Sikkerhedspakkens firewall | YouSee Community
Spørgsmål

Sikkerhedspakkens firewall

Omdømme 5
Badge +2
En bekendt har yousee sikkerhedspakke, hun har indenfor de seneste dage oplevet følgende:
Hun har jubii.dk som startside, og bruger ofte links fra denne side. Tidligere har hun kunnet åbne links på jubii.dk til siden news.dk, men det lader sig ikke gøre mere.
Jeg koblede firewall i yousee/f-secure sikkerhedspakken fra og koblede windows egen fw til og vupti var der adgang via linkene på jubii.dk igen.
Er der nogen der har en god forklaring på dette?

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +6
Hej nuber2

Du mangler et svar, det får vi lavet om på.

Jeg må indrømme, at det ikke lige er en problemstilling, jeg er stødt på før. Hvis det har fået det til at virke, så bør et genstart af computeren umiddelbart også have kunnet løse problemet. Sig endelig til, hvis det er noget, der gentager sig.

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +7
Nu er det længe siden jeg har rodet med F-Secure, men der er vist en indstilling, som kræver sites er godkendt på forhånd fra centralt hold. Så vidt jeg husker sendes et link til F-Secure, som så checker og åbner for adgang for alle. Du kan sikkert google dig til en masse information om emnet. Om denne indstilling kan slås fra i den nuværende software aner jeg ikke, men de angivne sites er tilsyneladende ikke godkendt endnu.
Omdømme 7
Badge +6
I F-Secure's Værktøjer, her er der et punkt der hedder Tilladte og afviste websteder.
Her kan man tilføje blokerede websteder man gerne vil kunne anvende til listen Tilladt, for det er ikke altid at de sites der blokeres rent faktisk indeholder noget der er skadeligt, for F-Secure modtager også mange forkerte anmeldelser fra lidt for overivrige folk og her er F-Secure ikke alt for dygtige til at kontrollere det efter selv om det passer.

Besvar