Telefonspam | YouSee Community
Spørgsmål

Telefonspam

Jeg har fået et problem med udenlandske telefonnumre der ringer 4-5 gange om dagen. Fra Oman, Rusland, Bulgarien, Sydafrika osv. Når numrene har ringet op, blokerer jeg nummeret, men så ringes der bare fra et andet nummer næste gang. Har prøvet en eller to gange at tage telefonen, men der bliver bare lagt på. Nu tager jeg den ikke mere, men blokerer bare nummeret.

Hvordan kan man få det til at stoppe ? 

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det kan rapporteres som fupopkald, men derudover kan der ikke gøres noget..

Omdømme 7
Badge +7

Du kan hente appen Truecaller. Her vil en række af numrene allerede være blacklistet og kan ikke ringe til dig. De fleste opkald vil have dig til at ringe tilbage til et overtakseret nummer. 

Omdømme 4
Badge

Har lige modtaget et opkald fra Albanien +355 69 723 4831, som af gode grunde er ukendt. Derfor kan der kun opfordres til at slette alle udlandske mobil nummer som starter med +. Hvis, som i mit tilfælde ikke har kendskab med selve mobil nummeret, så  slet nummeret med det samme. Frem for, at man ringer til mobil nummeret.

Omdømme 7
Badge +7

Det er ren logik.

Omdømme 1

Oplever også en del af disse opkald, det god altid med en meget høflig mand/dame der begynder med: Good day sir, hope you are well. This is from Microsoft ...Lidt sjovt når man kun har Mac i hjemmet :joy::joy:

Det altid fra danske nummer +45 xx xx xx xx. Dog får jeg sjældent også opkald fra udlandet…

Gider ikke hisse mig op, ligger bare på og bloker nummeret. Vi må nok bare indse det en del af den verden vi lever i nu :shrug_tone2: (desuden føler jeg min krænket over der ikke findes en Emoji mand der gør dette når man vælger at indsætte en Emoji på denne side, KUN en kvinde) :stuck_out_tongue_winking_eye:

Omdømme 7
Badge +6

Det man også kan gøre er at gå ind på Mit YouSee og der i indstillingerne for ekstra services fravælge at ens telefon nummer står til offentlig skue på diverse online telefonbøger.

Den slags hjælper også. Ikke lige fra starten af, men efterhånden bliver de opkald færre og færre.

I løbet af 3-4 måneder efter jeg gjorde det i Marts 2018, der faldt antallet af de opkald med over 50% og i dag er den type opkald helt nede på 1 eller 2 om måneden.

Der inde på Mit YouSee har man også mugligheden for at fravælge indholdstakseret SMS, så at i slipper for den slags potentielle scam SMS’ere, der pludselig kan koste jer et par hundrede kroner på telefonregningen.

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden!

Fupopkald kan anmeldels her:
https://kundeservice.yousee.dk/anmeld

Besvar