Spoofing | YouSee Community
Svar

Spoofing

Jeg har et telefonnummer registreret i mit navn, og min datter er, under normale omstændigheder, bruger af dette nummer, og har haft det, siden hun fik sin første telefon. Hun er IKKE interesseret i at få et nyt nummer, men vi har en KÆMPE udfordring. Nummeret bliver brugt til spoofing, og vi fik fra start af, besked på at det ville vare 2-3 uger. OK, det var så til at leve med. MEN det er nu 2 måneder siden, og nummeret bliver stadig brugt. Vi har kontaktet YOUSEE, der på et tidspunkt bad os kontakte politiet, og politiet sagde teleselskabet skulle gøre noget. YOUSEE 's hotline Support sagde, så sent som igår, at de ikke kunne gøre noget!! Vi ønsker blot, at få sat en stopper for det, for tålmodigheden fra vores side er ved at briste. Jeg synes, det er meget underligt, hvis der ikke er nogen, som kan / vil hjælpe os med at få det stoppet - bortset fra at give os et nyt nummer.!!! HVAD skal vi gøre for at få ro på nummeret igen???
VH. Birthe Bech
icon

Bedste svar af Radiomanden 20 juli 2019, 14:20

Det er meget svært, hvis ikke det er det ene nummer der bliver brugt, så er det et andet, hvis nummeret spærres, så kan det jo heller ikke bruges af den der har nummeret, det er som at blæse vinden den modsatte vej, det får man ikke noget ud af.
Det samme med spam, blokeres adressen, så kommer det bare fra en anden.
Ligeledes som der er skrevet en del om, så bliver hjemmesider også udnyttet af andre til at spamme med falske sider. Det er skruen uden ende.
Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Et hvert nummer kan Hijackes til mindre hæderlige formål så det kan der ikke slippes af med, det kan bruges så længe de vil.
Omdømme 6
Badge +2
Når man ringer via Internet kan man udgive dig for at være hvem som helst. Til det bliver stoppet, er der desværre ikke noget at gøre. Bolden ligger teleskaberne, som samlet skal stoppe dette uvæsen.
Når man ringer via Internet kan man udgive dig for at være hvem som helst. Til det bliver stoppet, er der desværre ikke noget at gøre. Bolden ligger teleskaberne, som samlet skal stoppe dette uvæsen.
Tak for dit svar.
Har du et forslag til hvordan vi kan få teleselskaberne til at stoppe dette?
Vi var i Yousees butik i Rødovre, hvor en flink medarbejder, forsøgte at ringe til Supporten, og spurgte, om de ikke kunne lave en sag på dette. Til dette spørgsmål fik han ikke noget svar, men Supporten fortsatte med at ville give et nyt nummer, hvilket vi jo ikke er interesserede i.
På forhånd tak for dit svar.
Birthe
Omdømme 7
Badge +7
Det er meget svært, hvis ikke det er det ene nummer der bliver brugt, så er det et andet, hvis nummeret spærres, så kan det jo heller ikke bruges af den der har nummeret, det er som at blæse vinden den modsatte vej, det får man ikke noget ud af.
Det samme med spam, blokeres adressen, så kommer det bare fra en anden.
Ligeledes som der er skrevet en del om, så bliver hjemmesider også udnyttet af andre til at spamme med falske sider. Det er skruen uden ende.
Omdømme 7
Badge +7
Det er fint du rejser problemet her, men det skal længere op. Lav et brev og send det til de forskellige ordfører for tele/IT i Folketinget. Hvis politikerne lægger pres på teleskaberne, vil de som regel løse problemet.
Tak for dit svar. Og ja, jeg er klar over at problemet skal løses længere oppe. Men vi vil prøve at formulere et godt brev til politikerne, og håber de vil tage action på det.
Tusinde tak for hjælpen.
Omdømme 7
Badge +7
For at løse det for jer her og nu, så må der skiftes nummer.
Omdømme 7
Badge +7
Banditterne misbruger danske numre for, så er der en rimelig sandsynlighed for danskere vil tage opkaldet. Jeg bliver selv ringet en del op, og har derfor sat min telefon på lydløs, og ringer kun tilbage til nogen jeg kender.
Omdømme 7
Badge +6
Det er spild af tid at køre det helt op på et politisk niveau, for de kan heller ikke hjælpe.
De folk der foretager alle de fup opkald, hvor de anvender nummer spoofing befinder sig overhovedet ikke inde for EU, men der i mod i lande som Pakistan, Indien og desuden Tyrkiet har det også skulle vise sig og de lande gider ikke at røre en finger for at få det stoppet, da det er lande hvor korruption lever i bedste velgående.

Det her man har set i TV med såkaldte "razziaer" mod sådanne callcentre i bla. Pakistan, er udelukkende ren propaganda, for at lukke munden på verdenspressen.
De folk er ude af de fængsler inden for få timer igen, fordi at de bagmænd der står bag det anvender bestikkelse af både politiet og dommere til at se den anden vej og løslade dem igen og så slår de sig bare ned på en anden adresse i den selv samme by og fortsætter hvor de slap.

Men i kan jo gå ind på jeres mobil konti på Mit YouSee og vælge at jeres numre ikke skal stå til offentlig skue, for det hjælper faktisk.
Over tiden bliver de opkald færre og færre. Jeg gjorde det for snart 2 år siden og i dag er den slags opkald for mit vedkommende blevet reduceret til måske 1 eller 2 opkald om måneden, der er faktisk også måneder hvor jeg slet ikke får nogen overhovedet.

De prøver også sommetider med "skjult" eller "hemmeligt" nummer metoden, for at se om der ikke skulle være hul igennem, men her opdager de at de overhovedet ikke opnår kontakt til min telefon, for den blacklist app jeg har installeret har jeg sat til at blokere for samtlige opkald, hvor nummeret ikke kan vises.
Omdømme 7
Badge +7
Det er en fejl i telefoni via internet. Teleselskaberne er tilsyneladende ligeglade, og derfor skal det op på politisk niveau. Det kan være vi ikke kan gøre noget lokalt, men så kan problemet rejses i f.eks. EU eller ITU.
Omdømme 5
Badge +7
Hej

Jeg har lige fundet denne side frem, der netop omhandler spoofing, hvor man kan finde svar på generelle spørgsmål om spoofing.

https://kundeservice.yousee.dk/sikkerhed/mobil-sikkerhed/spoofing

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar