Phishing-mails | YouSee Community

Phishing-mails



Vis første besked

36 Kommentarer

Omdømme 1
Hej

Jeg har lige fået kendskab til nedenstående.  Formodentlig en ny variant af dem vi skal passe på. Der er en der har fået den på sin iphone...

-----------------------------------


Dit Apple-id er blevet begrænset?
med indholdet >...
Kære Kunde,
Dit Apple-id er blevet deaktiveret af sikkerhedsmæssige årsager!
Nogen forsøgte at logge ind på din Apple-konto fra en anden IP-adresse.  Bekræft din identitet i dag, ellers din konto vil blive deaktiveret på grund af din bekymring for sikkerheden og integriteten af Apple fællesskabet.
At bekræfte din identitet, anbefaler vi, at du går til:
Bekræft nu> http:// www. historywireless.com/  ----------------------------Linket sender dig hen til http:// www. apple.dk.voicescar.com/ hvilket nok ikke er det smarteste sted at logge ind med sin itunes account 
Jeg undre mig over hvordan man kan få så mange phishing mail, køre i helt uden beskyttelse på jeres computer.

Omdømme 1
pixxel skrev:
Jeg undre mig over hvordan man kan få så mange phishing mail, køre i helt uden beskyttelse på jeres computer.

Hej pixxel

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener. Vil du uddybe din bemærkning? Glad humørikon 

Jeg har antivirus program fra yousee, og aligevel har jeg fået en.

Hvis det er F Security Antivirus er der ikke noget anti phishing i programmet, så er det nok derfor i får så mange phishing mail. 

Selv F Security Internet Seciruty 2013 fungerer heller ikke for godt når det kommer til mail.

Kim Ludvigsen hjemmeside.

http://kimludvigsen.dk/sammenligning/antivirus/pc.php



F Security hjemmeside ( ikke et ord om mail eller phishing )

http://www.f-secure.com/da/web/home_dk/anti-virus#car-3

AV Comparetiv Anti phishing test August 2013

http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/2013/08/avc_aph_201308_en.pdf

 

Omdømme 1
Advarsel: 

Der er nogen, der for tiden udsender falske mails, der giver sig ud for at komme fra NemID, og som indeholder et link, der ser ud som om det peger på NemID's hjemmeside.

 

Men afsenderen er IKKE NemID og linket peger IKKE på en side under NemID's hjemmeside.

Det er en falsk mail, og det aktive link er ikke det, der står i teksten. Jeg har talt med NemID, som vil udsende en meddelelse. Hvis man er kommet til at svare på mailen og har givet oplysninger, må man aldeles omgående få spærret sit nøglekort.

 

NemID vil aldrig udsende mails på den måde.


 

Slet mailen omgående.

Hej,

jeg er ny i dette forum - så ret mig endelig, hvis jeg gør noget forkert!!!

Jeg har idag modtaget en mail med overskriften "Ihre Rechnung 897516680535" og med et link til en PDF fil (Det har jeg ikke åbnet). Et beløb lydende på 263,35 Euro - der er en hulens masse afsendere med tysk-/hollandskklingende navne - men ingen mail adresse. 

Har talt med en sød TDC - medarbejder, der oplyste at det hun kunne se drejede sig om Bredbånd på tysk net

Vil høre om der er andre - og hvordan jeg skal forholde mig?

Er der andre som har modtaget en mail fra Apple med info om træk på Apple-store konto- og som ved, hvad der sker bag linket (vi fik trykket, før vi opdagede, at det var fup 😞 og kom blot over på Apples hjemmeside)

Redigeret - fjernet link af sikkerhedsmæssige årsager

Untitled-1.jpg

Jeg fik denne SMS i dag... Jeg mener ikke at have opgivet mit tlf. nr. til TDC?

Hej xxx

Vi lægger flere TDC-systemer sammen til ét. I den forbindelse er vi af sikkerhedsmæssige årsager nødt til at bede dig om at ændre brugernavn på dit TDC Login inden 3. maj.

Dit brugernavn er xxx, og du kan ændre det med det samme på tdc.dk/skiftbrugernavn. Det tager kun 1 minut.

Vh. TDC

Mvh. Annette. 

Omdømme 3
Badge
tourell skrev:
Jeg fik denne SMS i dag... Jeg mener ikke at have opgivet mit tlf. nr. til TDC?

Hej xxx

Vi lægger flere TDC-systemer sammen til ét. I den forbindelse er vi af sikkerhedsmæssige årsager nødt til at bede dig om at ændre brugernavn på dit TDC Login inden 3. maj.

Dit brugernavn er xxx, og du kan ændre det med det samme på tdc.dk/skiftbrugernavn. Det tager kun 1 minut.

Vh. TDC

Mvh. Annette. 

Hej Annette

Du har modtaget denne besked, fordi du har samme brugernavn som en eksisterende bruger hos YouSee.

Når TDC's privatkunder senere på året lægges sammen med YouSee, kan der ikke være to brugere med samme navn - derfor er det desværre nødvendigt at bede en række TDC-brugere om at ændre deres brugernavn inden sammenlægningen.

Du har sandsynligvis oplyst dit mobilnummer, da du oprettede dit nuværende login, til brug for fremsendelse af en ny adgangskode, hvis du skulle glemme den, du har.

Hvis du klikker på "Mit login" oppe i højre hjørne, og derefter loginindstillinger, så kan du se, hvilke oplysninger der er tilknyttet din profil.

M.v.h.

Annelise

Besvar