Spørgsmål

Ikke længere overblik på tv-kanaler

Jeg ser kun "fjernsyn" på computer og tablet. Før kunne man vælge en kanal og så se et samlet overblik af alle forskellige programmer fra netop den kanal. Den funktion er lavet om?? Når man nu vælger kanal så får man det aktuelle program på den kanal. Ude til høgre kan man så få en liste over "relaterede programer" (Som er alt mulig blandet) fra alle de andre kanaler, men ikke den man valgt.
Jeg fandt tit for mig intressante programme i K, men det kan jeg ikke længere browse hvis jeg ikke lige kender programmets navn. Møj.

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Når der bruges App/Web TV, så er der en helt normal EPG.
Kanaler vises lodret, og udsendelserne vises vandret, på samme måde som det vil vises på TV.
?? det er ikke svar på mit spørgsmål? "Normal EPG"?
Det var sådan før at når jeg valgte "Kanaler" (ude til venstre) og så valgte én kanal, så kunne man browse DEN kanals udsendelser. Hvorfor kan man ikke det længere?
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har selv før foreslået det for lang tid siden, men sådan er det desværre ikke
Omdømme 7
Badge +3
Underligt nok har appen på Android mobiltelefon den ønskede funktion. Her vælges først tv-guiden, og derefter trykkes på kanallogoet yderst til venstre. Tilsvarende mulighed mangler på iPad (tablet) og PC.

Men der er en nødløsning. Forslag: Brug appen “DR TV” på iPad (eller tablet), og på PC (hentes gratis på Microsoft Store til Windows 10). Så vises kanalerne i kolonner med alle programmer i den enkelte kolonne som ønsket. Der er filtermuligheder og der kan vises uddybende beskrivelser, og der kan oprettes favoritliste. Omfatter både DR’s kanaler og mange andre. Men man kan naturligvis ikke vælge kanal i YouSees app direkte gennem DR’s app. Men man kan vælge afspilning af et DR-program (både live og fra arkiv) direkte i DR’s webafspiller.

Da funktionen findes på Android-mobiltelefon (også i nyeste opdatering) kan det mistænkes at det er en fejl at den mangler på PC og tablet og TV-boks.
Omdømme 7
Badge +3
Har netop konstateret at et starttidspunkt på YouSees tv-guide var 10 minutter forkert, men stod korrekt på DR's app. Kan have betydning hvis man har tænkt sig at optage.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Kun pc-tablet

Hvilken enhed sidder du med?

Jeg sidder med min iPhone, går i tv-guiden og trykker på kanalens logo i venstre side og får her en oversigt over kanalens indhold i løbet af dagen. Er det ikke det du efterspørger? :)
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Kasper
Se mit indlæg ovenfor fra 8. september 2018. Den programoversigt, som savnes af både trådstarteren og mig findes på smartphone (iPhone og Android), men mangler på tablet, PC og tv-boks. Det er lidt upraktisk at man skal lave opslag på en smartphone for at finde noget, der skal vises på tablet eller PC.
Omdømme 5
Badge +7
Hej MS-ERIK

Det er også rigtigt. Det kan jeg da godt se.

Det prøver jeg lige at melde videre med det samme...
Omdømme 5
Badge +7
Hej igen

Jeg har vendt dette med vores udviklere.

Designet på programguiden på tablets er anderledes på alle de mobile skærme og understøtter ikke den vertikale liste. Tilgengæld, kan der dog i tv-guiden scolles ud til højre og på den anden led, så få programoversigten.

Så der er desværre pt. ikke udsigt til, at der kommer en funktion for overblik på den enkelte kanal på tablets, som på smartphones.
Omdømme 7
Badge +3
Kasper skrev:

- - - - -
Designet på programguiden på tablets er anderledes på alle de mobile skærme og understøtter ikke den vertikale liste. Tilgengæld, kan der dog i tv-guiden scolles ud til højre og på den anden led, så få programoversigten.
- - - - -

Det kan jeg ikke se at man kan få. Det er enten en liste over alle kanaler, men kun med det program, der sendes lige nu, eller det er en liste med beslægtede programmer, herunder arkiverede programmer. På YS-4000 boksen kan man heller ikke få den ønskede programoversigt.

På iPad anbefales det at hente og installere appen "tv tid" som dels viser programmerne på samme måde som YouSees programguide, men væsentligt i denne forbindelse, viser også en liste over samtlige programmer for den enkelte kanal på den enkelte dato - altså den opstilling, der efterspørges. Man skal blot trykke på kanallogoet. Der er desuden beskrivende tekster til programmerne. Appen er udgivet af TV2 og er gratis. Man kan selv bestemme rækkefølgen af kanalerne, og man kan selv tilføje og fjerne kanaler. Desuden kan udvalgte kategorier fremhæves.

Man kan ikke starte programmerne eller bestille optagelse, men man kan tilføje påmindelser, så man husker at åbne for et ønsket program.
Det er altså ikke overblik over hvilke program der er på den aktuelle kanal på netop den dag - men et overblik over ALLE programme der går på netop DEN kanal. Uanset dag. Den overblik er forsvundet men fandtes før!
Det overblik gjorde at jeg kunne vælge hvilken type af program jeg ville se. Også programmer der gik for måske uger/måneder siden, men som stadig er tilgængelige.
DEN overblik mangler - uanset smartphone, tablet eller pc.
Omdømme 7
Badge +6
EPG'en er også blevet en værre omgang på Viasat Film kanalerne.
En eller anden fidus har pludselig fået den skøre idé med at stoppe "Ophold i Sendefladen" ind mellem hver film og TV serie, så man ikke længere har en ordentlig struktureret EPG liste på ens TV over hvad der vises af film og serier på kanalerne.
Så nu er det dælme blevet nogle lange lister man skal scrolle igennem for at se hvad at de vises på kanalerne hver dag, hvilket dælme godt nok er irriterende.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)