Svar

Snydt af falsk mail

Hvad gør jeg nu, blev snydt til at opgive mit cpr. nr. min mailadresse mv???? Jeg skal måske kontakte politiet, men hvad kan i gøre?

Skal jeg ændre min mail adresse, skal jeg slettes fra TDC? Hvad gør jeg.

icon

Bedste svar af Jorn-Hansen 18 april 2020, 10:47

Hej, mv?? hvad gjorde du mere?

Din mail er nok nu hacket, så du må ændre passordet.

Vi her i Forumet kan ikke gøre noget, skriv til dem på Facebook...

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3

Hej, mv?? hvad gjorde du mere?

Din mail er nok nu hacket, så du må ændre passordet.

Vi her i Forumet kan ikke gøre noget, skriv til dem på Facebook...

Omdømme 6
Badge +5

Hvad skal jeg gøre, hvis mit CPR-nummer er blevet misbrugt?

• Lav en politianmeldelse
    Hvis du opdager, at dit CPR-nummer kan eller er blevet misbrugt, skal du henvende dig til det lokale politi og anmelde det. Det gælder alle former for identitetstyveri.
  • De er  givet de bedste til og med rette Råd og vejledning.

Hvad jeg mere gjorde, spørger Jorn-Hansen, jeg bekræftede min adresse, som han selvfølgelig kan havde fundet via mit telefon nr.

Til lordfynbo, jeg har nu haft kontakt til politiet, der dog ikke er overbevist om, at jeg er i fare for at blive snydt, de mener at telefon opkaldet kan være til en der virkelig arbejder ved TDC/Yousee.

Jeg har dog aldrig før oplevet at komme direkte igennem til en medarbejder, ligesom jeg, for sent, kom i tanke om at de heller ikke plejer at bede om cpr. :( 

Tak for jeres svar. Jeg kan ikke komme længere lige nu, Yousee kan man ikke kontakte udenfor åbningstiderne, hvilket er sindsygt frustrerende. Jeg har så bedt om at blive ringet op, dette vil først ske på mandag :( 

Omdømme 7
Badge +3

Jeg troede du havde klikket på linket i en mail, men noget andet hvis en har ringet til dig, men Yousee ringer vel ikke uden grund...?

Omdømme 6
Badge +5

Ok således at forstå an - p,  jeg opfatte Præcist. ligesom som Jorn - Hansen gjorde 

.Tænkte også det var vide af en mail. Og jo du kan komme ud for de spørger vedr Cpr. fra youSee\ TDC. 

Er et link her om emnet  https://kundeservice.yousee.dk/persondatameddelelser/persondata/generelt

Under dette du hentyder til vedr Cpr,  findes i dette link op over. rul ned til Punkt. omkring .  2.2 Samtykke :slight_smile:

Omdømme 7
Badge +7

Hej @an-p 

Jeg er ked af at læse om den dårlige oplevelse:frowning2:  

Kontakt gerne vores kundeservice direkte på tlf. 70704040, hvis du ikke allerede har været i kontakt med os.

Kundeservice har følgende åbningstider:

Mandag til torsdag: 8:00-17:30
Fredag: 8:00-16:30
Weekend- og helligdage: Lukket

Hej Kasper, jeg har haft kontakt til TDC, og der er styr på det. Der var heldigvis ikke tale om bedrageri alligevel, men det var dejligt at få hjælp, når ikke TDC kunne kontaktes, fordi det var weekend. ;) 

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Det var rigtigt godt, an- p. der kom styr på dette,  

Omdømme 7
Badge +7

Hej Kasper, jeg har haft kontakt til TDC, og der er styr på det. Der var heldigvis ikke tale om bedrageri alligevel, men det var dejligt at få hjælp, når ikke TDC kunne kontaktes, fordi det var weekend. ;) 

Det var godt at læse :relaxed:

Ha’ en rigtig god dag. 

Besvar