Terroropringninger fra skjukt/ irsk nummer eller to mobilnumre (fra taletidskort?) | YouSee Community
Spørgsmål

Terroropringninger fra skjukt/ irsk nummer eller to mobilnumre (fra taletidskort?)

Bliver mindst en gang daglig ringet op på mon fastnettelefon af engelsktalende person mand/kvinde på en støjfyldt linje. Samme fremgangsmåde... "Hello am I talking to ..... Og så mit fulde navn" . Længere når vi ikke da jeg afviser enten ved at afbryde eller når det bliver for meget med diverse udråb eller spørger om vedkommende tror man er naiv eller idiot? De lægger selv ræret frivilligt. Men det er týpisk nøjagtig samme stemme der ringer igen næste gang. Findes der ikke en måde at stoppe den slags? Jeg har haft det samme telefonnr. i snart 37 år og vil meget nødig ændre det. Desværre kan jeg ikke bare lade være at tage den, da jeg også er i kontakt med hospitalsvæsenete som også bruger skjult nummer. De genkendelige numre kan jeg droppe, men ikke det skjulte. Jeg vil jo nødig komme dertil hvor jeg råber af en læge fra Rigshospitalet. 😉

7 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +4
Hej 2ve
Jeg tror desværre ikke at du kan gøre så forfærdelig meget. Måske have lidt sjov med dem. Du kan f.eks. nøjes med at sige: "Hello?" Så når de svarer "Is this blabla" så svarer du bare "No. I wil get BlaBla.." Lægger telefonen, og sætter dig til at se Ringenes herre (Den udvidede udgave selvfølgelig) eller hvis du ikke er til film, Smut i byen og handle. Du kunne også bare blive ved med at sige: "No. My name is Gitte Stalone, Brad Pit" eller hvad du nu mener passer til situationen. Eller svar med: "BlaBla. Politistation øst/vest/Nord/Syd/City,. receptionen. Hvad kan jeg hjælpe med?" Eller bare gør som du ikke kan snakke engelsk, og bliv ved med at snakke dansk. Uanset hvad de siger 🙂 Eller bare sig: "Please Hold the Line" og læg telefonen hen til radioen/TV/ eller andet med musik, og så gør som i første forslag 🙂
Jeg håber det har givet dig et par ideer. Jeg fik dem til at stoppe med at ringe ved at foregive at jeg kun kunne snakke dansk.

Venlig Hilsen
Brian
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker kan man henvende sig i en Yousee butik. De kan så blokere de generende numre.
Omdømme 7
Badge +6
Så vidt jeg husker kan man henvende sig i en Yousee butik. De kan så blokere de generende numre.
Der er tale om skjulte numre at de fuskere benytter, dømt ud efter hvad han skriver.
Der tvivler jeg på at Yousee kan være behjælpelig med fra deres side af at blokere.
Den slags opkald får jeg også somme tider, men ulig ham der har jeg mugligheden ganske enkelt bare at lade være med at svare, hvilket jeg heller aldrig gør når jeg ikke kan se hvem det er som ringer.

Havde man der i mod en mobil telefon, så er der i det mindste løsninger for de numre der kan ses, da der heldigvis eksisterer nummer blacklist filtre til dem.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg vil tro, at Yousee kan se de skjulte numre.
Fastnet kan ikke blokere numre, har jeg fået at vide.
I dag har de ringet to gange. Jeg fatter ikke de gider blive ved, jeg har så tydeligt afvist dem og vist dem at jeg ved at de er svindlere.
Omdømme 7
Badge +7
Fastnet kan ikke blokere numre, har jeg fået at vide.
I dag har de ringet to gange. Jeg fatter ikke de gider blive ved, jeg har så tydeligt afvist dem og vist dem at jeg ved at de er svindlere.

Næste gang du ser, at det sikkert er dem, der ringer, skal du præsentere dig som "politiet".
Politi... Tja....Det har jeg prøvet to gange. De ringer stadig flere gange dagligt. Jeg har bedt dem stoppe deres kriminalitet, sagt grimme ord og sagt at vi ikke er dumme eller naive osv... Og de fleste gange har jeg bare smækket røret i. Det gør ingen forskel. Der ringer en igen om lidt.... Det burde stoppes. Jeg kender flere som er ligeså plaget af dem. Derudover er der så alle de andre telefonsælgere hvoraf nogle også er blacklistet. Jeg er så træt af dem.

Besvar