Spørgsmål

Sikkerhedscertifikat kan ikke bekræftes - outlook 2007 og windows 10

Er tæt på at have vundet en kæmpe slag med windows 10. Fået det til at se ud og køre som jeg vil have det.
Fået installeret mit veltjente outlook 2007. Det kører fint, men i forbindelse med at hente mails mødes jeg først af et skilt som fortæller mig, at sikkerhedscertifikatet på den server jeg henter mails ikke kan bekræftes. Den tilbyder mig at fortsætte, hvilket jeg gør, og så får jeg mine mails.

Mindre end 12 timer tidligere virkede mail mv. perfekt på min windows 7 maskine.

Jeg mener at have stået i det problem for et par år siden, men kan ikke huske hvordan det blev løst.
Yousee support kunne hverken stikke eller bekende, da jeg forsøgte at få hjælp.

Jeg skylder at sige, at porte (smtp og asmtp) er sat korrekt op.

Vil være super, hvis et klogt hoved kunne hjælpe.
M.v.h. John

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Prøv at slå antivirus kort varigt fra. Nogle typer antivirus går mellem mail server og mail klient, og ser desværre af og til problemer, som ikke er der.
Hej Slangefar.

Desværre det ændrede ikke noget.
Det sjove er, at alt virker - blot skal jeg acceptere at bruge den server hvor "hovednavnet" ikke er korrekt.
Skiltet ser sådan ud. Jeg ved ikke om det giver anledning til andre ideer. I øvrigt tak for hjælpen. M.v.h. John
Omdømme 7
Badge +7
Hvilken antivirus bruger du?
Omdømme 7
Badge +7
Grunden til jeg spørger er at fruens Windows 10 bærbar med mail klinten Thunderbird og Avast antivirus af og til får samme fejl. Fra Thunderbird fremgår det som en besked fra Avast.