Svar

Yousee sikkerhedspakke

Er der nogle der ved om Yousee sikkerhedspakken F.Secure stadig vil fungere optimal,

hvis man vælger at fortsætte en periode med Windows 7 fremfor at opgradere til 

windows 10. 

1. H.  Ida Knudsen

icon

Bedste svar af Persen M 14 januar 2020, 17:15

Hvis du bare har noget ordentlig sikkerhedssoftware installeret under Windows 7, som du allerede har i at du benytter F-Secure SAFE, som jeg selv benytter nu på 2. år under Windows 7 64bit, så er du godt sikret mod virus, trojanere og forsøg på hackning.

Nu skal vi heller ikke råbe ulv, blot fordi at Microsoft har standset deres sikkerhedssupport til Windows 7 pr. dags dato. En som F-Secure og andre der laver rigtig gode sikkerhedsprogrammer stopper ikke supporten til Windows 7 og det har altid været dem der laver sikkerhedsprogrammerne der har standset alle muglige former for trusler, ikke Microsoft der i realiteten har et ret blakket ry sikkerhedsmæssigt med samtlige af de OS de nogensinde har lavet.

Tiltroen skal lægges i den sikkerhedssoftware man vælger at installere på ens computer fra en anden producent, så som F-Secure, Symantec, McAfee, AVG etc. der forhindrer ondsindede i at udnytte Microsoft’s egne sikkerhedshuller.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

:relaxed:  Vil den sikkert nok, jeg ville nu personligt bytte windows 7. ud med Windows 10. altså i så fald at pc,en ikke er alt for gammel, Nutidens pc'er er hurtigere, lette, men også kraftfulde og mere sikre,  og og desuden yders der ikke længe nogen form for support  længere fra. Microsoft eller nogen form for opdateringer til win7.  den ophøre nemlig den 14. januar 2020.  Win 10 Home koster desuden ikke meget i dag-, @  Hvis du fortsætter med at bruge Windows 7, efter at supporten er afsluttet, vil din pc stadig fungere, men den bliver mere sårbar over for sikkerhedsrisici og virus, fordi du ikke længere vil modtage softwareopdateringer, herunder sikkerhedsopdateringer, fra .Windows Update.@ 

Omdømme 7
Badge +6

Hvis du bare har noget ordentlig sikkerhedssoftware installeret under Windows 7, som du allerede har i at du benytter F-Secure SAFE, som jeg selv benytter nu på 2. år under Windows 7 64bit, så er du godt sikret mod virus, trojanere og forsøg på hackning.

Nu skal vi heller ikke råbe ulv, blot fordi at Microsoft har standset deres sikkerhedssupport til Windows 7 pr. dags dato. En som F-Secure og andre der laver rigtig gode sikkerhedsprogrammer stopper ikke supporten til Windows 7 og det har altid været dem der laver sikkerhedsprogrammerne der har standset alle muglige former for trusler, ikke Microsoft der i realiteten har et ret blakket ry sikkerhedsmæssigt med samtlige af de OS de nogensinde har lavet.

Tiltroen skal lægges i den sikkerhedssoftware man vælger at installere på ens computer fra en anden producent, så som F-Secure, Symantec, McAfee, AVG etc. der forhindrer ondsindede i at udnytte Microsoft’s egne sikkerhedshuller.

Omdømme 5
Badge +5

:relaxed:  Persen M,  jeg bygget min første pc. da den lå som  diskette . ved ikke hvornår du starte mig skal du ikke belærer om IT. Og du forsæt råde andre bruger til at kører forsæt win7 stå for din egen regning..  God debat  citat fra microsoft..Microsoft anbefaler på det kraftigste, at du skifter til win 10. skriver de jo ikke for sjov..

Omdømme 7
Badge +6

Naturligvis skriver de ikke det for sjov, salg af software er jo den måde de også tjener penge på.

Tilgengæld så skrev jeg overhovedet heller ikke til dig i den her sag lordfynbo, men der i mod henvendte jeg mig direkte til Ida og hendes spørgsmål, hvilket er baseret ud efter egne personlige erfaringer i at have været på internettet siden midten af 90’erne, set flere OS der efter fra Microsoft komme og gå, set den ene trussel efter den anden komme og gå og set Microsofts sikkerheds fis dukke op hver gang de havde en end of life med opdateringer.

Men tørt sagt, at man kan banke sin egen computer sammen er ikke et bevis for om man ved bedre eller ej angående Microsoft og deres postulater. Jeg siger blot at nogle folk er lidt for troværdige over for Microsoft end de egentlig burde være.

Det har alle dage været sikkerhedsprogrammer man skal lægge sin tillid i, antivirus, firewalls og antimalware fra respekterede firmaer inde for sikkerhed og ikke Microsoft der har et blakket ry inde for sikkerhed.

Og jo, jeg har da også prøvet på at blive forsøgt hacket een gang for 15 år siden og er rendt ind i rigtig mange vira, trojanere og anden type malware i alle de år og hver evig eneste gang har det ikke været Microsoft to the recue, det har altid været de sikkerhedsprogrammer jeg havde installeret der tog sig af det.

Omdømme 5
Badge +5

:relaxed: Helt ok Persen M. Jeg  husker jeg kørte videre med Win Xp selv jeg synes det er det bedste styresystem de har lavet . det kørte godt ikke super godt til sidst. og Den generelle support på Windows 7 sluttede tilbage i januar 2015, men Microsoft har vanen tro fortsat med at opdatere systemet i fem år og lappet kritiske huller i sikkerheden.Jeg  tror faktisk at Understøttelsen af Internet Explorer på en Windows 7-enhed. ophørt den 14. januar 2020 også.  Internet Explorer er en komponent i Windows. og følger derfor supportlivscyklussen for det Windows-operativsystem

Persen M og Lordfynbo

Kan udmærket forstå at du Lordfynbo anbefaler at jeg skifter fra windows 7 til windows 10 da de ikke vil komme med flere 

opdateringer. Vil lige fortælle at jeg i øjeblikket er ved at opdatere windows 7. De har jo udsendt deres store Januar opdatering.

Det er muligvis så den sidste. Vil dog lige gøre opmærksom på at jeg har prøvet at arbejde med windows 7 i mere end 2 år uden opdateringer. Min pc stoppede pludselig med opdatering midt i 2016 . Jeg hentede hjælp alle de steder det var mulig, men lige meget hjalp det. Jeg fortsatte uden opdateringer og alt kørte upåklagelig uden problemer. I starten af 2019 besluttede Microsoft pludselig at starte med opdateringer til min pc. Hvad dette skyldes har jeg aldrig fundet ud af. Jeg har prøvet at arbejde med windows 10, men den bliver aldrig min favorit. Skal jeg i den nærmeste fremtid have ny bærbar, bliver det MacBook. Indtil da kører jeg videre med min windows 7 og min Yousee sikkerhedspakke. Som du siger Persen M, så har Microsoft ikke altid levet op til deres bedste når man havde brug for hjælp. 

Mvh.  Ida Knudsen 

Besvar