Sådan laver du et godt indlæg på forum


Omdømme 6
Badge +6

Kære bruger,

Vi er utrolig glade for, at du vælger at bruge YouSee Forum:relaxed:

Når du stiller et spørgsmål, så får du typisk mest ud af det, hvis du er grundig i din beskrivelse.

Vi anbefaler derfor altid:

  • Lav en god og beskrivende overskift.
  • Vær så detaljeret som muligt, når du beskriver dit problem eller stiller dit spørgsmål.
  • Hold en god tone, og vær venlig overfor brugerne der forsøger at hjælpe dig.

Følgende er vigtigt at have med, når du beskriver dit indlæg - dette gør det lettere for brugerne at identificere problemet:

  1. Hvad er problemet?
  2. Hvilket udstyr bruger du?
  3. Hvornår er problemet opstået (har det altid været der)?
  4. Er problemet opstået i forbindelse med noget? (Flytning, ændring af indstillinger osv.)
  5. Hvad har du selv gjort for at løse det? (gennemgået indstilling, genstartet osv.)

Husk, at trykke på knappen "Bedste svar", når du har fået et svar på dit spørgsmål - det vil gøre det lettere for andre brugere at finde det, hvis de sidder med samme problem 🙂

Et eksempel på et godt indlæg:

Overskrift: Mails forsvinder efter opsætning af mailprogram på computer

Tekst: ".. Jeg har for nyligt købt en ny computer og fik sat min e-mail op i programmet "Outlook". Efter dette er sket, så forsvinder mine e-mails inde på min webmail, og jeg modtager kun meget få mails på min mobiltelefon.

Jeg har kigget igennem indstillingerne og sat de korrekte porte samt adgangskode og brugernavn, men jeg kan simpelthen ikke finde fejlen. Er der nogen af jer, der har et bud på, hvad der kan være i vejen?
"

Eksempel på dårligt indlæg:

Overskrift: Mail virker ikke

Tekst: ".. Min mail er stoppet med at virke ordentligt, og jeg modtager kun få mails på min telefon. Hvad skal jeg gøre?"

Følger du vores forslag, vil du helt sikkert have en bedre chance for at få løst dit problem - og samtidig, så gør du det væsentlig lettere for brugerne af YouSee forum at hjælpe dig :)

Vi håber, at du finder svar!


10 Kommentarer

Hej Nicolai, jeg har en gammel boks, som har fået det problem, at billedet fryser efter omkring 20-30 min. og tasterne har ingen virkning. Jeg slukker for boksen, tænder igen, og det holder 20-30 min.
Har du en løsning på det?
Venlig hilsen
Per Aagaard Hansen
Omdømme 7
Badge +6
Hej Nicolai, jeg har en gammel boks, som har fået det problem, at billedet fryser efter omkring 20-30 min. og tasterne har ingen virkning. Jeg slukker for boksen, tænder igen, og det holder 20-30 min.
Har du en løsning på det?
Venlig hilsen
Per Aagaard Hansen

Hvis det er en lejet boks, skal du fejlmelde den på 7070 4040. Du vil så sikker få en ny boks.
Er det en Samsung 3126 PVR, kan du godt prøve at indlægge den seneste software. Sluk boksen bagpå. Hold tasterne menu, OK og pil op inde på boksen mens du tænder bagpå. Slip først tasterne, når der står codn i boksens display.
Hej :)
Jeg vil spørge om din hjælp.
Jeg har 2 telefon numre hos You See i privat som jeg gerne vil ændre til erhverv.
Jeg fik af vide at jeg skulle udfylde en formular men jeg kan ikke finde den? kan du hjælpe mig ?
M.V. H Heidi Jensen
Omdømme 5
Badge +2
Hej :)
Jeg vil spørge om din hjælp.
Jeg har 2 telefon numre hos You See i privat som jeg gerne vil ændre til erhverv.
Jeg fik af vide at jeg skulle udfylde en formular men jeg kan ikke finde den? kan du hjælpe mig ?
M.V. H Heidi Jensen


Hej Heidi

Du kan finde blanketten, der skal udfyldes for at overdrage et nummer til en anden her: https://kundeservice.yousee.dk/abonnement/oplysninger/aendring-af-mobil-abonnement/overdrag-et-mobilnummer-til-en-anden

Vær opmærksom på, at du skal vælge muligheden i den, der hedder Skriv til Erhverv, hvis det skal være et erhvervsabonnement, der skal køre fremadrettet. :)

Håber det hjælper dig videre.
Hej .

Jeg har byttet min gamle yousee boks ud med en nyere model (YSR2000) og overgangen gik helt fint, ingen problemer, men da jeg så gik i gang med at sætte mine tv-kanaler op i den rækkefølge jeg gerne vil have så opdagede jeg at History 2 HD ikke er at finde nogen steder på kanallisten, men den er stadigvæk under "mine extra kanaler" når jeg logger ind på www.yousee.dk.
Har du nogen ide om hvordan jeg får den frem på min nye boks ? jeg får næsten abstinenser af ikke at ha ancient aliens

/Rasmus
Omdømme 7
Badge +9
Der er ikke noget du kan gøre, det kan kun You See, så ring til dem i morgen.
Mange tak

/Rasmus
Så fik jeg snakket med Marco fra yousee tech support og han fixed det på nul komma fem

/Rasmus
Hej, jeg har fået et problem med min mobil, det er en iPhone 6. Jeg kan ikke komme på nettet, når jeg er ude for en wifi zone, altså overhovedet ikke, jeg har aldrig haft det problem før. Jeg lagde første gang mærke til det i går. Jeg ved ikke lige, hvad jeg selv kan gøre for at ordne det.
Hilsen Mike
Omdømme 7
Badge +9
Har du prøvet at genstarte enheden.? Er Wi-Fi deaktiveret.? Er Mobildata aktiveret.?

Besvar