Svar

Undtag mailadresse fra at blive til 'phishing'

Alle mails fra en af mine kontakter bliver automatisk lagt i mappen til phishing mails og når derfor ikke frem til min indbakke i outlook.
Hvordan markerer jeg, at denne kontakt er ok og at hans mails skal i indbakken?
icon

Bedste svar af Slangefar 22 marts 2018, 11:30

Du kan prøve følgende:
1. Log på webmail
2. Gå ned i spam folderen
3. Marker en af din kontakts mails
4. Tryk funktioner
5. Vælg "Rapporter ikke-spam" på listen

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du kan prøve følgende:
1. Log på webmail
2. Gå ned i spam folderen
3. Marker en af din kontakts mails
4. Tryk funktioner
5. Vælg "Rapporter ikke-spam" på listen
Nu er det ikke spam, mailen bliver markeret som, men phishing. Og i phishing mappen er det ikke muligt at markere en mail som 'ikke-phishing'
Omdømme 6
Badge +7
Hej Ivan

Prøv eventuelt forslaget fra Slangefar alligevel og se om en forskel :) Han får bedste svar indtil videre.
Som jeg tidligere skrev, kan jeg ikke bruge Slangefars metode.
Det, det drejer sig om er ikke mails, der havner i folderen spam, men i folderen Phish.
Og her har jeg ikke mulighed foor at anvende slangefars metode. Under funktioner findes der ikke en mulighed for at markere 'ikke-phish'.

Jeg har også prøvet at flytte mailen over i mappen Spam og derefter markere den som 'ikke-spam'.
Det virker heller ikke. Mails fra min kontakt havner stadig i mappen Phish
Omdømme 7
Badge +7
Har du været TDC privat kunde? Så vidt jeg husker bruges der en anden webmail løsning end hos "gamle" Yousee kunder.
Det ved jeg ikke lige, hvad du mener med. Jeg har brugt denne hjemmeside til mine mails i årevis: webmail.yousee.dk
Omdømme 7
Badge +7
Det undrer mig lidt du har phishing folder. Har selv kun en spam folder med Yousee webmail. Der er tale om flere webmail servere, og de er måske ikke helt ens i softwaren.
Nej jeg må prøve at spørge supporten
Omdømme 7
Badge +6
Der er en bruger på FB der også skriver om phishing problemer.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1700915533323665&id=111063605642207
Jeg er ikke på FB. Men fik han det løst?
Omdømme 7
Badge +6
Har du læst opslaget.?
Nej, jeg er ikke på FB
Omdømme 7
Badge +6
Opslagene kan læses uden at være logget på.
Ja, jeg kan se, det er samme problem, men det ser ikke ud til, han har fået noget svar?
Nu har jeg skrevet til kundesupport. Så må vi se, om jeg får svar.
Omdømme 7
Badge +6
Der er skrevet dette:

Det er ikke os der bestemmer om noget kategoriseres som phishing - og derfor kan man heller ikke markere noget som ikke at være det. Det er nogle andre betingelser sammenlignet med f.eks. SPAM. Postmasters svar er, at det oftest er hos afsenderen at problemet ligger. Det kan f.eks. være domænerne på de mailadresser du er i kontakt med.

Det er nok det bedste svar der kan gives.
Ja, det kan jeg så ikke bruge til nogetsomhelst:(
Jeg må se, om jeg får andet svar fra kundeservice.

Min kontakt, som jeg ofte får mails fra, siger, han ikke har problemer med at skrive til andre
Skift udgående mail server til:
Asmtp.yousee.dk
Port 587
Udgående server kræver godkendelse.

Det virkede får mig. Mine afsendte mails bliver ikke længere fanget i modtagerens SPAM-filter.

Link--> https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/udgaaende-postserver

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P