Svar

Sikerhedshul opdaget i windows styresystemer.

citat fra denne side.
http://newsbreak.dk/sikkerhedshul-microsoft-windows/

citat
Sikkerhedshul rammer de fleste udgaver af Windows
I blogindlægget plæderer Terry Myerson for, at folk skal opgradere til den seneste version af Windows 10. Det er nemlig computere, der bruger Windows Vista, Windows 7 og Windows 8, der er ramt af problemet. Bruger du Windows 10, og har du aktiveret den såkaldte Windows Defender, er du sikker mod angrebet.
citat slut

Min definder er slået fra fordi jeg bruger yousee sikkerhedspakken.

Er der nogen der ved om sikkerhedspakken også er sikker mod dette angreb, for Defender kan jo ikke aktiveres sammen med pakken?

ps. jeg ved ikke om det er lagt under den rigtige kategori.

ps2: Jeg kan ikke oprette en tags med ordene "sikkerhedspakke" eller "Yousee sikkerhedspakken"
icon

Bedste svar af MS-ERIK 7 november 2016, 11:01

majah skrev:

MS-ERIK skrev:

Man kan sandsynligvis installere det manglende fra Adobes hjemmeside, men det er måske ikke så klogt at gøre det af sikkerhedsmæssige årsager, og det vil måske blive fjernet igen næste gang der kommer opdateringer fra Microsoft.

Hvad er det for sikkerhedsmessige årsager?

(Jeg er nødsaget til at bruge Flash, da jeg indimellem spiller lidt fb-spil.)

Prøv at følge linket i dit eget opslag fra 6. november 2016. Rul lidt ned, her står der noget om både Flash Player og Silverlight, som begge ser ud til at være på vej ud.

Se denne artikel: http://www.computerworld.dk/art/237726/

Prøv om du ikke kan bruge Edge-browseren i Windows 10 uden at installere noget ekstra fra Adobe direkte. Den anvender en Flash-version, som kommer fra Microsoft og opdateres af Windows Update.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Windows defender er et antivirusprogram, så hvis du har et antivirusprogram installeret, burde du vær sikker. MEN.... jeg skriver burde, da jeg ikke ved om lige akkurat det antivirusprogram kender lige akkurat den måde at angribe på.
Hvis et antivirusprogram IKKE kender en måde at angribe på , så vil det slippe igennem det antivirus program.
Jeg ved godt at det ikke er et svar der kan bruges til ret meget. Men da jeg ikke ved om sikkerhedspakkens antivirus kende lige akkurat denne måde at angribe din PC på, er det kun dem der laver antivirusprogrammet der kan svare. Microsoft siger, at deres Windows defender i Windows 10 i hvert fald beskytte mod lige den måde at angribe på. Om de andre antivirusprogrammer kan? Tja.. Det må du jo nok desværre spørge dem om...

Venlig Hilsen

Brian
Omdømme 7
Badge +3
Bemærk lige det, der står i Terry Myersons originale blog om at det er kunder, der har aktiveret "Windows Defender Advanced Threat Protection (ATP)", som er beskyttede nu. Den funktion i Windows Defender er vist ikke tilgængelig for almindelige brugere endnu, men gælder for Enterprise-brugere, og almindelige brugere der deltager i Insider-programmet, hvor der testes nye funktioner. Kunder der bruger Edge-browseren på Windows 10 Anniversary Update skulle også være beskyttede.

Læs den originale blogtekst her:
https://blogs.technet.microsoft.com/mmpc/2016/11/01/our-commitment-to-our-customers-security/

Den danske oversættelse i Newsbreak.dk forekommer mangelfuld.

Hvis man anvender en anerkendt sikkerhedspakke som f.eks. Norton Security og holder den opdateret, burde man være beskyttet, eller kan få support hvis det alligevel går galt. Jeg er ikke overbevist om at YouSee-Sikkerhedspakken helt opfylder dette. Man kan eventuelt slå Flash Player fra, men så vil der være funktioner, der ikke fungerer.
Tak til Brian og Erik for svarene, men jeg tror at det er denne opdatering til Flash player, der klarer problemet..

Hasteopdatering fra Adobe til Adobe Flash Player, hvis du bruger den i windws.
http://www.computerworld.dk/art/238402/kritisk-saarbarhed-i-flash-bliver-udnyttet-paa-windows-netop-nu-adobe-udsender-haste-opdatering

Find afsnittet:
citat: Adobe anbefaler brugere af Adobe Flash Player Desktop Runtime til Windows og Macintosh at opdatere til 23.0.0.205 via opdaterings-mekanismen i produktet eller ved at besøge Adobe Flash Player Download Center. citat slut

Klik på "Adobe Flash Player Download Center."
Fjern markering ud for disse to unødvendige tillægsprogrammer:
McAfee Security Scan Plus
True Key™ by Intel Security
Omdømme 7
Badge +3
Det ser ud til at den seneste opdatering fra Microsoft har installeret en reduceret version af Flash Player 23.0.0.205, men har så samtidig fjernet den udvidede version som kræves til at vlse en af brugervejledningerne til min PC. Muligheden for opdatering af Flash Player gennem kontrolpanelet er fjernet, også hvis man logger på som administrator.

Man kan sandsynligvis installere det manglende fra Adobes hjemmeside, men det er måske ikke så klogt at gøre det af sikkerhedsmæssige årsager, og det vil måske blive fjernet igen næste gang der kommer opdateringer fra Microsoft.

Hvis man vil se webTV fra DR's hjemmeside i sin browser må man ikke deaktivere Flash Player, da DR's webTV anvender Flash Player. Edge og Internet Explorer kan bruge den reducerede version, men det kan Firefox ikke, så derfor kan man ikke mere se webTV fra DR i Firefox. Heldigvis har DR sin egen app som kan installeres i Windows 10 fra Store. Den kan også bruges i Windows 8, men her er der visse problemer med at afspilning fra arkivet crasher jævnligt (der er noget galt med hukommelsesstyringen).

Hvad der sker med afspilning af YouSee Film og TV i diverse browsertyper har jeg ikke styr på, det virker stadig i Edge, men er nu atter holdt op at virke i Internet Explorer (men det er der jo ikke noget nyt i for brugerne). I Firefox virker det også, men det er fordi der her anvendes Verimatrix ViewRight.
MS-ERIK skrev:

Omdømme 7
Badge +3
majah skrev:

MS-ERIK skrev:

Prøv at følge linket i dit eget opslag fra 6. november 2016. Rul lidt ned, her står der noget om både Flash Player og Silverlight, som begge ser ud til at være på vej ud.

Se denne artikel: http://www.computerworld.dk/art/237726/

Prøv om du ikke kan bruge Edge-browseren i Windows 10 uden at installere noget ekstra fra Adobe direkte. Den anvender en Flash-version, som kommer fra Microsoft og opdateres af Windows Update.
Omdømme 7
Badge +3
Til orientering skal det oplyses, at den nyeste opdatering fra Windows Update den 11-11-2016 har installeret version af Flash Player 23.0.0.207. Opdagede at Flash Player var slået fra i Edge, kan ikke huske om jeg selv tidligere har slået den fra, men den kan umiddelbart slås til. Hvis den er slået fra kan man ikke se WebTV fra DR.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)