Spærring af indholdstakserede apps | YouSee Community
Spørgsmål

Spærring af indholdstakserede apps

• 14 december 2017
  • 1 kommentar
  • 246 visninger

Omdømme 7
Badge +6
Yousee har jo den her funktion med at man på Mit Yousee med sin mobil konto under Services kan spærre sin mobil telefon for indholdstakseret SMS.
Man kan så stærkt undre sig over hvorfor at Yousee ikke har en lignende funktion for indholdstakserede apps.

Desværre er fup og bedrag rent ud sagt eksploderet angående smartphone apps, hvor at folk uden at vide det med de apps eller spil de henter ned på deres mobil telefoner, kan være udsat for at de render ind i en af de apps der udelukkende er udviklet til den hensigt at fange folk i en abonnement fælde.

Jeg så en dokumentar om det på ZDF i deres magasin Zoom, hvor de satte fokus på den her form for apps og gik direkte i flæsket på et par stykker af disse fup og fidus firmaer der har de her abonnement fælde apps i deres hiraki også, naturlig vis skulle de vise sig at de var totalt kolde og kun havde dårlige undskyldninger og talen uden om ang deres abonnement fiduser.

Her gik de så direkte også i flæsket på mobil selskaberne for at gøre det hamrende besværligt for spærring af indholdstakserede apps, hvor jeg desværre må sige at der også blev nævnt et mobil selskab der også opererer i Danmark (selskabet 3), som heller ikke gør det nemt for at spærre for indholdstakserede apps.
Når man så undersøger Yousee, så må man desværre erkende at de også tilhører de mobil selskaber der gør det meget besværligt for spærring af indholdstakserede apps, for funktionen til spærring eksisterer slet ikke på Mit Yousee under Services som man kan tilknytte til ens mobil abonnement.

Kæreste Yousee, synes i ikke selv at det ville være en rigtig god idé at tilføje sådan en spærrings funktion til folks mobil konti, nu når i allerede tilbyder sådan en service for indholdstakseret SMS?
I kunne jo bare kalde den: "Spær for indholdstakseret App".
Så kan folk også undgå at opleve ubehagelige overraskelser på deres telefonregninger ang. apps der kun er udviklet til at være rene abonnementsfælder.

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Man kan undlade at downloade den type Apps, der er da godt nok Apps hvor der kan købes f.eks opgraderinger og andet, men det kræver at man aktivt gør noget og tilknytter et betalingskort, hvilket man kan undlade.

Besvar