Svar

Netflix programmer starter ikke forfra

Når mine børn har set en serie af tegnefilm hænder det, at de gerne vil se dem igen.

Ind imellem sker der det når vi forsøger at starte tegnefilmene igen, at de ikke "spolet tilbage", men starter i slutningen, og går derefter med det samme videre til næste afsnit. Det nye afsnit gør så det samme, og sådan kan det fortsætte hele sæsonen igennem.

Hvis man er hurtig kan man nå at spole afsnittet tilbage, men det er ret besværligt.

Er der en måde man kan undgå dette på? 

icon

Bedste svar af Kasper 2 marts 2021, 11:21

Hej @jacob333 

Lige en afsluttende melding herfra.

Jeg gik videre med tråden her og oplevelsen med Netflix er faktisk helt ude af vores hænder. 

Der er tale om en direkte Netflix integration og app fra Netflix, som vores boks kører med. Løsningen er derfor, som Netflix har valgt at lave den, og vi kan derfor heller ikke gøre noget ved det.

Tak for at poste spørgsmålet herinde på forum.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7

Hej jacob333

App’en er skruet sådan sammen, at den husker, hvor du er kommet til i en film eller serie, men jeg kan da godt se, at det muligvis kan være en udfordring, hvis den er gået helt til slutningen. Jeg tager det lige med videre. 

God dag.

Stefan, YouSee Forum Team

Omdømme 7
Badge +3

Det oplyses ikke om Netflix ses på iPad, på mobiltelefon, på computer, på app i TV-boks, på app i dvd-afspiller m.v. Der er visse forskelle på hvad der er muligt og hvordan.

Generelt kan man i indstillinger (bedst på computer) indstille, at næste afsnit i en serie ikke skal starte automatisk. Det vil løse noget af problemet - men vil måske være uønsket i andre tilfælde. Kan muligvis indstilles separat i den enkelte profil. Man kan oprette flere profiler i Netflix.

Start forfra kan på forskellig måde gøres ved enten at vælge dette hvis muligheden findes, hvilket den nogen gange gør. Ellers kan man åbne menuen for valg af afsnit, og deri vælge det ønskede afsnit. Det kræver at man er klar over hvilket afsnit det drejer sig om. Man kan også spole tilbage, hvilket er noget besværligt på iPad, mobiltelefon og TV-boks, men ganske let på computer hvor man kan gøre det ved at trække med musen.

På YouSees TV-boks YS-4000 er muligheden indbygget og let at bruge, så længe der ikke er startet på et nyt afsnit. Tryk på OK på fjernbetjeningen, så vises en lille menu i øverste venstre hjørne. Her er en af mulighederne afspil fra begyndelsen.

Problemet opstår på tv-boksen. I app på telefon, er det ikke et problem.

På tv-boksen kan man ikke nå at stoppe programmet og benytte funtionen til at state forfra, når problemet er opstået. Man skal derfor spole manuelt tilbage.

Jeg er derfor stadig nysgerrig efter om andre har fundet løsninger på problemet.

Omdømme 7
Badge +7

Problemet opstår på tv-boksen. I app på telefon, er det ikke et problem.

På tv-boksen kan man ikke nå at stoppe programmet og benytte funtionen til at state forfra, når problemet er opstået. Man skal derfor spole manuelt tilbage.

Jeg er derfor stadig nysgerrig efter om andre har fundet løsninger på problemet.

Hej @jacob333 

Hvilken tv-boks var det du havde? :relaxed:

Mener at det er en Cisco tv-boks.

Mvh

Jacob

Omdømme 7
Badge +7

Hej Jacob 

Jeg er ikke bekendt med, at dette skulle være en generel fejl. 

Prøv gerne at genstarte dit udstyr som beskrevet på denne side:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/genstart/cisco

Jeg håber det kan hjælpe! 

Hej Kasper.

Problemet har eksisteret længe, så boksen har været genstartet og opdateret flere gange. Det giver ingen ændringer.

Mvh Jacob

Omdømme 7
Badge +7

Hej @jacob333 

Okay, Jeg tager din feedback videre herfra.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @jacob333 

Lige en afsluttende melding herfra.

Jeg gik videre med tråden her og oplevelsen med Netflix er faktisk helt ude af vores hænder. 

Der er tale om en direkte Netflix integration og app fra Netflix, som vores boks kører med. Løsningen er derfor, som Netflix har valgt at lave den, og vi kan derfor heller ikke gøre noget ved det.

Tak for at poste spørgsmålet herinde på forum.

Besvar