Spørgsmål

Klient isolation på Sagem 3890 router

Jeg har en gammel B&O fjernbetjening (Beo6) som jeg skal have til at kommunikere trådløst med mit anlæg (Beomaster 5) som er forbundet via kabel.

jeg kan ikke få fjernbetjeningen til at kommunikere med anlægget, og jeg har på fornemmelsen, at det er noget med “klient isolation”. Altså at routeren ikke tillader en ukendt, trådløs forbindelse. (Både fjernbetjeningens og anlæggets IP adresser er registreret på fjernbetjeningen, og de er på samme subnet)

Hvis dette er rigtigt, hvordan kan jeg så slå “klient isolation” fra på routeren?

Kan der være andre årsager til, at min fjernbetjening ikke kan komme i kontakt med radioen?

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Fisp 

Jeg så lige, at der ikke var kommet gang i tråden her, så jeg prøver at sætte gang i den - håber det lykkedes mig! :sweat_smile:

For at være helt ærlig, så har jeg ikke svaret eller løsning på din udfordring, men jeg håber måske, at der er en anden bruger, der kunne sidde med en bemærkning på ærmet. 

I forhold til klient isolation og om vores routere understøtter det - det er jeg igen på glat is, men måske der sidder en derude og ved det, hvis du oplyser hvilken router du har. 

Rigtig god dag.

Hej Kasper.

Tusind tak for dit “svar”. Jeg har stadig ikke fundet en løsning, og da det er et gammelt B&O produkt, er der nok ikke mange til at byde ind, desværre.

Routeren er en fast 3890V2 og jeg har prøvet at tweake den på forskellige måder uden resultat.

Som skrevet, er fjernbetjeningen forbundet til WiFi og fået tildelt IP adresse, men jeg kan ikke få den til at kommunikere med mit anlæg (BeoMaster5)

Kan fjernbetjeningen godt have kontakt til internettet uden at kunne kommunikere med det?

Tak og i lige måde.

Besvar