, det er G mail.

Men tak for dit råd… tænker at det bliver sådan jeg gør indtil alt med yousee-kontoen er ændret til G-mail. Og derefter bliver Yousee datid for mig.

Omdømme 7
Badge +7

Din YouSee mail opsætning ser korrekt ud. Får du en eller flere fejlkoder? 

Omdømme 7
Badge +7

Bruger kun You See Mail til hvad der vedrører You See + lidt andet for at se om den er så ustabil som mange klager over at den er, indtil videre har den ikke fejlet.

Din YouSee mail opsætning ser korrekt ud. Får du en eller flere fejlkoder? 

Ikke en decideret fejlkode andet end ‘Kan ikke fuldføres. Der kan ikke oprettes forbindelse til serveren’. 

Omdømme 7
Badge +7

Din mail app vil nok desværre ikke vise de fejlkoder YouSee mail sender. Det gør det desværre meget svært, at vurdere hvad der er galt. Vil du evt.  prøve med en anden mail app? 

Indtil jeg (faktisk min mands mail) får alt ændret til hans G-mail konto, så tilgår jeg blot Yousee-mail via browser på mobil. Ligesom Radiomanden foreslog her i tråden. Derefter bliver mailen afmeldt hos YouSee, da det er det sidste vi har hos dem og derfor betaler 177 kr/kvartal for.

Besvar