Spørgsmål

Egen router lav bredbånd hastighed

Hej
Jeg har sat min yousee router i bridge mode af flere grunde.
Mit problem er at jeg har opgraderet fra 300 mbit til 1000mbit men jeg får max udslag på mellem 400-550 mbit. Når jeg slår bridgemode fra og kører direkte fra yousee modem til min PC får jeg 600-800 mbit.
Min nye router er en TP LINK AC1750. Kablet fra modem til router er CAT 6. Kablet fra router til min pc er CAT 7. Så det er bestemt ikke kablerne.
Er der noget i opsætning jeg skal gøre?
Det kan ikke passe med en sådan fin router jeg har købt at jeg mister så meget bredbånd.

Mvh Hamid

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Din router kan maksimalt levere omkring 850 Mbit. Du kan nok ikke forvente mere af en router til omkring 500 kr. Hvad har du slået til i routeren? QOS og UPnP har jeg set flere gange sløve en router meget ned.
Min TP LINK router er en 1000kr og den levere det den skal. Om ikke andet så hænger det på INGEN måde sammen at jeg kun kan trække op til 500 mbit, men tit er den kun på 200-300 mbit..
Ja QOS og UPnP er slået til.
Har prøvet forskellige indstillinger.
Der må være noget man kan gøre... Hvorfor kan man ikke bare bruge sin egen router..
Har prøvet at slå QOS og UPnP fra men det hjalp hellere ikke.
Når jeg slog Yousee router til igen og kobler PC direkte på den så for jeg 700-800 Mbps download, så der virker forbindelsen og hastigheden fint...
Opdatering.
Jeg gik ned og byttede min TP link router til en lidt kraftigere.
Nu spiller alt. Får lavest 670mbps download. Har været tæt på 900mbps..
Tak for hjælpen Yousee...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P