Status på Spammails? | YouSee Community
Svar

Status på Spammails?


Hvad er status på de oceaner af spammail mail boksen bliver bombet med? Jeg har selv forsøgt at sætte et filter op inde i indstillinger, da jeg har set at det ofte er de samme mail-domæner der bliver skrevet fra. Men det virker ikke. Skal man skrive "@mail.ddesp.net" eller "mail.ddesp.net", for at undgå mail fra disse domæner, nu hvor YouSee's filter ikke virker lige så godt som på den gamle server
icon

Bedste svar af Kasper 31 maj 2019, 13:54

Hej Alle

Der er 2 vigtige steps som skal udføres i forbindelse med modtagelse af spam.

Det er vist i denne hjælpeartikel (se punkt 1-4)

Jeg anbefaler at udelade alt foran @'et og blot indtaste domænet efter. F.eks.

Blokér meddelelser fra: "@AltFraDenneAfsenderErSpam.com
Se original

11 Kommentarer

Badge +2
Hej Familien

Jeg kan se, at du ikke har fået et svar endnu. Så jeg prøver lige at hjælpe her.

Spamfiltret skulle meget gerne være justeret nu, så det gerne skulle virke igen :)

Özcan, Yousee Forum Team
Omdømme 3
Badge
Det er stadig ikke godt nok. I morges var der 4 sikre mail i spamfilteret, og der var også 4 usikre som var sluppet igennem.:(:(:(
I det gamle system var der muglighed for besked, når der var mail i filteret. Det savnes.
mvh
Ole
Badge +2
Det er fordi vi har slået spamfiltret til, men vi er stadig igang med at forbedrer det. Du må derfor gerne markere spam mails, som spam, da det vil hjælpe den videreudvikling af spamfiltret.

Özcan, Yousee Forum Team
Jeg er udsat for den samme mangel på et spamfilter der virker , talte med en medarbejder igår , kort og godt det kommer ikke til at virke før alle er kommet over på den ny server? og når de så er kommet derover vil der igen gå tid før det nye spamfilter virker - da utroligt jeg ik selv kan spærre for se mail jeg ikke ønsker , fik forklaret om en masse nye tiltag - men jeg ku ik være mere ligeglad med dem , hvis det grundlæggende ikke virker . Det bare uk godt nok
Badge
For at få jeres spammail til at virke skal i gå ind på webmail > indstillinger > mail og scrol ned i bunden. Der kan i tilføje nogle adresser. @.com sletter alle com domæner.
HUSK at trykke gem oppe i venstre hjørne når i er færdig. Det virker hos mig.
Bifrost - og hvis det ikke virker
Badge
For at få jeres spammail til at virke skal i gå ind på webmail > indstillinger > mail og scrol ned i bunden. Der kan i tilføje nogle adresser. @.com sletter alle com domæner.
HUSK at trykke gem oppe i venstre hjørne når i er færdig. Det virker hos mig.

Husk! hvis der hentes fra mail program skal * fjernes i indkommene uønskede meddelelser ellers ville den hente spam mail selv om de er i spam mappe i webmail.
Bifrost - det har jeg gjort og det virker ikke , det som om yousee ikke vil erkende at det ikke virker og gøre noget ved det ?
jeg markerer mails som spam - tilføjer e-mail i indstillinger >spam > bloker , og jeg modtager stadig mails fra disse adresser? dem , og det eneste svar jeg får er den samme vejledning, som jo i bund og grund ikke virker. så der godt nok lang vej ?
Det er forstået at vi skal markerer som spam - blokerer osv MEN DET VIRKER IKKE
Som mange andre skriver; Yousee`s spamfilter virker stadig ikke. Tidligere havde vi et centralt spamfilter som gjorde, at de uønskede spammails aldrig kom ind i mailboksen.
Selv om vi nøjagtigt følger de anvisninger der findes hos Yousee, slipper der stadig adskillige mails igennem. Ringer man til deres "Hotline" aner medarbejderen ikke hvad der skal gøres, men vil sende problemet videre til en anden - som sikkert ikke findes....
Det er den rette vej Yousee er inde på, hvis man ønsker færre kunder og dermed også færre problemer......
Prøv noget nyt - Send vores problemer og frustrationer videre til ledelsen. Det kunne være at de dermed kunne vækkes. For de sover da trygt i øjeblikket......
Kan kun give Jmn210750 ret.

Vi har alle fået at vide, hvad proceduren er når det drejer sig om uønsket mail. Selvom proceduren er fulgt, slipper der mange spam igennem. Yousee pålægger os at gøre arbejdet men glemmer, at for hver spam der går igennem filteret (i dag er der 4, som er sluppet igennem til mit Win Live Mail) bruger vi små 5 minutter pr. spam, på at logge ind på webmail, redigere og markere som uønsket. For mit vedkommende betyder det - her lidt over kl. 12 - at jeg har brugt lidt over 20 minutter samt en masse ærgelse. Det burde ikke være mit arbejde men Yousee´s.
Før det nye webmail blev implementeret, modtog jeg næsten ingen spam via Win Live Mail. Siden omlægningen af Webmail er der gået over 200 spam igennem.

Hilsen
EBM
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Der er 2 vigtige steps som skal udføres i forbindelse med modtagelse af spam.

Det er vist i denne hjælpeartikel (se punkt 1-4)

Jeg anbefaler at udelade alt foran @'et og blot indtaste domænet efter. F.eks.

Blokér meddelelser fra: "@AltFraDenneAfsenderErSpam.com

Besvar