Spørgsmål

problemer med router og tv-boks

Router: Sagem f@st 3890, TV-boks Yousee YSR-2000

1: Min TV-boks kan ofte ikke logge på 5_GHz trådløs. når den finder det og man taster koden - får man beskeden at koden er forkert (!) Nogle gange kan TV-boksen ikke få en IP-adresse fra routeren. 2-4 genstart af router (samt adskillige genstart af tv-boks) i snit for at løse problemet.

2: adskillige enheder kan ikke logge på 2,4 GHz trådløs. og når man prøver får man at vide at koden er forkert (!) Nogle gange bliver enheder afvist af netværket (benægtet adgang) 1-2 genstart af router for at løse problemet.

afstanden fra min tv-boks til routeren er 7-8 meter gennem en altid åben dør, så det burde ikke være kvaliteten af signalet der er et problem.

Nogen der har erfaringer med dette?

5 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Har ikke de samme problemer med min 3890. Har du prøvet at nulstille router?
ikke endnu, men produktet er helt nyt så jeg har ikke tænkt i de baner endnu. jeg prøver i løbet af ugen.
Omdømme 6
Badge +6
Har heller ikke det problem, at Humaxen ind i mellem ikke får net forbindelse når den tændes er et kendt problem, men derudover er der ikke noget at bemærke.
Så har jeg prøvet at manuelt resette Sagem 3890 Routeren, den opdaterede fint efterfølgende, men problemet for husets enheder er om muligt blevet endnu værre. De bliver konstant smidt af netværket og derefter nægtet adgang igen selv med en korrekt indtastet kode/nøgle. Nu bliver min TV-boks også smidt af 5GHz netværk midt i brugen af f.eks Netflix, hvor problemet førhen var umiddelbart efter opstart.
Jeg er ved at blive godt træt af disse "udfordringer og har nu skrevet direkte til yousee, da jeg simpelthen ikke mener de har leveret det produkt jeg er blevet lovet. Vi har for nyligt (18/08-17) skiftet adresse og dermed leverandør af tv/net og haft en utilstækkelig forbindelse siden - prøv lige det med en præ-teen i huset :P. På min tidligere adresse havde jeg waoo og det fungerede upåklageligt og havde nærmest aldrig nede-tid, så jeg overvejer da et skifte tilbage.
Jeg kan heller ikke få adgang til routeren via 192.168.1.1 hvor jeg får beskeden at passwordet er forkert. selvom det burde være det default password der står på den label der er i bunden af routeren. Jeg er på ingen måde tech-ekspert og klarer mig ud fra mantraet "google is your friend", hvilket ikke for nuværende er tilstrækkeligt. Så nu håber jeg yousee kan løse problemet - hurtigt!

Men tak for input @Slangefar og @Radiomanden.
Omdømme 3
Badge
Hej, Jeg har også et problem hvis det er et problem.....

Når jeg tænder for Humax boksen lyser/blinker Net lampen ikke før den har fået Net forbindelse, hvor efter lampen derimod blinker hele tiden, til jeg slukker for Boksen efter at have set TV...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)